بلاتکلیفی کشتی گیران فرنگی ناشنوا برای شرکت در مسابقات جهانی ترکیه

به گزارش کهن پارس، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در خصوص شرایط این تیم برای شرکت در مسابقات جهانی ترکیه گفت: با توجه به شیوع موج دوم کرونا بعید می دانم مسابقات جهانی کشتی فرنگی ناشنوایان آبان ماه در ترکیه برگزار گردد.

بلاتکلیفی کشتی گیران فرنگی ناشنوا برای شرکت در مسابقات جهانی ترکیه

ناصر نوربخش در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه مسابقات جهانی کشتی فرنگی ناشنوایان قرار بود خردادماه در ترکیه برگزار گردد به دلیل شیوع موج کرونا این مسابقات از سوی فدراسیون جهانی به تعویق افتاد و حالا قرار است آبان ماه برگزار گردد. البته با توجه به شیوع موج دوم کرونا بعید می دانم این مسابقات در تاریخ اعلام شده برگزار گردد. ما منتظر اطلاع رسانی از سوی فدراسیون جهانی هستیم تا ببینیم آیا این مسابقات برگزار می گردد یا برای بار دوم به زمان دیگری موکول می گردد.

وی گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا هیچ اطلاعی از شرایط کشتی گیران فرنگی ناشنوا ندارم و هر کدام از کشتی گیران به صورت متفرقه تمیرنات خود را پیگیری می نمایند. البته در شرایط فعلی که سالن ها تعطیل است و ستاد ملی کرونا اجازه فعالیت در رشته های پربرخورد همچون کشتی را نمی دهد شرایط خوبی برای این رشته وجود ندارد و کشتی گیران سعی می نمایند تنها با انجام تمرینات انفرادی آمادگی بدنی خود را حفظ نمایند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرهنگی ناشنوایان اظهار کرد: زمانی که اردویی برگزار نمی گردد و تمریناتی به صورت منظم و مرتب وجود ندارد قطعا انجام تمرینات انفرادی کارساز نیست و فرایند مناسبی برای آماده سازی کشتی گیر نیست. کشتی گیر زمانی می تواند آمادگی بدنی خود را حفظ کند که حریف تمرینی داشته باشد. در حال حاضر که اجازه تمرین ندارم قطعا تمرینات نیز با این فرایند برای آمادگی کشتی گیر مناسب نیست.

نوربخش خاطر نشان کرد: با شرایط فعلی هنوز معلوم نیست که المپیک برگزار گردد یا خیر. ما نمی توانیم الان بگوییم که مسابقات جهانی ناشنوایان برگزار می گردد یا به زمان دیگری موکول خواهد شد. در حال حاضر بستر مناسبی برای کشتی گیران ناشنوا وجود ندارد و کمتر مورد حمایت قرار می گیرند.

وی در انتها اضافه نمود: کشتی گیران ناشنوا همانند کشتی گیران سالم از تمرینات منظمی برخوردار نیستند و هر زمانی که مسابقه ای وجود داشته باشد اردویی برگزار می گردد و تازه تمرینات آن ها شروع می گردد. در حال حاضر تنها سه کشور روسیه، ترکیه و ایران در کشتی فرنگی ناشنوایان فعال هستند و سایر کشورها سرمایه گذاری زیادی در بخش کشتی ناشنوایان انجام نمی دهند. واقعا شرایط مناسبی برای کشتی حاکم نیست و هنوز هیچ چیزی تعیین نیست که آیا سالن های آماده سازی برای تمرینات کشتی گیران باز خواهد شد یا نه و چه زمانی اجازه برپایی اردوها را خواهیم داشت. آیا با این شرایط می توان به مسابقات جهانی نیز فکر کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 178

به "بلاتکلیفی کشتی گیران فرنگی ناشنوا برای شرکت در مسابقات جهانی ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلاتکلیفی کشتی گیران فرنگی ناشنوا برای شرکت در مسابقات جهانی ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید