10 روش که می تواند سیاهی دور چشم را از بین ببرد

به گزارش کهن پارس، گرچه سیاهی دور چشم خطرناک نیست اما بسیاری افراد در پی این هستند که حلقه های تیره در اطراف چشم هایشان را از بین ببرند. اما در واقع از بین بردن کل این تیرگی شدنی نیست.

10 روش که می تواند سیاهی دور چشم را از بین ببرد

بعضی افراد تصور می نمایند که سیاهی دور چشم باعث خسته و مسن تر نشان دادنشان می گردد. بنابراین سعی در برطرف آن دارند یا اندازه آن را به حداقل برسانند.

برای اینکه متوجه شوید چطور این حلقه ها را ناپدید یا کمرنگ تر کنید به خواندن این مقاله در مجله اینترنتی خبرنگاران ادامه بدهید.

چطور سیاهی دور چشم را از بین ببریم؟

افراد می توانند با داشتن خواب بیشتر و برطرف کم خوابی ها این تیرگی ها را محو نمایند.

زمانی که شخصی در می یابد که تیرگی دور چشم هایش در حال توسعه است، می تواند از روش های مختلفی برای برطرف آن اقدام کند. بعضی افراد عادت های سبک زندگی خود را تغییر می دهند. اما بعضی دیگر سراغ داروهای زیبایی را می گیرند. گرچه این روش ها مناسب به نظر می رسند اما در واقع بسیاری از آن ها بی اثرند. برطرف تمامی مسائل چشم را می توانید در مقاله درمان مسائل چشم مطالعه کنید.

نمی توان سیاهی دور چشم ها را کامل از بین برد؛ اما روش هایی وجود دارد که می توان شدت آن را کم کرد.

برای روشن شدن پوست خود این مقاله را بخوانید.

1- داشتن خواب کافی

بعضی افراد متوجه می شوند که با داشتن خواب بی کیفیت و نامرتب و نا کافی حلقه های دور چشم شان افزایش می یابد. کم خوابی می تواند باعث شدت سیاهی دور چشم گردد. بعضی تحقیقات نشان می دهند که خواب کافی و سلامتی باعث کاهش این سیاهی می گردد.

برای درمان خانگی سردرد اینجا کلیک کنید.

2- بالاتر نگه داشتن سر موقع خواب

ممکن است افراد وقتی صبح بیدار می شوند سیاهی دور چشم شان افزایش داشته باشد ولی در طول روز از شدت آن کاسته گردد. این به علت وجود رگ های خونی در اطراف چشم است. سیاهی دور چشم می تواند ناشی از ورم کردن زیر چشم ها باشد.

با بالاتر قرار دادن سر در موقع خوابیدن خون کمتر از سر و صورت عبور می نماید و باعث کاهش ورم زیر چشم و در نتیجه کاهش سیاهی دور چشم گردد.

3- از کمپرس آب یخ بهره ببرید

افرادی که از سیاهی دور چشم رنج می برند، می توانند از کمپرس آب یخ استفاده نمایند. کمپرس آب سرد باعث انقباض رگ های خونی شده و سیاهی دور چشم را محو می نماید. کمپرس آب سرد بعلاوه می تواند باعث کاهش ورم دور چشم و نتیجتا کاهش تیرگی دور چشم ها گردد.

4- کمتر در معرض آفتاب قرار بگیرید

می توانید با استفاده از عینک های مخصوص و کلاه کمتر در معرض تابش مستقیم آفتاب نهاده شد که این مسئله باعث کاهش تیرگی دور چشم ها می گردد. استفاده از مرطوب نماینده ها و عینک آفتابی و ضد آفتاب از پوست در برابر اشعه خورشید حفاظت نموده و مانع از افزایش تیرگی دور چشم می گردد.

5- استفاده از خیار و چای کیسه ای

گاهی می توان از برش های خیار در نواحی دور چشم استفاده کرد. این کار می تواند باعث روشن تر شدن پوست زیر چشم گردد. مکانیسم عملکرد این روش معلوم نیست اما امکان دارد خنکی برش های خیار باعث کاهش تورم چشم ها گردد و در نتیجه تیرگی این نواحی را محو کند.

بعلاوه بعضی از افراد از چای کیسه ای استفاده می نمایند. بگذارید تا کیسه چای در فریزر کاملا سرد گردد و پس از آن روی چشم های خود قرار دهید. این روش نیز مانند روش کمپرس آب یخ و استفاده از برش های خیار ممکن است از همان مکانیسم روش کمپرس آب سرد بهره ببرد. بعضی فکر می نمایند استفاده از چای کیسه ای کافئین دار می تواند باعث انقباض رگ ها شده و ظاهر پوست را روشن تر کند.

کافئین می تواند باعث افزایش جریان خون در رگ ها شده و زیر چشم را شاداب تر و جوان تر نشان دهد.

دانشمندان هنوز استفاده از برش های خیار یا استفاده از چای کیسه ای خنک شده برای جلوگیری یا بهبود تیرگی چشم ها را مورد تحقیق قرار نداده اند.

6- ویتامین C

ویتامین C ساخت کلاژن در بدن را افزایش می دهد. افزایش کلاژن در زیر چشم ها باعث حرکت و تازه شدن خون می گردد. ساکن ماندن خون در رگ های زیر چشم باعث افزایش سیاهی دور چشم ها می گردد.

افراد وقتی از داروهای زیبایی حاوی ویتامین C استفاده می نمایند بهبود بزرگی را در سیاهی دور چشمان شان مشاهده می نمایند

7- کرم های مخصوص رتیونید

کرم های رتیونید در همه فروشگاه های لوازم آرایشی یافت می شوند که می توانند باعث افزایش کلاژن در رگ های خونی دور چشم شوند این امر باعث بهبود تیرگی دور چشم ها می گردد. کرم های حاوی ویتامین A محتوی ملانین پوست زیر چشم را کاهش داده و باعث روشن تر شدن این نواحی می گردد.

این کرم ها برای همه مناسب نیستتند. افراد برای مصرف این نوع کرم ها بایستی حتما با پزشک مشورت نمایند.

8- کرم های اسید کوجیک و کرم های آربوتین

این کرم ها فراوری ملانین در پوست را مختل می نمایند. بر طبق یک تحقیق معتبر کمبود این مواد می تواند موثر باشد. بسیاری از افراد در کشور های مختلف بخاطر اثرات جانبی این کرم ها آن را در اختیار ندارند.

اربوتین و اسید کوجیک به صورت طبیعی در بدن وجود دارند و فراوری می شوند. اربوتین باعث بهبود تیرگی نواحی دور چشم ها شده اما افزایش بیش از حد آن می تواند ایجاد بیماری هایی کند.

برای استفاده از این پمادها باید قبلا با پزشک و متخصص مربوطه مشورت نمایید.

9- ویتامین K

در یک مطالعه دانشمندان اثر ضد چروک و پد های سیاهی دور چشم که دارای 3 درصد کافئین و 1 درصد ویتامین E بودند را مورد آنالیز قرار دادند. افراد شرکت نماینده در این آزمایش پد چشم را بمدت چهار هفته هر شب یک ساعت روی چشم قرار دادند. نتیجه آزمایش این بود که تایید می کرد این پد ها باعث کاهش تیرگی دور چشم می شوند.

آزمایش و تحقیقات بیشتری احتیاج است تا تاثیر این پدها بر روی تیرگی دور چشم تایید کند.

10- آرایش کردن

بعضی افراد برای پنهان کردن تیرگی دور چشم از لوازم ارایشی استفاده می نمایند. لوازم آرایش که از مواد معدنی به دست می آیند برای این کار مناسب اند.

براق نماینده های پوست از مواردی هستند که اگر برای چشم استفاده شوند، می توانند اثرات خوبی داشته باشند ولی کلا روش آرایش کردن روش مناسبی برای درمان یا کنترل پیشرفت تیرگی دور چشم ها نیست.

امیدوارم این مطلب برای شما مفیده بوده باشد. برای مشاهده درمان های خانگی به سبک زندگی سری بزنید.

منابع: littlethings/medicalnewstoday

منبع: اُکالا
انتشار: 1 دی 1400 بروزرسانی: 1 دی 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1135

به "10 روش که می تواند سیاهی دور چشم را از بین ببرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 روش که می تواند سیاهی دور چشم را از بین ببرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید