مدتها با مصدومیت دست به گریبان بودم، نباید سنگین تمرین می کردم

به گزارش کهن پارس، به گزارش خبرنگاران، محمدحسین محمدیان را می توان یکی از چهره های پیروز و با اخلاق کشتی آزاد خواند که متأسفانه در اوج بلوغ فنی و درخشش در میادین بین المللی با یک اشتباه به چهار سال محرومیت از کشتی محکوم شد. به هر حال او با انتها سال های سخت دوری از میادین رسمی، از اواسط سال گذشته دوباره وارد عرصه ملی شد و در نخستین حضورش در یک میدان بین المللی، بازگشتی امیدوارکننده را نشان داد.

مدتها با مصدومیت دست به گریبان بودم، نباید سنگین تمرین می کردم

محمدیان اواخر سال گذشته در تورنمنت بین المللی ایتالیا که جزو میادین رنکینگ دار اتحادیه جهانی کشتی بود، حضور یافت و با غلبه بر بزرگان کشتی جهان از جمله اسنایدر آمریکایی به عنوان قهرمانی رسید. وی همچنان با امید و انگیزه بالایی به تمرین و کوشش خود برای جبران سالهای از دست رفته ادامه داد تا اینکه شیوع کرونا باعث تعطیلی تمامی رویدادها و تمرینات کشتی و توقف فرایند صعودی محمدیان شد.

هر چند محمدحسین محمدیان در ماههای ابتدای سالجاری به تمرینات انفرادی زیر نظر پدرش عسکری محمدیان پرداخت و سعی کرد خلأ تعطیلی اردوهای تیم ملی را بدین شکل پر کند، اما انگار نتوانست مثل سال گذشته استارت زده و به روزهای اوج بازگردد. گواه این موضوع نیز ناکامی او در رقابتهای انتخابی تیم ملی کشتی آزاد بود که اواسط آبانماه در تهران برگزار گردید و به قول خودش، تلنگر جدی و مهمی به او زد.

به همین دلیل، محمدحسین محمدیان به عنوان مدعی وزن 97 کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد که مدال برنز رقابتهای جهانی را هم در کارنامه دارد، در واکنش به این فراز و فرود به خبرنگاران گفت: اواخر سال گذشته وقتی از مسابقات ایتالیا بازگشتم، از ناحیه کتف، آرنج و گردن دچار آسیب دیدگی بودم اما این موضوع را رسانه ای نکردم. همین مساله تمرینات مرا تحت تأثیر قرار داد بطوریکه حدود سه ماه اصلاً نتوانستم به خوبی تمرین کنم. اما بعد از مدتی با مطرح شدن بحث لیگ برتر و مسابقات جهانی دوباره از خرداد ماه تمریناتم را شروع کردم.

وی اضافه نمود: طبیعتاً شرایط جسمانی من برای حضور در لیگ تعیین بود و از آن آمادگی ایده آل دور بودم. سپس به اردوی دو هفته ای تیم ملی آمدم تا بتوانم شرایط بدنی ام را در این تمرینات به حد و اندازه رضایت بخشی برسانم و با آمادگی مطلوب در انتخابی تیم ملی شرکت کنم. متأسفانه فشار زیادی به خودم وارد کردم و همین فشار تمرینات، نتیجه معکوس در فرایند آمادگی من داشت و در اصطلاح بدنم در روز رقابتهای انتخابی خالی کرد.

این آزادکار بااخلاق و عنواندار مازنی گفت: به هر حال رقابتهای انتخابی تمام شده و حالا باید به آینده فکر کنم. من باید در چندین اردوی دیگر حضور داشته باشم تا به روزهای اوج خودم بازگردم. طبیعتاً از دست دادن چند ماه زمان به دلیل مصدومیت و دوری از تمرینات منظم و گروهی و برنامه ریزی شده، باعث شد نتوانم آنطور که باید و شاید در میادین اخیر ظاهر شوم. در حالی که مردم انتظار دارند مرا همچنان مثل روزهای قبل از کرونا و زمان اوج آمادگی ام در مصاف با حریفان ببینند.

محمدیان در سرانجام گفت: به هر حال این فراز و نشیب، تلنگر خوبی برای من بود که از این پس تمرینات منظم و جدی و برنامه ریزی شده ای را پیگیری و خودم را به بهترین شکل برای رسیدن به اهداف آینده مهیا کنم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 3 دی 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 394

به "مدتها با مصدومیت دست به گریبان بودم، نباید سنگین تمرین می کردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدتها با مصدومیت دست به گریبان بودم، نباید سنگین تمرین می کردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید