پاپیروس می ساختند وقتی که گردشگری نبود

به گزارش کهن پارس، در دهکده ای واقع در مصر گروهی از کشاورزان و صنعتگران در کوشش اند همزمان با امرار معاش سنت ساخت پاپیروس دوران فرعون ها را زنده نگه دارند.

پاپیروس می ساختند وقتی که گردشگری نبود

در دهه 70 میلادی یک معلم هنر به کشاورزان دهکده القرامس روش های باستانی ساخت پاپیروس و تزئین آن با طراحی و متن را آموزش داد.

اکنون این دهکده و حومه آن به اسم عظیم ترین قطب فراوری پاپیروس در مصر شناخته می گردد.

پاپیروس ها که در مصر باستان به اسم کاغذ برای نگارش مورد استفاده قرار می گرفتتد، اکنون به وسیله هنرمندان محلی با خط هیروگلیف، خوشنویسی عربی، نمادهایی باستانی و با منشایی از طبیعت تزئین می شوند تا به اسم سوغاتی به گردشگران فروخته شوند.

اما گردشگری در مصر مدت ها است که با مسائلی روبرو شده و حالا همه گیری کرونا این مسائل را تشدید نموده است. سال گذشته سود حاصل از گردشگری در مصر فقط به چهار میلیارد دلار رسید. این رقم یک چهارم سودی است که مصر پیش از شیوع ویروس کرونا پیش بینی نموده بود.

یکی از سازندگان پاپیروس القرامس می گوید: من حدود 80 درصد عایدی کلی خودم را از دست داده ام. پیش از این ماهانه هزار دلار عایدی داشتم و حالا عایدیم تقریبا صفر است.

خبرگزاری فرانسه نوشت، گیاه پاپیروس در آب می روید و ارتفاع آن می تواند تا چهار متر برسد. شکل این گیاه الهام بخش ترئینات ستون های معبدهای مصر باستان بوده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 998

به "پاپیروس می ساختند وقتی که گردشگری نبود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاپیروس می ساختند وقتی که گردشگری نبود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید