ساختمان: قیمت مصالح ساختمانی، کابینت، درب ضد سرقت

به گزارش کهن پارس، رپرتاژ آگهی - یراق آلات به اجزایی می گویند که در ساخت سازه هایی چون درب و کابینت مورد استفاده قرار می گیرند. یراق آلات انواع و شکل های مختلفی مانند لولا، جک، ریل، پیچ و دستگیره دارند که کاربرد هر کدام متفاوت است به طور مثال یراق آلاتی که در درب کابینت مورد استفاده قرار می گیرند با یراق آلات درب ساختمان متفاوت می باشند. حتی در درب ها نیز از انواع متفاوتی از یراق آلات استفاده می گردد، به طور مثال یراق آلاتی که در ساخت درب های معمولی بکار رفته بسیار متفاوت از یراق آلاتی است که در ساخت درب ضد سرقت استفاده می گردد.

ساختمان: قیمت مصالح ساختمانی، کابینت، درب ضد سرقت

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

انواع یراق آلات

  • پیچ

از پیچ ها برای اتصال دو قسمت به یکدیگر استفاده می نمایند. پیچ از پرمصرف ترین و رایج ترین یراق آلات محسوب می شود که انواع و شکل های متفاوتی دارند و کاربردشان براساس نوع، جنس و ابعادشان متفاوت می باشد. این یراق براساس جنس به دو نوع پیچ ها پلاستیکی و فلزی تقسیم می شود. استفاده از پیچ های پلاستیکی در کابینت سازی بیشتر به چشم می خورد. پیچ های پلاستیکی زنگ نمی زنند و این از مزایا این گونه پیچ ها محسوب می شود. در مقابل، پیچ های فلزی وجود دارند که از استحکام و اتصالات قوی تری برخوردارند اما در صورت رسیدن رطوبت به آن، امکان زنگ زدگی وجود دارد.

پیچ ها براساس نوع کاربردی که دارند به دو دسته پیچ های معمولی یا ساده و پیچ های حرفه ای یا اتوماتیک تقسیم می شوند. پیچ های معمولی برای ثابت شدن به مهره احتیاج دارند درحالی که پیچ های حرفه ای یا اتوماتیک اینگونه نیستند و احتیاجی به مهره ندارند. نوک پیچ های حرفه ای معمولا مانند میخ، تیز هستند. پیچ های سازه به سازه نوک مته، سازه به سازه نوک تیز، نوک مته ای سر سخت، نوک مته ای واشر دار، پیچ رول پلاک و پیچ مونتاژ از دیگر انواع پیچ بشمار می آیند.

  • لولا

لولا از پرمصرف ترین یراق آلات می باشد که دارای انواع مختلفی است و از آن در کمد، کابینت و انواع مختلف درب ها مانند درب های داخلی ساختمان، درب حیاط و درب ضد سرقت استفاده می شود. همانطور که گفته شد لولا ها انواع مختلفی دارند، از جمله اینکه بعضی از آن ها با استفاده از 2 پیچ و بعضی با استفاده از 4 پیچ به صفحه متصل می شوند.

بعضی از لولاها آرام بند بوده و بعضی دیگر به صورت پمپی می باشند. از دیگر نمونه لولاها می توان به لولا گازورساده، ، لولا گازور ساده کلیپسی، لولا گازور ساده پمپی، لولا گازور توکار، لولا گازور ساده پمپی، لولا گازور توکار پمپی کلیپسی و لولا گازور 180 درجه پمپی اشاره نمود که از آن ها در کابینت ها استفاده می شود.

  • ریل

از ریل ها به منظور باز و بسته کردن درب های کشویی استفاده می شود. ریل های کشویی دارای دو نوع معمولی و ساچمه ای می باشند که مدل ساچمه ای خود به انواع دو یا سه تکه تقسیم بندی می شوند. ریل های ساچمه ای در ابعاد و اندازه های مختلفی در بازار وجود دارند و از قیمت بیشتری نسبت به نوع معمولی برخوردار می باشند. حرکت ریل های ساچمه ای نسبت به نمونه های معمولی نرم و روان تر می باشد، به همین دلیل بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

  • دستگیره

دستگیره ها از جمله یراق آلاتی هستند که در ساخت کابینت، کمد و درب از آن ها استفاده می شود. دستگیره ها انواع مختلفی دارند که می توان بر اساس نوع کاربرد، نمونه مناسبی از آن ها را انتخاب کرد. نمونه ای از دستگیره هایی که در ساخت درب مورد استفاده می گیرند، دستگیره پلاک، روزت، توپی و ضربه ای می باشند.

  • جک

جک ها از دیگر یراق آلات پرمصرف می باشند که در ساخت کابینت مورد استفاده قرار می گیرند. جک ها دارای انواع مختلفی همچون جک های گازی، جک پمپی، جک معمولی و جک آرام بند می باشند. جک های پمپی یا گازی از انواع پرمصرف جک هستند که در درب کابینت ها به وفور مورد استفاده قرار می گیرند. کاربرد این جک ها به گونه ای است که باعث می شوند درب کابینت به آرامی بسته شود.

جک های پمپی دوام و استحکام بیشتری نسبت به نمونه های معمولی دارند و برای نصب آن ها احتیاجی به قطعات اضافی نمی باشد. استفاده از جک ها علاوه بر کابینت، در ساخت انواع درب ها نیز استفاده می شود. نمونه جکی که در ساخت درب ها استفاده می شود معمولا از نوع پمپی و آرام بند می باشد.

قیمت یراق آلات

قیمت یراق الات بسته به نوع یراق، شکل آن، مدل، جنس یراق و برند محصول متفاوت می باشد. شما می توانید برای مشاهده قیمت مصالح ساختمانی از جمله یراق آلات، کابینت و درب ضد سرقت به اپلیکیشن و وب سایت ساختمانچی http://price.sakhtemanchi.com مراجعه فرمایید.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 385

به "ساختمان: قیمت مصالح ساختمانی، کابینت، درب ضد سرقت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختمان: قیمت مصالح ساختمانی، کابینت، درب ضد سرقت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید