فائوچی ادعای ترامپ مبنی بر بیش از حد بودن آمار تلفات ویروس کرونا در آمریکا را رد کرد

به گزارش کهن پارس، دو تن از مقامات ارشد آمریکا در حوزه بهداشت ادعای رئیس جمهور در حال کناره گیری کشورشان مبنی بر اینکه داده های فدرال درباره شمار مبتلایان و قربانیان کووید 19 در آمریکا اغراق آمیز و بیش از حد بوده است را رد کرده و ابراز خوش بینی کردند که سرعت واکسیناسیون رو به افزایش است.

فائوچی ادعای ترامپ مبنی بر بیش از حد بودن آمار تلفات ویروس کرونا در آمریکا را رد کرد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، آنتونی فائوچی، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماریهای عفونی آمریکا در مصاحبه ای با شبکه ای بی سی نیوز گفت: این مرگ و میرها، مرگ و میرهای واقعی هستند. بیمارستان های پر شده از بیماران مبتلا به کووید 19 و کادر درمان مضطرب و خسته، ساختگی و جعلی نیستند. آنها واقعی هستند.

فائوچی و جروم آدامز، پزشک جراح کل آمریکا که در شبکه سی ان ان حاضر شده بودند به دنبال حمله دونالد ترامپ، رئیس جمهور در حال کناره گیری آمریکا به روش های جدول بندی مرکز کنترل و جلوگیری بیماری های آمریکا، از دقت و درستی آمار این آژانس در زمینه شمار مبتلایان و قربانیان کووید 19 دفاع کردند.

ترامپ در توییتی نوشته بود: به خاطر روش مضحک مرکز کنترل و جلوگیری بیماری های آمریکا در ارائه آمار در مقایسه با دیگر کشورها که آمارشان به عمد بسیار نادرست و کم گزارش می کنند، شمار مبتلایان و قربانیان این ویروس چینی در آمریکا اغراق آمیز و بیش از حد است.

ترامپ، رئیس جمهور جمهوری خواه آمریکا که پس از شکست در انتخابات 2020 در مقابل جو بایدن، رقیب دموکراتش 20 ژانویه کاخ سفید را ترک می کند، بارها شدت و وخامت پاندمی کرونا را کم اهمیت جلوه داده است. وی همچنین توصیه ها و دستورالعمل های فدرال برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را نادیده گرفته است.

براساس آمار مرکز کنترل و جلوگیری بیماری های آمریکا، از زمان پدیدار شدن ویروس کرونا در چین در اواخر سال 2019 میلادی، بیش از 20 میلیون تن در آمریکا به کووید 19 مبتلا شده و نزدیک به 347 هزار تن یعنی از هر 950 آمریکایی یک تن بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته است.

آدامز گفت: از دیدگاه بهداشت عمومی دلیلی ندارم که به این آمار شک کنم و فکر می کنم که مردم باید آگاه باشند که این آمار تنها درباره مرگ و میرها نیست. این آمار درباره بستری ها و ظرفیت ها نیز است.

فائوچی و آدامز ابراز خوش بینی کردند که پس از یک شروع آهسته و کند در حال حاضر سرعت واکسیناسیون آمریکایی ها در برابر سرعت شیوع ویروس کرونا بیشتر است.

از 14 دسامبر سال 2020 بیش از 4.2 میلیون تن در آمریکا واکسینه شده اند که بسیار کمتر از هدف دولت ترامپ برای واکسینه کردن 20 میلیون تن تا خاتمه سال 2020 است.

فائوچی گفت: ما می خواهیم به هدف 20 میلیون تن برسیم اما در 72 ساعت گذشته تنها 1.2 میلیون دوز از این واکسن به مردم تزریق شده که به طور میانگین برابر با روزانه 500 هزار تن است. ما به هدفی که در ذهن داشتین نرسیده ایم. شکی در این باره وجود ندارد. اما فکر می کنم که می توانیم به آن نقطه برسیم.

وی اضافه نمود: باور دارم که تعداد واکسیناسیون های روزانه می تواند به یک میلیون تن افزایش یابد و خواستار یک همکاری واقعی میان دولت های فدرال و ایالتی هستم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 659

به "فائوچی ادعای ترامپ مبنی بر بیش از حد بودن آمار تلفات ویروس کرونا در آمریکا را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فائوچی ادعای ترامپ مبنی بر بیش از حد بودن آمار تلفات ویروس کرونا در آمریکا را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید