کرونا فقط 4 درصد بچه ها را مبتلا می نماید

به گزارش کهن پارس، محققان آمریکایی در مطالعه اخیرشان با یاری هانیه رزاقی محقق ایرانی اظهار نموده اند کروناویروس فقط چهار درصد از بچه ها را آلوده می نماید و فقط 0.15 درصد از جوانان مبتلا به کووید 19 در اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست می دهند.

کرونا فقط 4 درصد بچه ها را مبتلا می نماید

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، یک مطالعه نو تأیید نموده است که فقط چهار درصد از بچه ها بستری شده در بیمارستان، مبتلا به کووید 19 هستند و احتمال اینکه بچه ها به این بیماری مبتلا شوند بسیار کم است.

علت اینکه چرا بچه ها کمتر از بزرگسالان تحت تأثیر ویروس کرونا قرار می گیرند نامشخص است اما محققان بر این باورند که این امر به واکنش سیستم ایمنی بدن آنها پس از ابتلا به ویروس بستگی دارد.در این تحقیق محققان نتایج آزمایش بیش از 135 هزار کودک بستری شده در هفت بیمارستان ایالات متحده قبل از 8 سپتامبر را مورد آنالیز قرار دادند.

نتایج این مطالعه نشان داد که فقط 5 هزار و 374 کودک(4 درصد) از بیماران آزمایش کروناویروس آنها مثبت شده است و از این درصد فقط 359 نفر (6.7 درصد) در بیمارستان بستری شده اند که از آن میان تنها 99 نفر به مراقبت های ویژه احتیاج داشتند. هشت نفر از بیماران آلوده(0.15 درصد) به علت ابتلا به بیماری فوت کردند. دانشمندان می گویند در شش مورد از این مرگ ها بیماران مبتلا به چند بیماری پیچیده بوده اند.

این مطالعه به وسیله پزشکان بیمارستان بچه ها فیلادلفیا صورت گرفته است که آنها طی این مطالعه پرونده پزشکی الکترونیکی بچه ها بستری شده در هفت بیمارستان بچه ها در ایالات متحده را آنالیز نموده اند. میانگین سنی بیماران تقریباً 9 سال بود، اما در این میان بیماران کمتر از یک سال و جوانانی که به سن قانونی رسیده بودند و سن آن بالای 18 سال بود هم بودند.

داده ها نشان می دهد بعضی افراد که پیشتر سابقه ابتلا به یک بیماری را داشتند بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری(کووید 19) قرار داردند. به اسم مثال، افرادی که سابقه مسائل قلبی داشتند 18 درصد بیشتر از سایر افراد آزمایش کروناویروس آنها مثبت شده بود و سابقه سلامت روان هم با افزایش 20 درصدی خطر ابتلا به کرونا مرتبط بود.

با این حال، سابقه آسم یا سایر شرایط تنفسی با افزایش نتایج مثبت آزمایش کووید-19 همراه نبود. بچه ها سفیدپوست 60 درصد کل پذیرش ها را تشکیل داده بودند اما فقط 40 درصد آنها جواب آزمایش کرونای شان مثبت بود.

بچه ها هیسپانیک، سیاه پوست و آسیایی هم از دیگر افراد آلوده به ویروس کرونا بودند.

محققان در مطالعه خود که در مجله JAMA Paediatrics منتشر شده است، نوشتند: اگرچه بیماران سیاه پوست، هیسپانیک و آسیایی به طور قابل توجهی کمتر تحت آزمایش قرار می گیرند، اما تعداد مبتلایان به کووید-19 در این گروه ها به طور قابل توجهی بیش از سایر گروه ها بودند.

بچه ها سیاه پوست 66/2 برابر و هیسپانیک ها و آسیایی ها به ترتیب 75/3 و 2،04 برابر بیشتر از سایر افراد در معرض ابتلا به کروناویروس بودند. احتمال ابتلا به کروناویروس در بیمارانی که سابقه ابتلا به یک بیماری در طولانی مدت را داشتند، تقریباً شش برابر بود.

دکتر هانیه رزاقی، محقق ایرانی این مطالعه گفت: در حالی که خطر ابتلا به کروناویروس در بچه ها کم است، اما در بچه های که آزمایش کرونای آنها مثبت می گردد تفاوت هایی می بینیم که این تفاوت ها در بیماران بالغ مبتلا به این ویروس هم مشاهده می گردد.

یک مطالعه اخیر نشان داده است که بچه ها با وجود زندگی با والدین آلوده دارای علائم خفیف کووید 19 بودند و بدن آنها آنتی بادی ایجاد می کرد. برای مثال در یک خانواده پنج نفره استرالیایی ، پدر و مادر به ویروس کرونا آلوده شدند و آن را به سه فرزند خود منتقل کردند، اما هیچ یک از آنها تست کرونای مثبت نشدند. در حالی که بزرگسالان علائمی مانند سرفه، تب و سردرد را داشتند اما دو نفر از بچه ها فقط علائم بسیار خفیف داشتند و کوچکترین فرزند آنها هم با وجود خوابیدن در یک تختخواب با والدین کاملاً بدون علامت بود.

محققان می گویند مطالعه صورت گرفته به وسیله محققان موسسه تحقیقات بچه ها مورداک(MCRI) در ملبورن نشان می دهد که بدن بچه ها می تواند پس از ورود ویروس به بدن، واکنش شدیدی در برابر ویروس ایجاد کند که از تکثیر آن جلوگیری می نماید و قدرت آن را محدود می نماید.

یک تحقیق دیگر از محققان موسسه فرانسیس کریک نشان داد که 44 درصد افراد زیر 16 سال دارای آنتی بادی هایی هستند که برای مقابله با سرماخوردگی طراحی شده اند که بعلاوه می تواند ویروس کرونا را خنثی کند. دانشمندان در حال حاضر قادر به شرح این موضوع نیستند که چرا وجود این آنتی بادی های ضد ویروس در بزرگسالان و بچه ها فرق دارد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 مرداد 1400 بروزرسانی: 29 مرداد 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 999

به "کرونا فقط 4 درصد بچه ها را مبتلا می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا فقط 4 درصد بچه ها را مبتلا می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید