بزرگداشتی برای شیون فومنی

به گزارش کهن پارس، مراسمی مجازی برای بزرگداشت شیون فومنی، شاعر فقید برگزار می شود.

بزرگداشتی برای شیون فومنی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی بنیاد فرهنگی شیون فومنی، به مناسبت بیست وسومین سالگرد درگذشت این شاعر فقید دوزبانه معاصر از سوی کمیسیون ملی یونسکو - ایران و با همکاری بنیاد شیون فومنی مرنام بزرگداشتی در روز سه شنبه (23 شهریور 1400) ساعت 21 در قالب لایو اینستاگرامی به نشانی: unesco.iran@ برگزار می شود.

در این لایو اینستاگرامی، حجت الله ایوبی (دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو - ایران)، شمس لنگرودی (شاعر و پژوهشگر)، عبدالمهدی مستکین (مدیر گروه فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو - ایران)، صفرعلی رمضانی (محقق و موسیقیدان گیلانی)، حامد فومنی (رییس بنیاد فرهنگی شیون فومنی) همراه با اجرای باران نیکراه به ارزش ها و جایگاه ادبی شیون فومنی در شعر گیلان و ادبیات معاصر خواهند پرداخت.

در خبر برگزاری این برنامه همچنین آمده است: شیون فومنی از معدود شاعران محبوب و مردمی شمال کشور به تعداد می رود که به نام ترانه سرا و شاعر پیروز دوزبانه در عرصه شعر گیلکی از مشاهیر و مفاخر فرهنگی و در شعر فارسی از غزلسرایان نامدار معاصر است.

او در سوم دی ماه 1325 در شهر فومن به جهان آمد و در 23 شهریور 1377 پس از یک دوره بیماری کلیوی درگذشت. از شیون فومنی آثار متعددی به گیلکی و فارسی منتشر شده است. آرامگاه این شاعر در سیلمانداراب رشت قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 شهریور 1400 بروزرسانی: 24 شهریور 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1029

به "بزرگداشتی برای شیون فومنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگداشتی برای شیون فومنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید