مسائل خانوادگی؛ صدرنشین دلیل تماس ها با خط مشاوره 1480

به گزارش کهن پارس، مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور از پاسخ به بیش از 3 میلیون و 189 هزار تماس با خط مشاوره تلفنی 1480 از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا اول دی ماه امسال اطلاع داد و گفت: از این تعداد 69 هزار و 560 تماس مربوط به مسائل کرونا و 3332 تماس مربوط به کادر درمان در تهران بوده است.

مسائل خانوادگی؛ صدرنشین دلیل تماس ها با خط مشاوره 1480

بهزاد وحیدنیا در گفت وگو با خبرنگاران، به ارائه آماری از شرایط تماس های امسال با خط مشاوره تلفنی 1480 پرداخت و گفت: در 9 ماهه اول امسال در کل کشور به یک میلیون و 189 هزار و 334 تماس پاسخ داده شده است.

به گفته وحیدنیا، بیشتر تماس ها در حوزه مسائل خانوادگی، اختلالات خلقی و مسائل مرتبط با بچه ها و نوجوانان بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تعداد تماس ها به علت اتمام قرنطینه خانگی، افزایش سازگاری و باز شدن کسب و کارها، نسبت به زمان مشابه در سال گذشته کاهش داشته است، این را هم گفت که مردم جهت مشاوره از مراکز حضوری بیشتر استفاده می نمایند.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد: تاثیرات جهانی کرونا بر عموم و گروه های خاص قابل انکار نیست و به نظر می رسد توجهات ویژه ای به تامین نیازهای روانی اجتماعی مردم ضروری است و بهبود فضای کسب و کار، توجه و شرایط رفاه عمومی جامعه، تسهیل دسترسی به خدمات پیشگیرانه و نیازهای درمانی از الزامات هستند.

وحیدنیا معتقد است که توجه به تامین منابع کافی برای توسعه خدمات ارتقایی و نیز توجه به بیمه روانشناسی و مشاوره بخشی از اقداماتی است که دولت ها بایستی به طور جدی در دستور کار قرار دهند.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اندازه تماس های افراد با خط تلفنی 1480، اعلام کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور تا اول دی ماه امسال به 3 میلیون و 189 هزار و 244 تماس در کشور پاسخ داده شده که از این تعداد 69 هزار و 560 تماس مربوط به مسائل کرونا و 3332 تماس مربوط به کادر درمان در تهران بوده است.

وی اضافه کرد: در مجموع یک میلیون و 328 هزار و 852 ساعت مشاوره و اختصاصا 289 هزار و 83 ساعت مشاوره در مورد کرونا و 1388 ساعت مشاوره به کادر درمان به وسیله مشاوره تلفنی به تماس گیرندگان ارائه شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1401 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1257

به "مسائل خانوادگی؛ صدرنشین دلیل تماس ها با خط مشاوره 1480" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل خانوادگی؛ صدرنشین دلیل تماس ها با خط مشاوره 1480"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید