تجمع دانش آموزان در حوزه های امتحانی، ممنوع

به گزارش کهن پارس، امتحانات حضوری دانش آموزان پایه نهم از ششم خرداد آغاز شده و امتحانات نهایی نیز از ابتدای هفته آینده، 17 خرداد آغاز می شود. رعایت پروتکل های بهداشتی برای برگزاری امتحانات مورد تاکید وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت است و اگر مدرسه ای از آن تخطی کرد دانش آموزان می توانند موارد را به مراجع مربوط گزارش کنند.

تجمع دانش آموزان در حوزه های امتحانی، ممنوع

به گزارش خبرنگاران، مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در مصاحبه با ایسنا، با بیان اینکه در دو سه هفته گذشته و با معین شدن تصمیم نهایی کمیته ملی کرونا برای برگزاری حضوری امتحانات پایه نهم و دوازدهم، جلسات مشترکی با مرکز سنجش آموزش وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت برگزار گشت و در نهایت شرایط برگزاری امتحانات حضوری بررسی و در قالب دستورالعمل و پروتکل های بهداشتی تدوین و به مدارس ابلاغ شد.

وی افزود: برخلاف سال های گذشته که همه رشته ها و گرایش ها هر روز و به صورت فشرده امتحانات نهایی را برگزار می کردند اما امسال امتحانات یک روز در میان برگزار می شود. به عنوان مثال برخی امتحانات رشته نظری در یک روز و امتحانات رشته های دیگر در روز دیگر برگزار خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره نگرانی خانواده ها مبنی بر عدم رعایت قواعد بهداشتی از سوی همه مدارس، اظهار کرد: اگر شرایط بهداشتی در یک حوزه امتحانی رعایت نشد دانش آموزان می توانند موارد را به اداره کل ارزیابی عملکرد وزارتخانه و یا منطقه آموزش و پرورش مربوطه گزارش کنند.

حمیدی مثال هایی از برخی نکات ضروری مندرج در دستورالعمل بهداشتی برگزاری امتحانات ذکر کرد و گفت: به عنوان مثال فاصله بین صندلی ها از همه جهات باید دو متر باشد و همه حوزه های امتحانی باید آن را رعایت کنند. این پروتکل فقط مختص امتحانات نهایی نیست و اگر قرار باشد آزمون حضوری دیگری همانند آزمون ورودی مدارس سمپاد برگزار بشود باید آن ها را رعایت کرد.

وی افزود: همچنین دانش آموزان بعد از ورود به مدرسه نباید تجمع کنند و باید از همدیگر فاصله بگیرند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مسئول اجرای پروتکل بهداشتی برگزاری امتحانات، مدیر مدرسه و رئیس حوزه امتحانی است، گفت: نظارت بر حسن اجرای پروتکل ها نیز به روسای مناطق و همین طور کنندگان وزارت بهداشت واگذار شده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 124

به "تجمع دانش آموزان در حوزه های امتحانی، ممنوع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجمع دانش آموزان در حوزه های امتحانی، ممنوع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید