ازچند سالگی برای سفر خیلی پیر هستیم؟

به گزارش کهن پارس، بسیاری از مسافران سالمند امروزی با تجربه هستند و حتی بخشی از نسل اول کوله گردها و ماجراجویان مالی هستند .بعضی هم تازه وارد های سفر محسوب می شوند

ازچند سالگی برای سفر خیلی پیر هستیم؟

مترجم: هما حاصلی: برای بسیاری از افراد بازنشستگی سال های طلایی برای سفر در نظر گرفته می گردد؛ سال هایی که دیگر دغدغه خاصی ندارند و با پس اندازی که نموده اند به فکر چمدان بستن و سفر می افتند. مسافران سالمند می خواهند زمان از دست رفته را جبران نمایند با این حال در خصوص سلامت و توانایی های خود چالش هایی دارند.

خبرنگاران: جالب اینجاست که بسیاری از مسافران سالمند امروزی با تجربه هستند و حتی بخشی از نسل اول کوله گردها و ماجراجویان مالی هستند .بعضی هم تازه وارد های سفر محسوب می شوند، اما می خواهند تا زمانی که می توانند به سفر بروند! بهر حال آنچه باید در نظر داشت این است که ماجراجویی در 75، 85 یا 90 سالگی متفاوت از 25 سالگی است.

اگر سالمند هستید برای برنامه ریزی سفر در نظر بگیرید که کجا می خواهید بروید، چه چیزی از این تجربه می خواهید و از چه چیزی لذت می برید. ممکن است دوست داشته باشید به طور مستقل سفر کنید، اما آیا گروه های مسافرتی که در آن افراد جدیدی را دیدار می کنید در حالی که شخص دیگری مراقب جزئیات است، تجربه بهتری خواهد بود؟ در خصوص آنچه می توانید انجام دهید و نگرانی ها و محدودیت های خود صادق باشید: این اولین قدم برای یافتن راه چاره های سفر است.

با همه این نگرانی ها برای مسافران سالمند بالای 75 سال، چه سنی برای سفر خیلی پیر شده ایم ؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که برای هر فردی پاسخ فرق دارد . در واقع همه چیز به توانایی ها و سلامت جسم و روح شما بستگی دارد.

چرا که که راهنمایان تورهای مسافرتی و مهمانداران خطوط هوایی مراقب شخصی ما نیستند. به گفته کریستن ولدمن کارشناس سفرنمی توانید انتظار داشته باشید که تورلیدر از شما پرستاری کند و برای مراقبت های پزشکی 24 ساعته در کنار شما باشد. در واقع راهنمایان تور زمان، مهارت و دانش لازم برای چنین مسئولیتی ندارند. اگر مراقبت های خاصی احتیاج دارید و می خواهید سفر کنید، پرستاری برای برطرف احتیاجهای درمانی خود بیاورید.

با محدودیت های خود صادق باشید .مثلا متخصصان توصیه می نمایند که افراد مبتلا به آلزایمر همواره هنگام سفر همراه داشته باشند و زمان سفر کوتاه و سه تا پنج ساعت باشد. پزشکان توصیه می نمایند که بیماران مبتلا به آلزایمر از پروازهای طولانی مدت خودداری نمایند زیرا اکسیژن کمتری در هواپیما وجود دارد که منجر به سردرگمی در پرواز یا بعد از آن می گردد.

برای پاسخ به سوال آیا می توانم سفر کنم برای خود یا یکی از عزیزان خود، پاسخ خود را به این سوالات در نظر بگیرید.

آیا از پزشک خود می توانید کارت سلامت برای سفر دریافت کنید؟

آیا می توانید در مواقع اضطراری در هواپیما به سرعت حرکت کنید؟

آیا می توانید به میزان کافی خوب ببینید، بشنوید و به خاطر بسپارید تا داروها و مدارک سفر خود را مدیریت کنید؟

آیا مطمئن هستید که می توانید به خوبی با تاخیر در سفر یا بازخواست شدن به وسیله گمرک کنار بیایید؟

باز هم، اگر شکی وجود دارد، برترین پشتیبانی سفر، حضور یکی از دوستان یا اعضای خانواده به عنوان همراه است.

هنگام سفر افراد بالای 75 سال، منتظر محدودیت ها باشند

توجه داشته باشید که سالمندان بالای 75 سال ممکن است در سفر با محدودیت هایی روبرو شوند. به عنوان مثال، شما نمی توانید در بعضی از کشورهای اروپا پس از سنین خاص - 75 سال در یونان و ایرلند، 80 سال در پرتغال، ماشین کرایه کنید.

بعلاوه ممکن است از شما خواسته گردد که برای بعضی سفرها، شرایط سلامتی خود را تأیید کنید. سفرهای دریایی یا پروازهای طولانی مدت در چارچوب مواردی است که از شما گواهی پزشکی کامل شده یا فرم آمادگی برای سفر بخواهند. از سال 2020 فرم سلامت برای سالمندان در بسیاری از سفرهای دریایی مورد احتیاج است.

تکمیل فرم سلامت برای سفر معمولاً مستلزم دیدار با پزشک است. از شما خواسته می گردد این فرم را طی 7 تا 14 روز قبل از سفر تکمیل کنید. اگر از شما خواسته شد که یک فرم سلامت برای سفر تهیه کنید، پرینت این فرم را همراه خود داشته باشید.

در نهایت، اگر با داروهای زیادی سفر می کنید، توجه داشته باشید که ممکن است برای آوردن این داروها از گمرک به مدارکی احتیاج داشته باشید. با داروهای خود در بطری های داروخانه یا در بسته های دوز روزانه بسته شده به وسیله داروساز خود سفر کنید. این نشان می دهد که آنها داروهای شخصی شما هستند. قرص های فله ای در جعبه دارو ممکن است در گمرک مجاز نباشد.

منبع: اینترنشنال اینشورنس

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 9 مهر 1402 بروزرسانی: 9 مهر 1402 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1531

به "ازچند سالگی برای سفر خیلی پیر هستیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ازچند سالگی برای سفر خیلی پیر هستیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید