ملاقات سه جانبه مقامات ایران، ترکیه و افغانستان

به گزارش کهن پارس، ایرنا نوشت: وزارت امور خارجه ترکیه روز آدینه با صدور بیانیه ای از ملاقات سه جانبه با ایران و افغانستان در روز یکشنبه با هدف گسترش روابط اطلاع داد.

ملاقات سه جانبه مقامات ایران، ترکیه و افغانستان

بهترین تجربه سفر را با تور گردشگری ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به نقل از خبرگزاری آناتولی در بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه آمده است: وزیر خارجه ترکیه در حاشیه مجمع دیپلماسی آنتالیا، با همتایان ایرانی و افغان خود ملاقات و گفت وگو خواهد نمود.

وزارت خارجه ترکیه اضافه کرد: در این ملاقات سه جانبه علاوه بر آنالیز تحولات اخیر پیرامون فرایند صلح افغانستان، همکاری ها در زمینه امنیت، انرژی، ارتباطات و مهاجرت غیر رسمی مورد گفت و گو قرار خواهد گرفت.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران برای حضور در اجلاس مجمع دیپلماسی آنتالیا به دعوت مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه روز چهارشنبه به این کشور عزیمت کرد.

مجمع دیپلماسی آنتالیا روز آدینه 28 خرداد با سخنرانی رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه شروع به کار کرد.

این نشست با حضور مقامات عالی رتبه کشورها، وزرای امور خارجه، روسای سازمان های بین المللی و منطقه ای و دیپلمات های برجسته برگزار می گردد. فرصت های جدید صلح و همکاری در قفقاز جنوبی، تقویت همبستگی های منطقه ای، همکاری های منطقه ای در آسیا، ارتباط با آفریقا، مسائل خاورمیانه و خلیج فارس، روابط فرا آتلانتیکی، پناه جویان و مهاجران، دیپلماسی مالی و تجارت، ارتباطات و اخبار جعلی در دنیای مجازی از جمله مهم ترین موضوعاتی هستند که در اجلاس امسال مجمع دیپلماسی آنتالیا مورد بحث و گفت وگو قرار خواهد گرفت.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 928

به "ملاقات سه جانبه مقامات ایران، ترکیه و افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات سه جانبه مقامات ایران، ترکیه و افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید