چاپ و ساماندهی خاطرات آزادگان برای استفاده نسل جوان

به گزارش کهن پارس، خبرنگاران: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: باید در زمینه چاپ خاطرات آزادگان و ارائه آن به نسل جوان جامعه کوشش بیشتری انجام گردد.

چاپ و ساماندهی خاطرات آزادگان برای استفاده نسل جوان

به گزارش خبرنگاران از چناران، محمد دهقان امروز در مراسم تجلیل از آزادگان شهرستان چناران اظهار کرد: مقاومت و صبر آزادگان در جهان ماندگار خواهد بود و رمز پیروزی آزادگان در اسارت، اعتقاد بود.

وی گفت: آزادگان با مقاومت و صبر توانستند پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در جهان برافراشته نمایند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: هیچ گونه سوء استفاده تبلیغاتی در دوران اسارت از کل اسرای ایرانی نشد که این عظیم ترین دستاورد آزادگان سرافزار کشورمان در دوران اسارت خود بوده است.

دهقان اظهار کرد: دوران اسارت، دوران تلخی است اما بخاطر اعتقادات، توسل و همنشینی با دوستان اهل معرفت، بسیار شیرین بوده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی که خود نیز جزو آزادگان دوران جنگ تحمیلی است بیان نمود: خاطرات آزادگان به نحو مطلوب منعکس نشده که ضرورت دارد متولیان امر خاطرات آزادگان را چاپ نمایند و به نسل جدید نیز این خاطرات با ارزش منتقل گردد زیرا خاطرات آزادگان، خاطراتی فراموش نشدنی است.

دهقان به مطالبات آزادگان اشاره نمود و گفت: در سال89 طرح تفسیر ماده 13 سال 68 مربوط به مطالبات حقوق آزادگان به امضا رسید و با توجه به بار اقتصادی طرح در شورای نگهبان تائید شد و به عنوان یک قانون در آمده است.

وی اضافه نمود: با همکاری دولت در آخر سال 90، 33 درصد از حقوق زمان اسارت آزادگان پرداخت شد و بزودی بقیه مطالبات آزادگان پرداخت می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 47

به "چاپ و ساماندهی خاطرات آزادگان برای استفاده نسل جوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاپ و ساماندهی خاطرات آزادگان برای استفاده نسل جوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید