الجوف؛ عربستان و رکورد بزرگترین باغ زیتون مدرن دنیا!

به گزارش کهن پارس، امروزه، بزرگ ترین مزرعه زیتون مدرن دنیا در عربستان واقع شده است و این عنوان در لیست رکوردهای گینس به شرکت توسعه کشاورزی الجوف اعطا شده است.

الجوف؛ عربستان و رکورد بزرگترین باغ زیتون مدرن دنیا!

خبرنگاران - زیتون میوه ای کوچک، بیضی شکل و اغلب به رنگ سبز یا سیاه برای مصارف مختلف مانند روشنایی، سوخت، پزشکی و البته غذا استفاده می شود. زیتون نه تنها طعم خوبی دارد، بلکه در بسیاری از ادیان گزینه ای نمادین و مقدس محسوب می شود.

درختان زیتون دارای شبکه های ریشه ای قوی هستند که به آنها اجازه می دهد تا از آب های زیرزمینی عمیق بهره ببرند و در منطقه ها خشک نیز رشد نموده و به بار بنشینند. کاشت و پرورش درختان زیتون به گذشته های بسیار دور حتی پیش از اختراع نخستین زبان نوشتاری باز می شود.

امروزه، زیتون و روغن زیتون از مواد اصلی در آشپزی به ویژه در کشورهای عربی مانند عربستان هستند و این میوه در مرکز بسیاری از کوشش های فراوریی دیگر نیز قرار گرفته است.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

استان الجوف عربستان و رکوردی از جنس زیتون!

در سال 2007، عربستان آغاز به کاشت درختان زیتون در استان الجوف واقع در شمال کشور نزدیک مرز با اردن کرد. تا سال 2018، نزدیک به 52000 هکتار باغ زیتون ایجاد شد. تنها در بازه زمانی 2007 تا 2009، تعداد درخت های زیتون کاشت شده در این منطقه به بیش از 13 میلیون اصله رسید.

امروزه، بزرگ ترین مزرعه زیتون مدرن دنیا در این منطقه قرار گرفته است و این عنوان در لیست رکوردهای گینس به شرکت توسعه کشاورزی الجوف اعطا شده است.

این شرکت زمینی به مساحت 7730 هکتار را در مالکیت خود دارد که در آن 5 میلیون درخت زیتون وجود دارد.

شرکت توسعه کشاورزی الجوف دارای بزرگ ترین کارخانه فراوری روغن زیتون در خاورمیانه است. این شرکت بعلاوه روی ساخت کارخانه هایی برای فراوری ترشی های زیتون و کارخانه ای برای فراوری محصولات مراقبت از بدن مبتنی بر زیتون و روغن زیتون کار می نماید.

مصرف روغن زیتون در عربستان بیش از 30 هزار تن در سال است و شرکت توسعه کشاورزی الجوف حدود 15 هزار تن روغن زیتون در سال فراوری می نماید.

هر ساله یک جشنواره زیتون در استان الجوف برگزار می شود که به مدت دو هفته ادامه دارد. این یکی از بزرگ ترین رویدادها در منطقه خلیج فارس است که ده ها شرکت محصولات مرتبط با زیتون خود را در آن به نمایش می گذارند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 13 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1402 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1475

به "الجوف؛ عربستان و رکورد بزرگترین باغ زیتون مدرن دنیا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الجوف؛ عربستان و رکورد بزرگترین باغ زیتون مدرن دنیا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید