پنج رمان هاروکی موراکامی که نام شان از آهنگ ها گرفته شده

به گزارش کهن پارس، هاروکی موراکامی، یکی از مشهورترین نویسندگان دنیا، عاشق موسیقی است. او پیش از آن که نویسنده گردد کلوپ موسیقی جاز داشت و در طول دست کم سه دهه توانست آرشیوی پروپیمان از برترین آلبوم های جاز، پاپ و کلاسیک گردآوری کند. مدت ها برنامه ای رادیویی درباره موسیقی می ساخت و نتیجه معاشرت و گفت و گوی دو ساله اش با سیجی اوزاوا موسیقی دان برجسته ژاپنی را در کتاب کاملا درباره موسیقی روانه بازار کرد. پس عجیب نیست که موسیقی نقش مهمی در کتاب هایش داشته باشد. شخصیت های قصه هایش به موسیقی گوش می نمایند و آهنگ هایی خاص سرنخ های مرموز و اسرارآمیزی برای خنثی کردن توطئه ها ارائه می دهند. عناوین بعضی آثارش هم از آهنگ ها الهام گرفته شده . در این مطلب با پنج رمان اش که نام شان از آهنگ ها گرفته شده آشنا می شویم.

پنج رمان هاروکی موراکامی که نام شان از آهنگ ها گرفته شده

1- کتاب به آواز باد گوش بسپار

موراکامی در سال 1979 با داستاهای تولدت مبارک و کریسمس سفید که اولین بار در مجله ادبی گانزو منتشر شدند به معروفیت رسید. کریسمس سفید به آهنگ کلاسیک بینگ کرازبی (Bing Crosbys) اشاره دارد که شخصیت اول و بی نام قصه دوست اش دارد و نام اش را 26 بار تکرار می نماید. موراکامی بعد از بسط دادن قصه و تبدیل کردن اش به رمان با الهام گرفتن از این آهنگ نام کتاب را به آواز باد گوش بسپار گذاشت.

کتاب به آواز باد گوش بسپار اثر هاروکی موراکامی

29 %

65,000

46,400 تومان

مشاهده و خرید

2- کتاب جنگل نروژی

عنوان این رمان موراکامی از یک آهنگ گروه بیتلز گرفته شده که به دفعات در طول قصه به آن اشاره می گردد. در این آهنگ به چوب - به طور خاص پانل های چوبی مقرون به صرفه - اشاره شده است. نویسنده از چوب برای اشاره به جنگل استفاده نموده است. جنگل ها در این رمان و سایر آثار موراکامی اهمیت زیادی دارند.

کتاب جنگل نروژی اثر هاروکی موراکامی

120,000 تومان

مشاهده و خرید

3- کتاب تاریخچهی پرنده کوکی

رمان تاریخچه پرنده کوکی در ژاپن در سه مجلد و در ایالات متحده و بریتانیا در یک مجلد بر پیشخان کتاب فروشی ها نهاده شد.

تاریخچه پرنده کوکی اولین کتاب ژاپنی است که نام اش از اپرایی به همین نام گرفته شده است. جی روبین، مترجم انگلیسی رمان سوکورو تازاکی بی رنگ و سال های زیارتش در گفت و گو با مجله نیویورکر گفت: موراکامی پیش از نوشتن این اثر اپرای تاریخچه پرنده کوکی را کامل گوش ننموده بود. او فقط اُورتور (پیش عایدی / بخش ابتدایی آهنگ) اپرا را شنیده بود. فکر می کنم در این اثر کوشش نموده بین این اثر موسیقایی نیمه مشهور و وجود بیشتر ژاپنی ها که بعد از جنگ جهانی دوم در لبه پرتگاه نابودی قرار داشتند ارتباط برقرار کند.

کتاب تاریخچه پرنده کوکی اثر هاروکی موراکامی انتشارات نوای مکتوب 2 جلدی

249,890 تومان

مشاهده و خرید

4- کتاب پس از تاریکی

پس از تاریکی یکی از آثار کمتر شناخته شده موراکامی است که قصه تصادف های شبانه عجیب و مبهم را روایت می نماید. عنوان داستان از قطعه پنج نقطه بعد از تاریکی اثر کرتیس فولر، ترومبونیست مشهور گرفته شده و آهنگ مورد علاقه شخصیت اصلی قصه است، ماجراهایی که در یکی از شب های توکیو اتفاق می افتد را تعریف می نماید.

کتاب پس از تاریکی اثر هاروکی موراکامی انتشارات کتاب سرای نیک

72,500 تومان

مشاهده و خرید

5- کتاب سوکورو تازاکی بی رنگ و سال های زیارتش

این رمان به خاطر آلبوم سال های زیارت /Années de pèlerinage که شامل تک نوازی های پیانوی فرانتس فهرست است با نام سوکورو تازاکی بی رنگ و سال های زیارتش در سال 2014 منتشر شد. نام قطعه دلتنگی Le mal du pay هشتمین آهنگ این آلبوم که نماد تنهایی است به دفعات در داستان آمده است. قهرمان داستان بعد از شنیدن آهنگ به یاد دوست مرحوم دوران کودکی اش که پیانیست بوده، می افتد.

کتاب سوکورو تازاکی بی رنگ و سال های زیارتش اثر هاروکی موراکامی نشر چشمه

29 %

110,000

78,600 تومان

مشاهده و خرید

منبع: mentalfloss

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 بهمن 1401 بروزرسانی: 14 بهمن 1401 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1441

به "پنج رمان هاروکی موراکامی که نام شان از آهنگ ها گرفته شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنج رمان هاروکی موراکامی که نام شان از آهنگ ها گرفته شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید