بازگشایی سامانه رزرو برای ثبت نام زائران حج در اولویتهای 1 و 2

به گزارش کهن پارس، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر گشته، بازگشایی سامانه رزرو برای ثبت نام زائران حج در اولویتهای 1 و 2 صورت می گیرد.

بازگشایی سامانه رزرو برای ثبت نام زائران حج در اولویتهای 1 و 2

جواد شاد اظهار کرد: کاروانهای تخصیص یافته به خراسان رضوی برای متقاضیان شهرستانهای مشهد، تربت حیدریه، گناباد، نیشابور، سبزوار و سرخس در نظر گرفته شده است.

وی اضافه نمود: بر این اساس سامانه رزرو برای ثبت نام زائرین در اولویت های یک و 2 (زائرین ثبت نامی در کاروان های حج 99 و زائرین دارای سند تا سرانجام سال 1385) راس ساعت 14 امروز سه شنبه 23 اسفند برای رزرو باز خواهد شد. زائرین می توانند به وسیله مراجعه به سامانه یا دفاتر زیارتی نسبت به ثبت نام در کاروان های اعلام شده اقدام نمایند.

شاد با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی با نماینده هیات پزشکی حج استان در مورد معاینات زائرین اعلام کرد: طبق برنامه ریزی های اجرا شده، انجام معاینات زائرین بر عهده نماینده هیات پزشکی حج استان بوده که از سوی هلال احمر خراسان رضوی مسئولیت پیگیری و برنامه ریزی معاینات اجرا شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی توضیح داد: با توجه به میانگین بالای سنی زائرین ثبت نامی در کاروان های حج 1402، از نماینده هیات پزشکی حج استان درخواست شد تا نهایت تسهیل سازی در انجام فرآیند معاینات پزشکی زائرین در سطح استان صورت پذیرد.

وی گفت: در این راستا بنا داریم با معرفی مراکز متعدد از معطلی زائرین در درمانگاه ها جلوگیری نموده و نهایت دقت و سرعت در انجام معاینات در دستور کار قرار گیرد.

شاد ضمن تاکید بر انجام معاینات از سوی پزشکان مورد تایید هلال احمر خراسان رضوی اضافه نمود: ایجاد بستر مناسب و سرعت در انجام معاینات زائرین مورد تاکید ماست. ضمن اینکه نحوه مراجعه زائرین کاروان ها طبق جدول برنامه ریزی با مدارک لازم در اسرع وقت به مدیران کاروان ها اطلاع رسانی خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی بیان نمود: اعزام قطعی زائرین ثبت نام شده در کاروان های حج منوط به تایید استطاعت جسمی آنها خواهد بود.

منبع: همگردی
انتشار: 23 اسفند 1401 بروزرسانی: 23 اسفند 1401 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1457

به "بازگشایی سامانه رزرو برای ثبت نام زائران حج در اولویتهای 1 و 2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی سامانه رزرو برای ثبت نام زائران حج در اولویتهای 1 و 2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید