متا تا سال 2024 از 4 هدست واقعیت مجازی رونمایی می کند

به گزارش کهن پارس، بر اساس یک گزارش نو، متا یا همان فیسبوک سابق قصد دارد تا سال 2024 از 4 هدست واقعیت مجازی رونمایی کند. به گفته منابع آگاه، متا در سپتامبر سال جاری از یک هدست پیشرفته موسوم به Project Cambria راهی بازار می کند. مدل بهبود یافته این هدست هم در سال 2024 به دست کاربران می رسد.

متا تا سال 2024 از 4 هدست واقعیت مجازی رونمایی می کند

اگرچه در حال حاضر هدست های Quest VR با قیمت 299 و 399 در بازار وجود دارند، ولی نسل اول هدست پیشرفته موردنظر قرار است حدود 799 دلار قیمت داشته باشد. ظاهرا در ازای پرداخت این مبلغ، کاربران از رزولوشن بسیار بالاتری بهره مند می شوند که حتی برای خواندن متن هم مناسب است و به همین علت می تواند برای انجام کارهایی مانند برنامه نویسی در محیط واقعیت مجازی مورد استفاده قرار بگیرد.

این هدست مبتنی بر اندروید است و می تواند قدرت سخت افزاری مشابه لپ تاپ پایین رده را ارائه کند. از بین مهم ترین ویژگی های هدست Cambria می توانیم به داشتن باتری بزرگ تر نسبت به Quest 2 و همچنین بهره گیری از سنسورهای پیشرفته برای ردیابی چشم ها و حالات چهره اشاره کنیم تا آواتار کاربر در محیط واقعیت مجازی بتواند این حالات را با دقت زیادی ارائه دهد.

در کنار این دو هدست، متا در سال های 2023 و 2024 از دو مدل سری Quest هم رونمایی خواهد کرد. در ضمنً نباید تلاش متا برای عرضه عینک واقعیت افزوده در سال 2024 را از قلم بیندازیم. بعد از آن هم در سال های 2026 و 2028 می توانیم انتظار عرضه مدل های بهتر این عینک را داشته باشیم. روی هم رفته متا سالانه میلیاردها دلار برای توسعه متاورس و گجت های مرتبط با آن هزینه می کند و باید ببینیم با عرضه هدست های شرکت هایی مانند اپل، آیا می تواند توجهات زیادی را جلب کند یا نه.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 خرداد 1401 بروزرسانی: 27 خرداد 1401 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1304

به "متا تا سال 2024 از 4 هدست واقعیت مجازی رونمایی می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متا تا سال 2024 از 4 هدست واقعیت مجازی رونمایی می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید