خبرنگاران زمین لرزه جنوب اصفهان 5 مصدوم داشت

به گزارش کهن پارس، اصفهان - خبرنگاران - زمین لرزه چهارشنبه شب که در سی سخت از توابع کهگیلویه و بویراحمد و در مرزهای جنوبی استان اصفهان بوقوع پیوست به مصدوم شدن پنج نفر در شهرستان سمیرم، تخریب بخشی از جاده روستای خَفر و وارد شدن خسارت هایی به بعضی منازل، منجر شد.

خبرنگاران زمین لرزه جنوب اصفهان 5 مصدوم داشت

به گزارش خبرنگاران، زلزله ای به بزرگی 5.6 دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت 22 و 5 دقیقه شبانگاه چهارشنبه شهرهای یاسوج و سی سخت در استان کهگیلویه و بویر احمد را لرزاند که در مرزهای جنوبی اصفهان بویژه شهرستان سمیرم احساس شد.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، دلیل مصدومیت پنج نفر در سمیرم در حادثه زمین لرزه، عجله آنها برای خروج از خانه بود.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: سه منزل مسکونی روستایی در سمیرم بر اثر این حادثه دچار ریزش و ترک خوردگی دیوارها و یک منزل روستایی دیگر تخریب شد.

وی ادامه داد: بر اثر این زمین لرزه، بخشی از جاده روستای خَفر در جنوب سمیرم تخریب شد و شبکه آب چند روستا در منطقه پادنای سمیرم، کدورت پیدا کرد که مقرر شد شرکت آب و فاضلاب برای برطرف آن اقدام کند.

شیشه فروش با بیان اینکه مناطق مختلف پادنا، کُمه، خفر و حنا در شهرستان سمیرم تحت تاثیر این زمین لرزه قرار گرفتند، اعلام کرد: تونلی که در محور یاسوج - اصفهان ریزش کرد در محدوده استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

وی با اشاره به اعزام 27 تیم عملیاتی به شهرستان سمیرم و مرزهای جنوبی استان اصفهان، اضافه نمود: ستاد مدیریت بحران در سمیرم تشکیل شده است و اوضاع منطقه را رصد می نماید.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه در زمان حاضر در این منطقه باران می بارد و تا کنون 2 پس لرزه با شدت حدود 2 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در این منطقه گزارش شده است، تاکید نمود: همه عوامل امدادی و خدمات رسان در جنوب استان اصفهان در حالت آماده باش هستند.

زمین لرزه سی سخت در شمال کهگیلویه وبویراحمد در عمق 10 کیلومتری زمین به وقوع پیوست و کانون آن در موقعیت 30.89 عرض شمالی و 51.57 طول شرقی ثبت شد.

شهرستان سمیرم با حدود 75 هزار نفر جمعیت در 160 کیلومتری جنوب اصفهان است.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 750

به "خبرنگاران زمین لرزه جنوب اصفهان 5 مصدوم داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زمین لرزه جنوب اصفهان 5 مصدوم داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید