تور بلغارستان ارزان: بلغارستان؛ جشنواره های بومی و آداب و رسوم جالب و دیدنی

به گزارش کهن پارس، جشنواره های گوناگونی در تمام کشورهای مختلف جهان که دارای سنت ها و فرهنگ های مختلفی هستند برگزار می گردد. در این مقاله شما را با آداب و رسوم جالب و بی مانندی که مختص کشور بلغارستان است، آشنا می کنیم.

تور بلغارستان ارزان: بلغارستان؛ جشنواره های بومی و آداب و رسوم جالب و دیدنی

با ما سفر کنید و با تور بلغارستان ارزان از معماری شگفت انگیز اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای صوفیه را ببینید.

بلغاری ها در کوشش هستند که به میزان سایر اروپایی ها مدرن باشند، اما به شدت سنت های خود را حفظ کردند به طوری که با زندگی آن ها آمیخته شده است. اگر می خواهید بخش واقعاً بی نظیری از بلغارستان را سیاحت کنید، در برخی از جشنواره ها و آداب و رسومی که در طول سال برگزار می شوند، شرکت کنید.

نستیناری

بلغارستان یکی از اندک کشورهای سراسر دنیا است که سنت راه رفتن روی سنگ های آتشین را دارد. این رویداد یک بار در سال، در روستایی به نام بلغاری (Bulgari) اتفاق می افتد. در سوم ژوئن، پس از غروب خورشید، توده عظیمی از این سنگ ها را در میدان اصلی روستا پهن می نمایند. پایکوب های ویژه ای به نام نستیناری (nestinari)، همراه با ملودی های مخصوص قومی می رقصند و پابرهنه بر روی زغال های گداخته راه می فرایند.

کوکری

بلغاری ها یک سنت زمستانی عجیب و غریب دارند که در آن مانند هیولا لباس می پوشند و آن قدر سر و صدا می نمایند که تمام ارواح شیطانی را فراری دهند. هیولاها کوکری (kukeri) نامیده می شوند و از 1 ژانویه تا اواسط مارس (این تاریخ هر سال تغییر می نماید) می توانید نمایش های ویژه و رقصیدن آن ها را در سراسر این کشور دیدن کنید.

شنای آب یخ

6 ژانویه معمولاً روز بسیار سردی است، اما این موضوع هر ساله مانع از پریدن هزاران بلغاری در رودخانه یخ زده نمی گردد، که دلیل آن جشن مسیحیان ارتدوکس به مناسبت روز سنت جان باتیست (حضرت یحیی بن زکریا) است. طبق سنت، کشیش محلی یک صلیب را در رودخانه می اندازد و مردان برای بیرون آوردن آن درون رودخانه مسابقه می دهند. می گویند، اولین کسی که آن را پیدا کند، تمام سال را با خوش شانسی و سلامتی می گذراند.

جشنواره ژراونا

هر تابستان یک رویداد بسیار ویژه در روستای ژراونا (Zheravna Village) برگزار می گردد، جشنواره ای ملی که در آن تنها لباس های سنتی مجاز و تمام دستگاه های الکترونیکی مدرن ممنوع است. هدف از جشنواره ژراونا یادآور شدن اصل و ریشه مردم به آن ها و نشان دادن منظره فرهنگی که برگشتن به آن غیر ممکن است.

جشنواره نی انبان گلا

هر تابستان، بزرگ ترین و محبوب ترین مسابقه موسیقی نی انبان در بلغارستان در قلب کوه های رودوپ (Rhodope Mountains) برگزار می گردد. صحنه بر روی تپه های روستای گلا (Gela Village) ساخته شده است و نوازندگان از سراسر کشور در مقابل 25 هزار نفر می نوازند. این جشنواره در یک تعطیلات آخر هفته برگزار و به یک مهمانی فضای باز باشکوه در شب تبدیل می گردد.

انیودن (جشن نیمه تابستان)

اینودن (Enyovden)، جشنی است که در 24 ژوئن به مناسبت روز سنت جان (حضرت یحیی بن زکریا) برگزار می گردد. به نقل از افسانه های محلی، شب قبل از 24 ژوئن زمانی است که ساحران و جادوگران بیرون می فرایند تا گیاهانی را برای سحر و جادوی خود جمع آوری نمایند. اعتقاد بر این است که در این شب تمام گیاهان دارویی 10 برابر بیشتر از حد معمول قدرت درمانی دارند و زنان جوان باید 77 گونه گیاهی را قبل از طلوع آفتاب جمع آوری نمایند تا خانواده هایشان، سال را با سلامتی و ثروتمندی بگذراند.

تریفن زمقرون به صرفه

ممکن است 14 فوریه در سراسر دنیا به روز عشق معروف باشد، اما در بلغارستان به روز تریفن زمقرون به صرفه (Trifon Zarezan) معروف است که بلغاری ها در این روز با مراقبت از تاکستان هایشان این جشن را محترم می شمارند.

بابا مارتا

بابا مارتا در روز اول مارس، روزی است که غلبه بهار بر زمستان شروع می گردد. بلغاری ها این روز را با گره زدن نخ های قرمز و سفید دور مچ دست خود یا سنجاق کردن آن به کت هایشان، جشن می گیرند. به این نخ های قرمز و سفید مارتنیتسا (Martenitsa) می گویند که باید تا زمانی که نشانه ای از فرارسیدن بهار ببینید، در دستتان بماند.

اگر تمایل دارید تابستان سال جاری در اولین فرصت به بلغارستان سفر کنید، برای انتخاب انواعتور بلغارستان و تور وارنا، می توانید به یاری خبرنگاران تورهای آژانس های همکار را مشاهده و قیمت آن ها را مقایسه کنید؛ ما این امکان را فراهم نموده ایم تا بتوانید به راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را مقرون به صرفه تر از همه جا برنامه ریزی کنید.

تورهای لحظه آخری بلغارستان

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 14 اسفند 1400 بروزرسانی: 14 اسفند 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1214

به "تور بلغارستان ارزان: بلغارستان؛ جشنواره های بومی و آداب و رسوم جالب و دیدنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بلغارستان ارزان: بلغارستان؛ جشنواره های بومی و آداب و رسوم جالب و دیدنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید