هدایت برای خرید انواع سس ها ، چه سسی، کدام غذا را خوشمزه می نماید؟

به گزارش کهن پارس، بیشتر غذاهای گوشتی و ساندویچ ها بدون استفاده از سس ها مزه خوبی ندارند، اما فقط چند قاشق کوچک سس کافیست تا یک غذای معمولی به خوراکی ای لذیذ و خوشمزه تبدیل گردد. در واقع سس ها یک چاشنی خوب برای بیشتر غذاها هستند و اشتهای شما را برای خوردن تحریک می نمایند.

هدایت برای خرید انواع سس ها ، چه سسی، کدام غذا را خوشمزه می نماید؟

به گزارش خبرنگاران، اگر می خواهید غذاهای همیشگی تان را با طعم تازه ای بچشید، بهتر است با بعضی از سس های تازه وارد بیشتر آَشنا شوید. این روزها برای هر نوع ذائقه ای سس پیدا می گردد و برای غذاهای گوشتی مانند انواع مرغ، ماهی و کباب ها سس های ویژه ای وجود دارد. پس فقط به سس گوجه فرنگی معمولی یا انواع تند آن اکتفا نکنید و این بار بین قفسه های فروشگاه ها در پی طعم های تازه باشید.

سس سیر

برای اینکه طعم و بوی بعضی از غذاها مانند میگو و ماهی را ملایم تر کنید، بهتر است سراغ سس سیر بروید. این سس طعم سیر ملایمی دارد. با مصرف آن نگران بوی بد دهانتان نباشید چون میزان سیر آن در حدی نیست که آزاردهنده باشد. برای اطمینان می توانید بعد از غذا کمی نعناع تازه را بجوید. سرکه، خردل، روغن مایع و تخم مرغ سایر موادی هستند که به این سس اضافه شده اند. سس سیر رنگ سفید شفافی دارد و تکه های ریز سبزیجات معطر داخل آن قابل تشخیص هستند. یک ظرف 400 گرمی از این سس حدود هزار و 200 تومان قیمت دارد.

سس کباب

از خانواده سس های گوجه فرنگی است اما مزه آن با سس های قرمز معمولی تفاوت دارد، کمی ترش و شیرین و رقیق تر است. سس باربیکیو یا همان سس کباب با استفاده از انواع ادویه جات، طعم دار شده و کمی هم بوی دود می دهد. قیمت این سس حدود 3 هزار تومان است. اگر اهل خوردن کباب هستید بهتر است یک سس باربیکیو هم در یخچال خانه تان داشته باشید.

سس کاری

یک سس خوب و خوشمزه برای انواع مرغ است و غذاهای خشک و ساده را خوش خوراک تر می نماید. با خوردن آن می توانید عطر و مزه کاری را به خوبی احساس کنید. طعم آن کمی تند است و جالب است بدانید در ترکیب آن از عصاره بعضی از میوه ها مانند انبه، آناناس، آب سیب، ادویه جات، خردل و... استفاده شده است. این معجون خردلی رنگ حدود 3 هزارتومان قیمت دارد و وزن آن 250 گرم است.

سس انار

هواداران غذاهای ترش حتما سس انار را می پسندند. در ترکیب این سس از پوره انار استفاده شده و رنگ آن قهوه ای تیره است که می توانید دانه های خیلی ریز و نرم انار له شده را داخل آن ببینید. سس انار با انواع غذاهای گوشتی جور درمی آید. اگر از طعم یکنواخت جوجه کباب های خانگی خسته شده اید، این بار آن را با سس انار امتحان کنید. انواع ماهی و میگو هم با سس انار خوشمزه تر می شوند. قیمت این سس 260 گرمی حدود هزار و 500 تومان است.

سس تایلندی

اگر غذاهای پر ادویه می پسندید، حتما از طعم تند و تیز این سس لذت می برید. سیر، سرکه، ادویه جات معطر و فلفل قرمز اصلی ترین مواد تشکیل دهنده این سس هستند. پس خودتان می توانید حدس بزنید که تا چه میزان تند است. این سس چربی ندارد و یک طعم دهنده خوب برای غذاهای سوخاری، دریایی و گوشتی به شمار میرود. رنگ سس تایلندی گلبهی و شفاف است. حتی می توانید تکه های فلفل قرمز را داخل آن تشخیص دهید. قیمت این سس 260 گرمی حدود هزار و 500 تومان است.

سس سویا

اگر به پخت غذاهای چینی وارد باشید، حتما می دانید که یکی از اجزای اصلی این غذاها سس سویاست. علاوه بر این برای مزه دار کردن انواع سوپ، مرغ، ماهی و سبزیجات هم از آن استفاده می گردد. این سس از دانه های سویا به دست می آید و به همین علت از لحاظ تغذیه ای ارزش خوبی دارد. یکی دیگر از کاربردهای سس سویا ترد کردن گوشت های کبابی است.

می توانید قبل از کباب کردن گوشت، آن را 10 تا 15 دقیقه در این سس بخوابانید تا ترد و نرم تر گردد. البته اضافه کردن این سس به غذاها رنگ آنها را کمی تیره تر می نماید. سس سویا کمی هم شور است. بنابراین هنگام استفاده از آن میزان نمک غذا را کمتر در نظر بگیرید. یک شیشه 150 میلی لیتری سس سویا هزار و 100 تومان قیمت دارد.

سس تارتار

یک طعم دهنده خوشمزه برای غذاهای شماست که مزه متفاوتی دارد. ظاهر آن کمی شبیه سس هزار جزیره است اما رنگ روشن تری دارد و در ترکیب این محصول تازه از خیارشور و سبزیجات معطر استفاده شده تا یک سس نو به بازار عرضه گردد. تکه های کوچک خیارشور و سبزیجات معطر در این سس قابل تشخیص هستند. سس تارتار را به انواع ساندویچ، غذاهای گوشتی، مرغ سوخاری، میگو، ماهی و... بیفزایید و با خرید آن غذای همیشگی تان را لذیذتر کنید. قیمت این سس 230 گرمی حدود هزار و 500 تومان است.

سس خردل

این سس هم هواداران خاص خودش را دارد و در سراسر جهان انواع و اقسام سس های خردل به فروش می رسند. بعضی از سس های خردل طعم تندی دارند و گروهی دیگر ملایم تر هستند.

می توانید سس خردل را به ساندویچ های تنوری یا ماهی سوخاری اضافه کنید یا همراه با سیب زمینی سرخ نموده و مرغ بریان سر میز بیاورید. ترکیب سس خردل با سس قرمز هم غذای شما را خوشرنگ و اشتهایتان را تحریک می نماید. در تهیه این سس از پودر دانه های خردل استفاده می گردد که از درخت خردل به دست می آیند.

دانه های خردل از بروز فشار خون و سرطان پیشگیری و معده شما را به ترشح اسید و هضم بهتر غذا وادار می نماید. علاوه بر این خردل خاصیت ضد باکتریایی و ضدمیکروبی هم دارد. اگر به این سس علاقه دارید یادتان باشد که در مصرف آن زیاده روی نکنید چون مصرف مداوم آن مخاط دستگاه گوارش را از بین می برد. سس خردل را به غذاهای در حال پخت هم اضافه نکنید چون در اثر حرارت ارزش غذایی خودش را از دست می دهد. سس خردل یکی از سس های کم کالری است. پس اگر از بابت اضافه وزن نگرانی دارید به جای سایر چاشنی های پرکالری سس خردل خریداری کنید. قیمت 170 گرم سس خردل ملایم 900 تومان است.

نگهداری از سس ها

همواره سس ها را در جای خشک و خنک و دور از نور نگهداری کنید.

برترین زمان مصرف سس ها تا 6 ماه پس از تاریخ فراوری است. هنگام خرید تاریخ فراوری و انقضا را با دقت بخوانید.

تا قبل از اینکه در سس را باز ننموده اید می توانید آن را خارج از یخچال هم نگه دارید اما بعد از باز کردن پلمپ حتما سس را داخل یخچال بگذارید.

به غیراز افزودنی های رایج داخل سس ها، خودتان هم می توانید سس های آماده را با ریحان، ترخون، زیره یا نعناع طعم دار کنید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1402 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1474

به "هدایت برای خرید انواع سس ها ، چه سسی، کدام غذا را خوشمزه می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدایت برای خرید انواع سس ها ، چه سسی، کدام غذا را خوشمزه می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید