خبرنگاران عکاس ایرانی مدال طلای جشنواره بین قاره ای را کسب کرد

به گزارش کهن پارس، تهران- خبرنگاران- مدال طلا و تجلیل جشنواره بین قاره ای آلمان، آفریقای جنوبی و اندونزی به احمد خطیری عکاس ایرانی رسید.

خبرنگاران عکاس ایرانی مدال طلای جشنواره بین قاره ای را کسب کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی فیاپ در ایران، در این جشنواره بین قاره ای که در سه سالن آلمان، آفریقای جنوبی و اندونزی با سه موضوع آزاد رنگی، آزاد تک رنگ و موضوع حرکت و ورزش برگزار گردید، عکس Balance در سالن اندونزی از احمد خطیری مدال طلای جشنواره و در سالن آلمان نیز عکس Alone از این عکاس ایرانی ، تقدیر جشنواره را از آن خود کرد.

در این رویداد که زیر نظر فدراسیون بین المللی هنر عکاسی (فیاپ) و PSA برگزار گردید، آثاری از عکاسان عضو کلوپ عکس فوکوس (نمایندگی فیاپ در ایران) در بخش های مختلف جشنواره شامل عرفان آقابابائی، احمد خطیری، فاطمه ورپشتی، میرعلی پرندک، سید احسان مرتضوی و امیرحسین هنرور پذیرفته شدند.

احمد خطیری عکاس ایرانی عضو رسمی انجمن عکاسان ایران و عضو فدراسیون دنیای هنر عکاسی (فیاپ) پیش از این مدال طلای فیاپ فوتوژرنالیسم صربستان 2017، مدال طلای رومانی، مدال طلای قبرس، مدال نقره نیوجرسی آمریکا، مدال برنز وارنا بلغارستان، مدال برنز 2014 چین، تقدیر ویژه هیأت داوران جشنواره عکاسی در ایتالیا 2020 و دیگر جشنواره های متعدد بین المللی را کسب نموده است.

خطیری همچنین پذیرش بیش از 250 اثر در جشنواره های متعدد بین المللی، برگزاری ده ها نمایشگاه متعدد انفرادی، گروهی در داخل و خارج از کشور، دبیری و داوری چندین جشنواره ملی و بین المللی را نیز در کارنامه دارد.

فدراسیون بین المللی هنر عکاسی (فیاپ) که به عنوان تنها مؤسسه بین المللی در زمینه عکاسی از طرف یونسکو به رسمیت شناخته شده است، در سال 1946 میلادی پایه گذاری شد و از آن سال تا به امروز واسطه ای برای برقراری ارتباط بین مؤسسات ملی عکاسی در کشورهای مختلف دنیا بوده است.

این فدراسیون به عنوان عضو اجرایی با مؤسسات ملی عکاسی در سراسر دنیا همکاری نزدیک دارد که تعداد آنها به بیش از 90 مؤسسه ملی در 5 قاره می رسد.

فیاپ در هر کشور تنها یک دفتر دارد که نماینده رسمی فیاپ در ایران کلوپ عکس فوکوس است.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 598

به "خبرنگاران عکاس ایرانی مدال طلای جشنواره بین قاره ای را کسب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عکاس ایرانی مدال طلای جشنواره بین قاره ای را کسب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید