حفظ بناهای تاریخی برای آیندگان لازم است

به گزارش کهن پارس، ایرنا/ براساس سخنان یک کارآفرین گردشگری و آخرین خبرهای بدست رسیده، حفظ بناهای تاریخی برای آیندگان لازم است.

حفظ بناهای تاریخی برای آیندگان لازم است

قضیه چیست؟

اباسعد شرفخانی اضافه نمود: آثار و بناهای تاریخی هویت گذشتگان ما هستند و ما باید از این طریق آیندگان و بچه هامان را با فرهنگ، تمدن و نحوه معماری آن دوران آشنا کنیم.

این دانش آموخته رشته مدیریت و برنامه ریزی گردشگری افزود: معماری های جدید و کم توجهی به نگهداری و بازسازی آثار و بناهای تاریخی موجب فرسودگی و از بین رفتن بسیاری از بناهای تاریخی شده است.

وی گفت: برای حفظ تعداد انگشت شمار بناهای تاریخی موجود باید ابتدا نگاه و رویکرد مردم به ویژه بچه ها و نوجوانان را نسبت به این بناها تغییر داد تا حس خوب و نگاه مثبت به این آثار داشته باشند در غیر اینصورت این بناها یک به یک فرو ریخته و تخریب می شوند.

این توان یاب کارآفرین جامعه بهزیستی همدان که در حال حاضر مشغول به تکمیل طرح خانه تاریخی شرفخانی در بافت فرهنگی و گردشگری همدان است گفت: بازسازی این طرح از تابستان سال 97 و با دریافت مجوزهای قانونی از سازمان میراث فرهنگی و شهرداری شروع شد و کار بازسازی و بازسازی این بنای به جامانده از دوره قاجار در صورت تامین اعتبار لازم تا خاتمه سال به بهره برداری می رسد.

شرفخانی افزود: تا به امروز 50 میلیون تومان تسهیلات از سوی بهزیستی و 100 میلیون تومان دیگر از سایر منابع برای بازسازی این طرح تامین شده در حالیکه تا به امروز برای این طرح 600 میلیون تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی حمایت اقتصادی برای اجرای این طرح نداشته، اضافه نمود: با وجود اینکه این بنا تا چند سال آینده هزینه چندانی برای نگهداری احتیاج ندارد، اما در صورت بی توجهی احتمال تبدیل شدن آن به مخروبه زیاد است.

این توان یاب کارآفرین همدانی ادامه داد: قرار است این خانه تاریخی به بخش هایی همچون کافه، رستوران، محل اقامت و بخش صنایع دستی تبدیل گردد.

شرفخانی گفت: ظرفیت موجود این خانه تاریخی موجب می گردد که مردم شناخت بیشتری به فرهنگ، آیین، آداب و سنن آن روزگار داشته باشند.

وی گفت: در بخشی از این محل تجهیزات و ابزارآلات قدیمی که در گذشته استفاده می شد گردآوری شده تا برای بازدید گردشگران مهیا گردد.

شرفخانی افزود: در صورت عملی شدن طرح و برنامه های پیش بینی شده در بخش بومگردی، پذیرش، راهنما، اقامت و پذیرایی این مکان می تواند زمینه اشتغال 10 نفر جویای کار را فراهم کرد.

منبع: همگردی
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 728

به "حفظ بناهای تاریخی برای آیندگان لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفظ بناهای تاریخی برای آیندگان لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید