برنامه های رویداد ساری 2022 در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران شروع می شود

به گزارش کهن پارس، ایرنا/ براساس اخبار واصله، برنامه های رویداد ساری 2022 در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران شروع می شود.

برنامه های رویداد ساری 2022 در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران شروع می شود

مهدی ایزدی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با اشاره به در پیش بودن پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران اظهار کرد: نگاه ما به این نمایشگاه علاوه بر همه کارکردهای نمایشگاهی و ایجاد روابط بین فعالان حوزه های گردشگری، با توجه به انتخاب ساری و مازندران به عنوان مرکز گردشگری کشورهای عضو اکو در سال 2022 متفاوت از سالهای گذشته است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه گردشگری تهران فرصت جریان سازی و آغازی برای رویداد ساری 2022 است، افزود: مازندران با تمام توان خود و ترکیبی کاملا متفاوت در ساختار و محتوا در این نمایشگاه حضور خواهد داشت. رویکرد و محور اصلی ما نیز در این دوره از نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران رویداد بین المللی ساری 2022 است و برگزاری هر برنامه از سوی مازندران در این نمایشگاه مرتبط با جریان سازی این رویداد خواهد بود.

این مسئول با اشاره به اهمیت رویداد بین المللی ساری 2022 مرکز گردشگری کشورهای عضو اکو برای استان اعلام کرد: معرفی شهرها و روستاهای ثبت ملی صنایع دستی، معرفی ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری و همچنین معرفی میراث معنوی و آیین های مازندران بخشی از غرفه متفاوت مازندران در نمایشگاه تهران است.

ایزدی گفت: با توجه به توان بالای هنرمندان موسیقی و همچنین اهمیت معرفی ساز دوتار مازندرانی که در کنار دیگر سازهای دوتار ایران در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده است، چهار گروه حرفه ای موسیقی مازندرانی براساس برنامه از پیش مشخص شده به اجرای نغمات و منظومه های مازندرانی خواهند پرداخت.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران اظهار کرد: نمایش آثار شاخص و دارای مهر اصالت هنرمندان صنایع دستی استان در غرفه مازندران نیز از دیگر برنامه های مد نظر برای غرفه مازندران است. اما در کنار این بخش های روتین که در دوره های گذشته نیز مورد توجه قرار داشت، امسال تالار گفتمان رویداد ساری 2022 و بخش معرفی موزه های استان و حضور مجازی آنها نیز در غرفه مازندران برپا می شود.

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته از 9 تا 12 بهمن در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود و غرفه مازندران در سالن 38B میزبان برپا خواهد شد.

منبع: همگردی
انتشار: 19 اسفند 1400 بروزرسانی: 19 اسفند 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1220

به "برنامه های رویداد ساری 2022 در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران شروع می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های رویداد ساری 2022 در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران شروع می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید