چه جاذبه هایی در جزایر قناری می توان یافت؟

به گزارش کهن پارس، اگر بخواهیم آب و هوای جزایر قناری را در یک عبارت کوتاه شرح دهیم آن عبارت همواره بهار خواهد بود. این آب و هوا با وجود جاذبه های دیدنی آن، حتی اگر نخواهید، لبخندی بر لب شما در سفر به جزایر قناری، خواهد گذاشت، پس با هم تعدادی از این جاذبه ها را مرور خواهیم کرد.

چه جاذبه هایی در جزایر قناری می توان یافت؟

- کلیسای ایگلسیا دو نوئسترا سینیورا

این کلیسا قدیمی ترین کلیسای شهر سانتاکروز در جزیره تنه ریف است. برج ناقوس کلیسا و کاشی کاری های سقف که به سبک اسلامی نزدیک است، از ویژگی هایی این کلیسا می باشد.

ساختمان اصلیِ کلیسا در قرن پانزدهم درست شده بود اما در قرون هفده و هجدهم بخش هایی به آن اضافه شد. درست در وسط محراب این کلیسا صلیب مقدس ِ پیروزی قرار گرفته که شهر ِ سانتا کروز نامش را مدیون آن است. سانتا کروز یعنی صلیب مقدس.

- روکو سینچادو

چند کیلومتری جنوب قله، روکو سینکادو واقع شده است که محلی ها نامی چون انگشت خداوند را نیز برایش به کار می برند. این یک صخره است که به شکلی عجیب و عمود بر روی زمین واقع شده است. طبق آخرین آمار نود درصد از بازدیدگنندگان تنه ریف به تماشا انگشت خداوند می فرایند.

- پارک لورو

جای دیگری را سراغ دارید که سه هزار طوطی را در خود جا داده باشد؟ طبعا نه؟ چون این بزرگترین کلکسیون در نوع خود در جهان بوده و خانه سیصد و چهل گونه مختلف طوطی است و البته باید بدانید که جانداران دیگری مثل ببر و گوریل و شامپانزه هم در این پارک موجود هستند، بنابراین خطر ِ طوطی زدگی وجود ندارد! بعلاوه در یک قسمت از پارک نیز نمایش دلفین ها و وال ها وجود دارد که تماشای آن توصیه می گردد، بعلاوه طولانی ترین تونل زیردریای آکواریومی جهان ، در این پارک واقع شده است.

- پیکو وی یخوِ

معنی اش می گردد قله پیر. پیکو وی یخو آخرین آتشفشانی است که در تنه ریف فورانی در یک مقیاس وسیع داشت. فوران در سال 1798 و در دامنه جنوب غربی این کوه رخ داد و گدازه ها تا شعاع یک کیلومتر به اطراف پرتاب شدند.

- مونتانا آماریا

فرسایش آب و باد شکل خاصی به این کوه که آتشفشان هم هست بخشیده، و اصولا برای همین شکل خاصش است که جهانگرد ها به تماشاش می فرایند. علاوه بر تماشا شکل خود اماریا آن جا ساختمانی هم وجود دارد که به شما منظره وسیعی از دور و اطراف می دهد و بعلاوه امکان پیاده روی و کوه نوردی هم موجود است.

- موزه سی ینسیا

اگر دوست دارید در نیروهای طبیعت غرق شوید و به فکر فرو بروید و حتی اگر به زبان اسپانیایی مسلط نیستید موزه سی ینسیا مناسب شما خواهد بود. این موزه که در یک و نیم کیلومتریِ پلاژ آدلانتادو واقع شده است یک افلاک نمای خیلی زیبا دارد که می توانید در طول روز از طریق آن به ستاره ها خیره شوید.

- ال تیده

تیده بلندترین کوه در اسپانیا و بعلاوه سومین آتشفشان فعال و بزرگ در جهانست. تیده پارک طبیعی هم دارد که در سال 2007 از طریق یونسکو جز میراث جهانی ثبت شده و تماشاش خالی از لطف نیست و یکی از دوازده گنجینه اسپانیا به شمار می رود. تیده پربازدیدترین پارک طبیعی در اسپانیاست و بد نیست بدانید که سالانه نزدیک به سه میلیون نفر از آن بازدید می نمایند.

- پارک روستایی آناگا

هرچند تیده مهم و مشهور باشد اما آناگا برای کوهنوردی مناسب تر است. اگر به آناگا رفتید حتما به پیکو دل اینگله هم بروید، آن جا با یک نمای فوق العاده از جزیره روبرو خواهید شد البته به شرطی که هوا هم خوب باشد.

- جهتهای کوهستانی

چند جهت بسیار زیبا در جزیره وجود دارد که اکثرا جاده هایی پر پیچ و خم و کوهستانی هستند و از خلال آن ها منظرههایی نفس گیر قابل تماشاست، به علت وجود خطر بالقوه در این جاده ها باید از راهنما و رانندگانی وارد بهره ببرید. یکی از پر ترددترین هایشان ماسکا است، روستایی که در شمال لوس گیگانته واقع شده است. اگر به آن جا می روید باید بدانید که جای پارک خیلی سخت پیدا می گردد. شاید بهتر است ماشین اجاره نکنید بلکه با وسایل حمل و نقل عمومی به ماسکا بروید، جاده هم خطرناک است. بعلاوه دوچرخه سواری هم به خاطر شیب موجود کار سختی است.

منبع: الی گشت
انتشار: 29 اسفند 1400 بروزرسانی: 29 اسفند 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1231

به "چه جاذبه هایی در جزایر قناری می توان یافت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه جاذبه هایی در جزایر قناری می توان یافت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید