سازمان بهداشت جهانی ارزیابی جدید درباره واکسن کرونا را اعلام نمود

به گزارش کهن پارس، به گزارش خبرنگاران به نقل از آرتی، سازمان بهداشت دنیای در تازه ترین ارزیابی خود درباره واکسن کرونا اعلام نمود که واکسن شرکت استرازینیکا که در حال ساخت آن است، به احتمال زیاد پیشروترین و پیشرفته ترین واکسن در دنیا خواهد بود.

سازمان بهداشت جهانی ارزیابی جدید درباره واکسن کرونا را اعلام نمود

کارشناس ارشد سازمان بهداشت دنیای با اشاره به اینکه واکسن شرکت مدرنا هم از گزینه های احتمالی است، اضافه کرد: این واکسن با مرحله پیشرفتی که واکسن شرکت استروزینیکا به آن دست یافته، فاصله زیادی ندارد.

به گفته این مقام سازمان بهداشت دنیای، این سازمان در حال حاضر مشغول مذاکره با شماری از شرکت های داروسازی چینی درباره واکسن های احتمالی کووید 19 است.

تا انتها ماه گذشته شمار مبتلایان روزانه کرونا در دنیا تقریباً همیشه زیر 100 هزار نفر در روز بود، اما در ماه جاری میلادی (طی سه هفته گذشته) شمار مبتلایان روزانه بین 100 تا 150 هزار نفر گزارش شده و روز آدینه این رقم رکورد 181 هزار نفر را نیز شکست.

هم اکنون اروپا و آمریکای شمالی هر کدام سهمی 25 درصدی، آمریکای جنوبی سهمی نزدیک 20 درصدی و دیگر کشورها سهمی تقریباً 30 درصدی در کل مبتلایان به کرونا در دنیا دارند.

اما از لحاظ شمار مرگ ومیر، آمریکای شمالی و اروپا سهمی بالای 73 درصد در دنیا دارند، چرا که شیوع چشمگیر کرونا در این مناطق زودتر از آمریکای جنوبی، هند و روسیه رخ داد.

با توجه به اوج گیری موارد ابتلای جدید در آمریکای جنوبی، هند و روسیه، انتظار می رود شمار فوتی های این کشورها در آینده نزدیک به شدت افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 153

به "سازمان بهداشت جهانی ارزیابی جدید درباره واکسن کرونا را اعلام نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان بهداشت جهانی ارزیابی جدید درباره واکسن کرونا را اعلام نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید