انواع مدل های مبلمان کلاسیک؛ آنچه قبل از انتخاب مبل کلاسیک باید بدانید!

به گزارش کهن پارس، معرفی انواع سبک های مبل کلاسیک

اتاق نشیمن از مهم ترین بخش های هر منزلی است و افراد صرفا برای دورهمی های خود از این قسمت استفاده می نمایند. از این رو دکوراسیون داخلی و چیدمان آن بسیار مهم است و نوع مبلمان و دکوراسیون نخستین چیزی است که توجه مهمانان را به خود جلب می نماید.

انواع مدل های مبلمان کلاسیک؛ آنچه قبل از انتخاب مبل کلاسیک باید بدانید!

یکی از زیباترین مبل ها برای جایگاه نشیمن در دکوراسیون کلاسیک مبل کلاسیک است که بسیار شیک و مجلل می باشد و انواع مختلفی دارد. این مبل ها امروزه در انواع مختلفی طراحی و فراوری شده اند. در ادامه این سبک مبل ها را بیشتر مورد آنالیز قرار می دهیم، پیشنهاد می کنیم که تا خاتمه با ما همراه باشید.

مبل کلاسیک فرانسوی

مبلمان کلاسیک فرانسوی بدون شک از زیباترین و پرفروش ترین انواع طرح های پرطرفدار مبل در دنیا محسوب می شوند که با خرید آن ها می توان جلوه و شکوه خاصی به منازل بخشید. در واقع با استفاده از این مبلمان می توان مجذوب کنندهیت دکوراسیون سلطنتی را دو چندان نمود. طراحی این مبل ها با ظرافت خاصی اجرا شده است، از این رو در مقایسه با مبل استیل و نیمه استیل از زیبایی بیشتری برخوردار هستند و دوام و کیفیت بالاتری دارند. این سبک از مبلمان عمدتا به رنگ های سفید، بژ، خاکستری، نقره ای، صورتی، قرمز تیره و طلایی فراوری می شوند. ظرافت و طرح و رنگ این مبل ها موجب شده که نه تنها در فضای بزرگ بلکه در منازل کوچک نیز قابل استفاده باشند.

درکنار برندهای مطرح ترک مانند Istikbal ،Çilek و Aveçi و… نمونه های مبل کلاسیک ایرانی بسیار با کیفیت هم میتوان در محصولات برندهای نام آشنایی مانند نیلپر، فیدار و مبلیران پیدا کرد که بسته به سلیقه شما با برترین متریال فراوری می شوند.

مبل استیل ایتالیایی

مبل استیل ایتالیایی از دسته مبل هایی هستند که دارای بیشترین تنوع ممکن می باشند. این مبل ها دارای زیبایی بی نظیر و کیفیتی عالی هستند و با استفاده از آن ها می توانید دکوراسیونی شیک در فضای منزل خود ایجاد نمایید. طراحی این سبک از مبلمان کلاسیک به نحوی اجرا شده که بر روی تاج، دسته ها و پایه های مبل منبت کاری هایی اجرا شده و ظاهر شکیل تری به آن بخشیده است.

به عبارتی می توان گفت این مبل ها امروزی تر هستند و همیشه راحتی مبل در طراحی آن ها حفظ شده است. در نتیجه نسبت به سایر مدل های مبلمان استیل دارای ریزه کاری های کمتری هستند اما با این وجود جلوه خاصی دارند. مبل های استیل ایتایی از با کیفیت ترین و با دوام ترین مبل های موجود در بازار محسوب می شوند.

مبل کلاسیک عربی

مبل کلاسیک چوبی عربی نوعی کالای لوکس و خوش نقش و نگار برای فضای نشیمن و اتاق پذیرایی محسوب می شوند. این مبل ها در میان اقشار مختلف جامعه هواداران زیادی دارند و بسیار محبوب هستند و در عین زیبایی بسیار جادار و با کیفیت می باشند. این مبل ها بسیار پرزرق و برق بوده و از نظر تنوع و رنگ بندی بسیار متنوع هستند. از این رو به راحتی می توانید آن ها را با سایر دکوراسیون داخلی منزل خود ست کنید و فضایی شیک و لوکس به وجود آورید.

مبل استیل سبک مصری

این سبک از مبلمان استیل شکوه و عظمت حکومت مصریان را به تصویر می کشد و در نوع خود بسیار مجذوب کننده و خاص هستند. با استفاده از این مبل ها در سبک سلطنتی و کلاسیک می توان زیبایی فضا را چندین برابر کرد. از ویژگی های مبل سبک مصری می توان به استفاده از طرح هایی از پادشاهان مصر سوار بر تخت روان و یا نشسته بر روی سکوی پادشاهی که بر روی بدنه مبل حکاکی شده اند اشاره کرد.

این مبل ها از لحاظ جنس و ساختار همچون سایر مبل های استیل کلاسیک هستند اما دارای زرق و برق بیشتری بوده و تجملاتی تر هستند. به عبارتی می توان گفت که در میان مبل های سلطنتی مبل مصری دارای پیچیده ترین طراحی ممکن است. به طوری که منبت کاری های اجرا شده بر روی آن خیلی ظریف، تودرتو و پیچیده هستند و همین ریزه کاری های فراوان اجرا شده بر روی آن ها موجب شده قیمت بالاتری در مقایسه با سایر مبلمان داشته باشند.

مبل استیل دسته چوبی و دسته پارچه ای

مبل های دسته چوبی به مبل های دسته منبتی نیز معروف هستند و بیشتر در مدل های کلاسیک و استیل شاهد استفاده از آن ها هستیم. این مبل ها با توجه به ظرافت کاری و منبت کاری هایی که بر روی دسته های آن ها اجرا شده دارای قیمت بالاتری هستند. در ساخت مبل های استیل دسته چوبی از برترین متریال و چوب ها مانند چوب راش و گردو که از مقاومت بالایی برخوردار هستند استفاده می گردد و این مبل ها داراه شکوه و مجذوب کنندهیت خاصی هستند.

مبل های استیل دسته پارچه ای یا متکایی نیز نوعی دیگر از مبل استیل هستند که بسیار نرم و راحت بوده و هیچگونه منبت کاری بر روی دسته های مبل انجام نشده است. البته همچنان در ساخت این سبک از مبل ها نیز همچنان از چوب، الیاف و متریال درجه یک استفاده می گردد و طول عمر بالایی دارند.

سخن خاتمهی

همانطور که اشاره شد مبلمان از مهم ترین المان ها در دکوراسیون داخلی منازل هستند و با انتخاب یک مبل شیک و متناسب با سبک دکوراسیون می توان مجذوب کنندهیت آن را دو چندان نمود. انواع مبلمان کلاسیک در نوع خود زیبا و شیک هستند و امروزه هواداران بسیاری دارند. از این رو با خرید این مبلمان و استفاده از آن ها در فضای نشیمن می توان به راحتی نظر مهمانان را به زیبایی دکوراسیون و سلیقه خود جذب نمود. با توجه به اینکه در فراوری این سبک از مبلمان از متریال درجه یک و مرغوب استفاده می گردد از کیفیت و طول عمر بالایی برخورداراند، به همین علت قیمت بیشتری نیز دارند.

منبع: اتاق
انتشار: 20 مهر 1401 بروزرسانی: 20 مهر 1401 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1387

به "انواع مدل های مبلمان کلاسیک؛ آنچه قبل از انتخاب مبل کلاسیک باید بدانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع مدل های مبلمان کلاسیک؛ آنچه قبل از انتخاب مبل کلاسیک باید بدانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید