قهوه بنوشید تا موهایتان نریزد!

به گزارش کهن پارس، سلامت خبرنگاران : ریزش مو را می توان با نوشیدنی تلخ مانند قهوه به تعویق انداخت.

قهوه بنوشید تا موهایتان نریزد!

قهوه از نوشیدنی های پرطرفدار است. انواع قهوه وجود دارد. قهوه هم به شکل گرم و هم به شکل سرد مصرف می گردد. عزیزانی که با مشکل ریزش مو مواجهند می توانند قهوه را به عنوان دارو مصرف نمایند. در ادامه با تاثیر قهوه بر جلوگیری از ریزش مو آشنا شوید.

به گزارش خبرنگاران، متخصصان می گویند ریزش مو با افزایش هورمونی به نام دی هیدرو تستوسترون تسریع می گردد، زیرا این هرمون به طور مستقیم بر فولیکول های مو تأثیر می گذارد.

دی هیدرو تستوسترون فقط محدود به آقایان نیست؛ بلکه در خانم ها نیز وجود دارد و وقتی در بدن افزایش یابد، باعث ریزش مو می گردد. فولیکول های مو از این هورمون مردانه به تدریج آسیب می بینند تا زمانی که طاسی رخ دهد؛ معضلی که بسیاری از آن ترس دارند.

کافئین موجود در قهوه ضد ریزش مو

مطالعه ای که در گذشته اجرا شده، نشان می دهد کافئین موجود در قهوه می تواند از فولیکول های مو در برابر اثرات هورمون دی هیدرو تستوسترون محافظت کند. هنگامی که این محافظت انجام گردد، رشد مو ها تقویت شده و ریشه های آن روی پوست سر توسعه می یابند.

محققان دریافته اند که مصرف کافئین به نوبه خود بر شرایط زنان تأثیر مثبت دارد؛ بنابراین، اگر آن ها از ریزش مو رنج می برند، می توانند از این ماده مفید استفاده نمایند.

از آنجایی که کافئین یک ماده محرک است، به تحریک گردش خون به سمت فولیکول های مو یاری می نماید که به تبع آن مو ها از نظر ظاهری بلند، براق، ضخیم و زیبا می شوند.

کافئین به علت آنکه حاوی آنتی اکسیدانی به نام فلاونوئید است، یرای تقویت و رشد مجدد مو ها بسیار مفید خواهد بود.

نحوه استفاده از قهوه برای درمان ریزش مو

به منظور درمان ریزش مو با قهوه، توصیه می گردد ابتدا قهوه را دم نموده و آن را خنک کنید، سپس آن را در یک بطری اسپری بریزید.

در مرحله دوم، متخصصان توصیه می نمایند که مو ها را تمیز و خشک کنید تا هنگام اسپری تمام مو ها به خوبی آغشته به قهوه شوند.

در مرحله بعدی شخصی که این روش را اعمال می نماید، باید سر خود را با پلاستیک پوشانده و پس از گذشت 20 دقیقه آن را فقط با آب سرد یا ولرم شستشو داده و خشک کند.

این کار باید چندین بار تکرار گردد تا اینکه فرد تفاوت ملموسی را در بهبود ریزش موی خود احساس کند.

منبع: رکنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1105

به "قهوه بنوشید تا موهایتان نریزد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قهوه بنوشید تا موهایتان نریزد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید