نقش جشنواره شیخ بهایی در ترغیب جوانان به کسب و کار دانش بنیان

به گزارش کهن پارس، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت علوم، غلامحسین رحیمی شعرباف در نشست خبری برگزاری شانزدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی، محور اصلی برگزاری این جشنواره را توجه به علم نافع (علمی که به همراه عمل باشد) دانست که در زندگی و آثار عالم بزرگ قرن دهم هجری، تبلور داشت.

نقش جشنواره شیخ بهایی در ترغیب جوانان به کسب و کار دانش بنیان

وی اضافه نمود: تشویق صاحبان ایده های نوآورانه و فناورانه به مطرح کردن ایده های خود در یک فضای گسترده و رقابتی و ایجاد رقابت بین شرکت های دانش بنیان و نوپا برای جذب سرمایه گذار، از جمله اهدافی است که جشنواره شیخ بهایی تا به امروز به خوبی آن را دنبال نموده است.

رحیمی با تاکید بر نقش جشنواره شیخ بهایی در ترغیب جوانان به کسب و کار دانش بنیان گفت: برگزاری جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی و پوشش رسانه ای پررنگ آن، می تواند اشتیاق نسل جوان کشور را به موضوعات دانش بنیان و ایجاد کسب و کارهای مبتنی بر فناوری افزایش دهد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم از برگزاری جشنواره شیخ بهایی به عنوان یک فرصت مناسب یاد کرد تا جوانان و دانش آموختگان کشور، عملی شدن فرآیند تبدیل ایده به محصول را مشاهده نمایند و به سمت ایحاد کسب و کارهای مبتنی بر دانش حرکت نمایند.

وی بعلاوه با اشاره به قدمت و سابقه شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان به عنوان اولین و بزرگ ترین پارک علم و فناوری وزارت علوم به عنوان میزبان جشنواره شیخ بهایی، از برگزاری نمایشگاه فناوری های آینده نگر به وسیله این شهرک در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری امسال اطلاع داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 بهمن 1400 بروزرسانی: 5 بهمن 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1173

به "نقش جشنواره شیخ بهایی در ترغیب جوانان به کسب و کار دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش جشنواره شیخ بهایی در ترغیب جوانان به کسب و کار دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید