فناوری جدید دیپ فیک به یاری سلبریتی ها می آید

به گزارش کهن پارس، یک فناوری جدید دیپ فیک یا همان جعل عمیق به افراد مشهور اجازه می دهد صدای خود را مجوز دار نمایند.

فناوری جدید دیپ فیک به یاری سلبریتی ها می آید

با وجود نگرانی های فزاینده از این واقعیت که فناوری دیپ فیک(deepfake) یا جعل عمیق می تواند به شکل غیر قابل تصوری حقیقت را تغییر دهد، بعضی از شرکت ها هنوز هم کوشش می نمایند آن را به عنوان یک محصول خوب و مناسب برای مصرف نماینده معرفی نمایند.

یکی از این شرکت ها وریتون(Veritone) نام دارد و به تازگی شرح داده است که میخواهد افراد مشهور را قادر سازد تا صدای خود را لایسن نمایند و از این راه درآمد کسب نمایند.

این برنامه جدید دیپ فیک که مارول.ای آی(Marvel.ai) نام دارد، اساساً مجوز دار کردن صدای افراد مشهور، سیاستمداران و مدیران عامل شرکت های مشهور را به طور اتوماتیک انجام می دهد.

وریتون هفته گذشته از پلتفرم Marvel.ai رونمایی کرد و گفت: صدای مصنوعی آن به رسانه ها، برندها و اینفلوئنسرها یاری می نماید تا فراوری محتوای خود را تسریع و تقویت نمایند.

این شرکت که همچنین به دلیل توسعه اولین سیستم عامل هوش مصنوعی در جهان به نام ای آی ور(aiWare) شناخته شده است، می گوید که فناوری جدید آن به چهره های سرشناس اجازه می دهد تا با رضایت خود، صدای خود را برای انجام کارهای تجاری لایسنس نمایند.

وریتون با این بستر جدید، خدمتی را در نظر دارد که به افراد تأثیرگذار و شخصیت های سرشناس اجازه می دهد بدون احتیاج به قدم گذاشتن به داخل یک استودیوی ضبط یا یک مجموعه، میزان فراوری محتوا و درآمدزایی خود را افزایش دهند.

این فرآیند جدید که به آن شبیه سازی صدا نیز گفته می گردد، امکان تقلید دقیق صدای چهره های سرشناس اعم از بازیگر، خواننده، سیاستمدار و اینفلوئنسرها را با استفاده از هوش مصنوعی فراهم می نماید.

وریتون شرح داد: چهره های سرشناس با کنترل کامل بر صدای خود و میزان و نحوه استفاده از آن می توانند به معنای واقعی کلمه در یک لحظه در چند مکان باشند. این کار می تواند سطح جدیدی از کاربرد را فراهم کند که قبلاً از نظر انسانی امکان پذیر نبود و به افراد مشهور امکان افزایش تعداد پروژه ها، حمایت های اقتصادی و تأییدیه ها یا لایسنس هایی را که می توانند در هر سال بگیرند، می دهد.

البته تحولات و جنجال های فناوری جعل عمیق تا به امروز همواره وجود داشته است و احتمالاً همین مسئله در خصوص پلتفرم جدید وریتون نیز وجود خواهد داشت. به همین دلیل شرکت ها و رسانه هایی نظیر توییتر، ادوبی و نیویورک تایمز اخیراً در کوشش برای پیشگیری از مسائل فیلم های جعل عمیق گمراه نماینده یک روش جهانی برای تأیید ویدیوها را پیشنهاد داده اند.

رایان استیلبرگ رئیس وریتون در مصاحبه ای با ورج گفت که این پلتفرم جدید می تواند برای تقلید صدای افراد سرشناسی که از جهان رفته اند نیز کارایی داشته باشد و محتواهای جدید با صدای آنها ساخت.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 خرداد 1400 بروزرسانی: 21 خرداد 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 884

به "فناوری جدید دیپ فیک به یاری سلبریتی ها می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری جدید دیپ فیک به یاری سلبریتی ها می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید