خیز جدید برای اخذ مالیات از املاک و خودروهای لوکس

به گزارش کهن پارس، وزارت اقتصاد آیین نامه اجرایی بند (ت) تبصره (6) ماده واحده قانون بودجه سال 1399 کل کشور درباره شیوه اخذ مالیات از املاک و خودرو های با شرایط خاص را به کمیسیون اقتصاد هیئت دولت ارائه کرد.

خیز جدید برای اخذ مالیات از املاک و خودروهای لوکس

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، وزارت اقتصاد به استناد بند (ت) تبصره (6) ماده واحده قانون بودجه سال 1399 کل کشور، آیین نامه اجرایی مرتبط با موضوع اخذ اقتصادیات ازاملاک و خودرو ها را تدوین و جهت سیر مراحل بررسی به هیئت دولت ارائه کرده است.

بر اساس این آیین نامه وزارت خانه های راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، شهرداری ها و سایر دستگاه های اجرایی موظفند داده ها و اطلاعات مالکیت املاک از قبیل تعیینات هویتی، نشانی اقامتگاه قانونی و شماره تلفن همراه و تعیینات ملک را حسب درخواست سازمان امور اقتصادیاتی کشور از طریق برخط حداکثر تا انتها شهریور ماه 1399 در اختیار این سازمان قرار دهند.

هم چنین، نیروی انتظامی موظف است داده ها و اطلاعات مالکان خودرو ها از قبیل تعیینات هویتی، نشانی اقامتگاه قانونی و شماره تلفن همراه و تعیینات خودرو را حسب درخواست سازمان امور اقتصادیاتی کشور از طریق برخط حداکثر تا انتها شهریور ماه 1399 در اختیار این سازمان قرار دهد.

سازمان امور اقتصادیاتی نیز مجاز است با استفاده از ضریب همگن مناسب، ارزش واقعی واحد مسکونی را تعیین نماید ضمناً این سازمان می تواند از طریق ظرفیت قانونی کارشناس رسمی دادگستری نسبت به ارزش گذاری روز واحد های مسکونی که برحسب بررسی های میدانی دارای معماری و شرایط خاص تشخیص داده می شوند، اقدام نماید.

مطابق آیین نامه پیشنهادی، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی مشمول مکلفند اقتصادیات سالانه مربوط به هریک از واحد های مسکونی و خودرو های مشمول تحت تملک خود و افراد تحت تکفل را حداکثر تا انتها بهمن ماه 1399 پرداخت کنند.

گفتنی است، دفاتر اسناد رسمی و نیروی انتظامی مجاز به ثبت نقل و انتقال املاک و نیز نقل و انتقال و تعویض پلاک خودرو های مشمول اقتصادیات موضوع این آیین نامه قبل از پرداخت بدهی اقتصادیاتی مربوطه نیستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 246

به "خیز جدید برای اخذ مالیات از املاک و خودروهای لوکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیز جدید برای اخذ مالیات از املاک و خودروهای لوکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید