باشگاه بارسلونا آبیدال را هم برکنار کرد

به گزارش کهن پارس، باشگاه بارسلونا پس از اخراج سرمربی تیم، مدیر ورزشی فرانسوی خود را هم از این سمت برکنار کرد.

باشگاه بارسلونا آبیدال را هم برکنار کرد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از ESPN، اریک آبیدال با توافق دوجانبه با باشگاه بارسلونا به دوران کاری خود به عنوان مدیرورزشی این باشگاه سرانجام داد.

تنها یک روز پس از اخراج کیکه ستین سرمربی بارسلونا، حالا هافبک فرانسوی سابق این تیم که در نقش مدیر ورزشی باشگاه فعالیت داشت نیز کنار گذاشته شده تا پس لرزه های باخت تاریخی 8 بر 2 آبی و اناری ها مقابل بایرن مونیخ در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا ادامه داشته باشد.

طبق اعلام منابع نزدیک به باشگاه بارسلونا قدم بعدی خوسپ ماریا بارتومئو رئیس آبی و اناری ها در پروژه عزل و نصب ها، استخدام رونالد کومان سرمربی فعلی تیم ملی هلند به عنوان جانشین ستین است.

همچنین پس از اخراج آبیدال، رامون پلانس که طی دو سال اخیر به عنوان دستیار آبیدال ایفای نقش داشته به صورت موقت جانشین او خواهد شد تا شخصی دیگر به صورت قطعی به عنوان مدیر ورزشی جدید باشگاه معرفی شود.

آبیدال سال 2018 به عنوان مدیرورزشی باشگاه بارسلونا منصوب شد اما جایگاهش در این پست از زمان بروز اختلافات علنی میان او و لیونل مسی به شدت متزلزل شد و انتظار می رفت که در آینده ای نزدیک این مرد فرانسوی کنار گذاشته شود.

هدف از استخدام آبیدال که سابقه بازی در کنار لیونل مسی را هم دارد، کم کردن فاصله میان اعضای هیئت مدیره و رختکن تیم بود اما او نه تنها این هدف را محقق نکرد بلکه به واسطه اظهاراتش پس از اخراج ارنستو والورده که بازیکنان را به نوعی مسبب اخراج سرمربی سابق آبی و اناری ها جلوه داد مورد غضب لیونل مسی واقع شد. مسی بعد از مصاحبه آبیدال در یک پست در فضای مجازی از هم تیمی سابقش خواست مسئولیت ناکامی ها تیم را تنها به گردن بازیکنان نیندازد و خودش هم مسئولیت کارهایی که منجر به ناکامی های تیم شده را بپذیرد.

آبیدال در مدت کاری اش مسئول جذب و انتقال بازیکنان تیم اصلی باشگاه بارسلونا و انتصاب و اخراج مربیان بود. برخی منابع نزدیک به باشگاه به شبکه ESPN اعلام کرده اند که آبیدال یکی از اصلی ترین موافقان انتصاب کیکه ستین در ماه ژانویه بوده است، سرمربی که بارسلونا با هدایت او اولین فصل بدون جامش از فصل 08-2007 وسنگین ترین شکست تاریخش در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرد.

آبیدال چهارمین نفر پس از آندونی سوبی سارتا، روبرت فرناندس و پپ سگورا است که در دوران ریاست بارتومئو به عنوان مدیر ورزشی از این پست کنار گذاشته می شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 232

به "باشگاه بارسلونا آبیدال را هم برکنار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باشگاه بارسلونا آبیدال را هم برکنار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید