چرا آیفون 13 پرو بزرگترین جهش نمایشگر گوشی های اپل از زمان آیفون 4 است؟

به گزارش کهن پارس، به سال 2010 بازگردیم. استیو جابز رو صحنه ایستاده و دقایقی بعد از حضار می خواهد تا وای فای خود را خاموش کنند، سپس با دموی معرفی نمایشگر رتینای آیفون 4 ادامه می دهد. این یکی از ماندگارترین صحنه های حضور جابز روی صحنه در تاریخ اپل است. اما آنچه روی صحنه همه را مجذوب کرده بود، جابز نبود؛ بلکه آیفون تازه مجهز به نمایشگر رتینا بود.

چرا آیفون 13 پرو بزرگترین جهش نمایشگر گوشی های اپل از زمان آیفون 4 است؟

مشخصات صفحه نمایش آیفون 4 به شرح زیر است:

  • پنل 3/5 اینچی IPS LCD
  • رزولوشن 960 × 640 و تراکم پیکسلی 329 پیکسل بر اینچ (فراتر از آنچه چشم انسان از فاصله میانه قدرت تشخیص آن را دارد)
  • 16 میلیون رنگ
  • پوشش ضد چربی
  • زاویه دید عریض
  • شیشه محافظ گوریلا گلس

با توجه به تمام موارد ذکر شده، آیفون 4 نسبت به آیفون 3GS یک پیشرفت بسیار بسیار بزرگ محسوب می شد. در مقام مقایسه، شاید تنها رقیب درخور برای آیفون 4 در آن زمان گلکسی S سامسونگ بود که مشخصات نمایشگر آن به صورت زیر بود:

  • نمایشگر 4 اینچی سوپر AMOLED WVGA
  • رزولوشن 800 × 480 و تراکم پیکسلی 233 پیکسل بر اینچ
  • شیشه محافظ گوریلا گلس

اگرچه نمایشگر AMLOED سامسونگ کنتراست بهتری ارائه می داد، اما نمایشگر رتینای آیفون 4 تصویری شارپ، رنگ های دقیق تر و پوشش ضد چربی (جلوگیری از جذب چربی ناشی از لمس صفحه) را ارائه می کرد.

اکنون و پس از 11 سال، بازی تغییر کرده و بعضی از پرچم داران اندرویدی به لطف نرخ رفرش بیشتر و نرخ لمس بالاتر، نمایشگرهای بهتری نسبت به آیفون ها دارند. برای درک بهتر موضوع به جدول زیر نگاهی بیاندازید:

البته مدل های ذکر شده بهترین های دنیای اندروید نیستند. برای مثال، کمپانی شارپ گوشی هوشمندی به نام Aquos 6 را معرفی کرده است که نرخ رفرش 240 هرتزی نمایشگر آن از نمایشگر گلکسی S21 اولترا دو برابر سریع تر است. همچنین، ایسوس راگ فون 5 پرو نرخ لمس 360 هرتزی را ارائه می کند.

بنابراین، روزهای صدرنشینی اپل در بخش نمایشگر مدت هاست که خاتمه یافته است. در واقع، می توان گفت حتی به روز رسانی ایجاد شده در این برند که همزمان با معرفی آیفون X رخ داد هم نتوانست اپل را به دوران آیفون 4 بازگرداند. با وجود افزایش نرخ رفرش، آیفون ها همچنان در بحث کنتراست و روشنایی از بعضی رقبای اندرویدی خود پایین تر ایستاده اند.

اما ظاهرا اپل بار دیگر برای فتح این بخش خیز برداشته و قصد دارد با معرفی آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس به دوران اوج خود بازشود. طبق آنچه اعلام شده است، مدل های پرو از خانواده آیفون 13 به نمایشگرهای 120 هرتزی مجهز خواهند بود که البته انتظار می رفت زودتر از این ها و در آیفون 12 پرو و 12 پرو مکس شاهد چنین نرخی باشیم.

منابع مختلف علت تاخیر اپل در تولید آیفون هایی با نمایشگر 120 هرتزی را شکست این شرکت در تامین پنل های مورد نیاز نام کرده اند. بنابراین، قرعه به نام آیفون های 2021 افتاد تا پس از آیفون 4، به دومین جهش بزرگ اپل در بخش نمایشگرهای آیفون تبدیل شوند.

اگر تا به حال از گوشی هوشمندی با نرخ رفرش بالا (بالاتر از 60 هرتز) استفاده نکرده اید، بهتر است یکی از پرچم داران یا حتی میان رده های اندرویدی نو را امتحان کنید. تقریبا بیشتر این گوشی ها به نمایشگرهای 90 یا 120 هرتزی مجهز شده اند که تفاوت محسوسی با نمایشگرهای 60 هرتزی سنتی دارند.

تغییرات اعمال شده درنمابشگر آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس به چه صورت خواهند بود؟

همان طور که گفته شد، هر دو نسخه پرو از آیفون 13 به نمایشگر 120 هرتزی مجهز خواهند شد که این یعنی در اجرای دستورات لمسی بسیار سریع تر و روان تر عمل خواهند کرد و انیمیشن ها و جابجایی بین صفحات از هر زمان دیگری روان تر خواهند شد.

اپل هم اکنون هم با مدیریت مناسب خود توانسته از نمایشگر 60 هرتزی آیفون 12 نهایت بهره را بگیرد و اگر همین شیوه را در استفاده از نمایشگر 120 هرتزی ProMotion آیفون 13 هم ادامه دهد، بی شک پرچم داران نو به نقطه عطفی در تاریخ آیفون تبدیل می شوند.

کاربران آیفون قرار است در این نسل با شگفتی های بیشتری هم روبه رو شوند که یکی از آن ها نمایشگر همیشه روشن است. البته که این ویژگی سال هاست در دنیای اندروید وجود دارد، اما کوپرتینویی ها به تازگی آن را در اپل واچ به کار گرفته اند و ظاهرا به زودی به آیفون 13 هم اضافه خواهد شد.

با توجه به این به روز رسانی های عمده، پیش بینی ها از فروش شگفت انگیز خانواده آیفون 13 حکایت دارند، تا حدی که گفته می شود اپل با اعتماد به نفس کامل سفارش تولید 100 میلیون از این خانواده را داده است. این میزان بیشتر از سفارش اولیه این شرکت برای خانواده آیفون 12 است.

نمایشگر می تواند عامل موفقیت در ثبت رکورد فروش نوی برای اپل باشد؟

اگر فکر می کنید فروش 100 میلیون دستگاه از خانواده آیفون 13 امری عجیب و ناممکن است، بد نیست بدانید اپل پیش از این هم رکوردی بالاتر را ثبت کرده است. در واقع، در سال 2014 این شرکت توانست با معرفی آیفون 6 و 6 پلاس رکورد فروش بیشترین گوشی هوشمند در طول تاریخ را به نام خود ثبت کند.

بله درست خواندید، رکورد فروش بیشترین گوشی هوشمند در طول تاریخ! اما به نظر شما مهم ترین تفاوت آیفون 6 و 6 پلاس با آیفون های 5 و 5S چه بود؟ درست حدس زدید، نمایشگر نو!

با وجود مخالفت های شدید جابز با افزایش ابعاد نمایشگر گوشی های هوشمند، پس از درگذشت او کمپانی آمریکایی در نهایت در سال 2014 به جمع تولید کنندگان گوشی های هوشمند با نمایشگر بزرگتر پیوست. همین عامل در کنار طراحی نو خانواده آیفون 6 باعث شد اپل به رکورد فروش 200 میلیون گوشی هوشمند دست پیدا کند.

با این اوصاف، به نظر می رسد با بهبودهایی که قرار است در آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس ایجاد شود، کاربران بار دیگر به اپل در ثبت یک رکورد شگفت انگیز کمک خواهند کرد. در این نسل قرار است ویژگی هایی مانند چیپ A15 Bionic، نمایشگر 120 هرتزی ProMotion، دوربین و باتری بزرگتر و البته استفاده از iOS 15 را ببینیم.

با توجه به گزارش های منتشر شده، خانواده آیفون 13 احتمالا در هفته سوم ماه سپتامبر معرفی خواهند شد که حدودا یک ماه با آن فاصله داریم.

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1005

به "چرا آیفون 13 پرو بزرگترین جهش نمایشگر گوشی های اپل از زمان آیفون 4 است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا آیفون 13 پرو بزرگترین جهش نمایشگر گوشی های اپل از زمان آیفون 4 است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید