اتمام فاز دوم حفاظت و بازسازی کاروانسرای تاریخی ایری ورزقان

به گزارش کهن پارس، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده روز پنجشنبه 8 آبان ماه 1399 ضمن اعلام این خبر گفت: کاروانسرای تاریخی روستای ایری از جمله بناهای مهم و با اهمیت استان به شمار می آید و بخش نخست آن که متعلق به دوره تیموری است، بهسازی شده و بخش عمده آن که متعلق به دوره صفوی است که در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده و بازسازی و حفاظت آن طی سال های گذشته در دستور کار این اداره کل قرارگرفته است.

اتمام فاز دوم حفاظت و بازسازی کاروانسرای تاریخی ایری ورزقان

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

او با اشاره به اتمام فاز دوم حفاظت و بازسازی این کاروانسرای تاریخی، به توضیح اقدامات صورت گرفته در این فاز از عملیات بازسازیی و حفاظتی پرداخت و گفت: در این مرحله از عملیات اقداماتی نظیر بازسازی و بازسازی دهانه سوم شرقی، شیب بندی و ایزوگام پشت بام، کف سازی، بندکشی دیوارهای داخلی و بیرونی، اندود طاق های داخلی و اجرای لوله تأسیسات الکتریکی صورت گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، گفت: با شروع فاز سوم عملیات حفاظت و بازسازی کاروانسرای ایری طی چند ماه آینده، یک گام تا تکمیل عملیات بازسازیی نزدیک خواهیم شد.

حمزه زاده با بیان اینکه طی امسال بیش از 100 کارگاه بازسازیی به صورت فعال در حال پیشبرد اهداف حفاظتی و صیانتی از مواریث فرهنگی استان هستند، گفت: این اداره کل طی امسال با نظارت مستمر بر پروژه های بازسازیی در نظر دارد تا بخش عمده ای از عملیات تخصصی و فنی ابنیه تاریخی انجام و برای بهره برداری در حوزه های فرهنگی و گردشگری آماده سازد.

منبع: گردشبان
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 291

به "اتمام فاز دوم حفاظت و بازسازی کاروانسرای تاریخی ایری ورزقان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتمام فاز دوم حفاظت و بازسازی کاروانسرای تاریخی ایری ورزقان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید