روش های صاف کردن مو چیست؟

به گزارش کهن پارس، اگر به داشتن چهره ای زیبا و خاص علاقه مند هستید باید برای سلامت موهای خود تلاش کنید. استفاده از روش های مصنوعی برای صاف کردن مو در طولانی مدت موجب ایجاد خسارات جبران ناپذیری در موهای شما می شود. اگر به صورت دائمی از تجهیزات حرارتی و مواد شیمیایی استفاده کنید، پس از مدتی مشاهده خواهید کرد که موها دیگر سلامت و زیبایی طبیعی خود را ازدست داده اند.

روش های صاف کردن مو چیست؟

چرا به جای استفاده از مواد شیمیایی و لوازم حرارتی از مواد طبیعی و خانگی برای صاف کردن مو استفاده نمی کنید؟ در ادامۀ این بررسی تخصصی با ما همراه باشید تا با صاف کردن مو بدون حرارت و بدون نیاز به مواد شیمیایی آشنا شوید.

راهکارهای صاف کردن مو به روش گیاهی

زنان در برخی از کشورهای دنیا از دیرباز به طور ویژه ای به سلامت موهایشان اهمیت می دادند چون زیبایی و سلامت موهای خود را راز زیبایی و جوانی می دانستند. داشتن موهای صاف و شلاقی موجب زیبایی و جوان تر نشان دادن سن زنان می شود و سلامت موها را بیشتر حفظ می کند. اما صاف کردن مو بدون اتو به صرف زمان نیاز دارد و شما باید برای کسب نتایج مطلوب از روش های گیاهی زمان صرف کنید و در این مورد پیوستگی و تکرار را فراموش نکنید. در ادامه چند روش پرکاربرد که بهترین نتایج را برای شما به همراه خواهد داشت برای داشتن موهای صاف و شلاقی آورده ایم.

صاف کردن مو با شیر

شیر یکی از مواد طبیعی و بی نظیری است که نقش محرکی در ایجاد صافی موهای شما دارد. شیر به دلیل منابع سرشار از پروتئین موجب ایجاد استحکام در موها می شود و به تنهایی می تواند تأثیر بی نظیری در صافی موهای شما ایجاد کند. شیر موجب براق شدن موها و ایجاد زیبایی بیشتر می شود و از ریزش و ایجاد موخوره جلوگیری می کند.

از دیگر مواد معجزه آسایی که در این ماسک شیر به کاربرده می شود، تخم مرغ است. تخم مرغ نیز سرشار از انواع ویتامین ها و پروتئین ها است که به ایجاد سلامت و صاف کردن مو کمک می کند. بهتر است تخم مرغ خانگی برای ساخت این ماسک استفاده کنید.

مواد لازم برای ساختن ماسک شیر

  • شیر: 2 فنجان
  • تخم مرغ خانگی: 1 عدد

روش آماده سازی و استفاده از ماسک شیر

در یک ظرف کوچک تخم مرغ را شکسته و به وسیلۀ چنگال هم بزنید. هم زدن خوب انجام دهید تا کاملاً زرده و سفیدۀ تخم مرغ ترکیب شود. در حین هم زدن تخم مرغ، شیر را به آن اضافه کنید. آن را به آرامی هم بزنید که میز کار کثیف نشود. موهای شما باید قبل از آماده کردن ماسک با اسپری آب کمی مرطوب شود تا رطوبت و انعطاف کافی را داشته باشید.

درنهایت ماسک شیر و تخم مرغ را به وسیلۀ برس یا براش مخصوص روی پوست کف سر ماساژ دهید. پس از آغشته کردن موها و ریشۀ موها به ماسک، سر خود را به وسیلۀ کلاه بپوشانید.

صاف کردن مو با روغن زیتون

یکی از بهترین مواد عالی که برای صافی و احیای موها به کاربرده می شود، روغن زیتون است. روغن زیتون به ایجاد استحکام و نرمی موهای شما کمک می کند و زبری آن ها را از بین می برد. اگر در پی راهکاری برای شفاف و براق کردن موهای خود هستید، روغن زیتون بهترین انتخاب برای شما است.

یکی از مواد مهمی که برای صاف کردن مو و احیای آن ها به کاربرده می شود، آلوئه ورا است. این مادۀ گیاهی و طبیعی سرشار از آنزیم ها و مواد طبیعی موردنیاز موها است که به تقویت فولیکول های مو نیز کمک می کند. اگر در پی صافی و احیای طبیعی و همیشگی موهای خود هستید، استفاده از ژل آلوئه ورا برای آب رسانی و از بین بردن وزی موها فراموش نکنید.

مواد لازم برای ساختن ماسک روغن زیتون

  • روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری
  • آلوئه ورا: یک عدد

روش آماده سازی و استفاده از ماسک روغن زیتون

روغن زیتون را گرم کنید تا برای تهیۀ ماسک، آماده شود. برای گرم کردن روغن زیتون دقت کنید که نباید روغن داغ شود و کمی گرم شود طوری که انگشت دست نسوزد، کافی است. سپس ژل آلوئه ورا را تخلیه کنید. پس از تخلیۀ کامل ژل آلوئه ورا آن را به وسیلۀ چنگال نرم کنید تا آماده شود.

می تونید از گوشت کوب برقی برای نرم کردن ژل آلوئه ورا استفاده کنید. پس از نرم کردن ژل، روغن زیتون گرم شده را اضافه کرده و پوست سر و موها را ماساژ دهید و کلاه پلاستیکی روی سر خود قرار دهید.

صاف کردن مو با سرکه سیب

سرکه سیب دارای فواید و کاربردهای زیادی در سلامت بدن است. این مادۀ معجزه آسا که نقش پررنگی در سلامت سیستم گوارش ایجاد می کند یکی از عوامل تأثیرگذار در صافی موهای شما است. شما با استفاده از سرکه سیب و آب می توانید موهای صاف و لطیفی داشته باشید.

مواد لازم برای ساختن ماسک سرکه سیب

  • سرکه سیب طبیعی و خانگی: 30 میلی لیتر
  • آب: 250 میلی لیتر

روش آماده سازی و استفاده از ماسک سرکه سیب

برای تهیۀ این ماسک آب و سرکۀ سیب را باهم مخلوط کنید. بهتر است این کار را با سرعت انجام دهید تا سرکه نپرد. پس از آماده شدن ترکیب، آن را روی پوست سر خود اسپری کنید و پوست سر را به وسیلۀ آن ماساژ دهید. ماساژ پوست سر را باید تا خشک شدن کامل پوست سر ادامه دهید.

بهتر است برای تهیۀ این ماسک از سرکۀ سیب طبیعی و خانگی استفاده کنید. چون سلامت موهای شما بسیار باارزش است و سرکه های صنعتی و بازاری نمی تواند سلامت موهای شمارا حفظ کند. همچنین ممکن است نتایج مطلوبی که در رابطه با صافی موها از این ماسک انتظار دارید، نتواند تأمین کند.

صاف کردن مو با عسل

فواید عسل در ایجاد زیبایی، سلامت و تقویت بدن معجزه آسا است. یکی از بهترین منابعی که برای بهبود هرگونه مسئله ای در بدن می توان از آن استفاده کرد. عسل است. خواص عسل در از بین بدن بیماری های ریوی و گوارشی بدون انکار است. اما در این قسمت از خواص بی نظیر عسل می توان به ایجاد صافی در موها اشاره کرد. شما با استفاده از ماسک عسل می توانید موهای صاف و جذابی داشته باشید که از دیدن آن ها لذت ببرید.

عسل به دلیل ترکیبات بی نظیر خود نقش آب رسانی و تأمین مواد مغذی برای بدن را دارد. انواع ویتامین ها، مواد مغذی و طبیعی موجود در عسل برای صاف کردن مو موردنیاز است. استفاده از عسل به تنهایی یا در ترکیب با مواد دیگر نقش خارق العاده ای صافی و احیای موهای ازدست رفته دارد.

مواد لازم برای ساختن ماسک عسل

  • عسل: 1 قاشق غذاخوری
  • شیر: 1 فنجان

روش آماده سازی و استفاده از ماسک عسل

برای آماده سازی این ماسک باید کمی عسل را گرم کنید. برای گرم کردن عسل از حرارت مستقیم و یا ماکروویو استفاده نکنید. استفاده از حرارت غیرمستقیم بهترین روش برای گرم کردن عسل است. برای این کار لازم است یک ظرف آب گرم را روی حرارت قرار داده و پس از جوش آماده، ظرف عسل را روی حرارت بخارآب گرم کنید. عسل را با قاشق کوچک هم بزنید تا کاملاً نرم و کش دار شود.

پس از آماده شدن عسل، شیر را به ترکیب اضافه کنید و چند بار هم بزنید تا شیر و عسل کاملاً باهم ترکیب شوند. ماسک شما آماده است. پوست سر خود را به وسیلۀ این ماسک ماساژ دهید و موها را پس از آغشته کردن به این ماسک زیر کلاه بپوشانید.

نکات لازم برای صاف کردن مو

  • یکی از نکات مهمی که برای صاف کردن مو باید به آن دقت داشته باشید این است که تمیزی موهای خود را در اولویت قرار دهید و ماسک های مو را روی موهای تمیز استفاده کنید.
  • برای مراقبت از موهای خود، روتین دقیق داشته باشید و از اسکراب، ماسک و روغن های مناسب موهای خود استفاده کنید.
  • استفاده از شامپوهای بدون سولفات به ایجاد سلامت بیشتر موهای شما کمک می کنند.
  • با موهای خیس نخوابید و از به صورت دائمی از سشوار برای خشک کردن مو استفاده نکنید.

جمع بندی

صاف کردن مو یکی از بهترین راهکارهای ایجاد زیبایی در ظاهر خانم ها است. خانم ها با روش های صافی و احیای مو می توانند ظاهری شاداب تر، زیباتر و سالم تر داشته باشند. در این مطلب به صاف کردن مو با ماسک پرداخته شد. شما می توانید با استفادۀ پیوسته از ماسک های آموزش داده شده در این مطلب موهایی صاف با زیبایی طبیعی داشته باشید.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 22 خرداد 1401 بروزرسانی: 22 خرداد 1401 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1299

به "روش های صاف کردن مو چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های صاف کردن مو چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید