آموزش جنسی به نوجوانان توسط والدین

به گزارش کهن پارس، چگونه با فرزند خود در خصوص رابطه جنسی صحبت کنید. با هدایت های یک متخصص روابط و کتاب هایی برای یاری به شما

آموزش جنسی به نوجوانان توسط والدین

همه چیز در خصوص آموزش جنسی به فرزند نوجوان شما آورده شده و با یاد داشته باشید که کنجکاو بودن آنها کاملاً طبیعی است.

گرچه ممکن است این موضوع برای فرزند شما موضوعی ناجور باشد و آموزش جنسی موضوعی باشد که او ترجیح می دهد در خصوص آن با شما صحبت نکند اما مهم است که او به جای اینکه در زمین بازی قرار بگیرد یا به صورت آنلاین متوجه گردد، از یک منبع معتبر درباره رابطه جنسی و واقعیت های زندگی اطلاعات کسب کند.

اما احساس ناخوشایند، دانستن اینکه چه چیزی در گفتار شما باید بگنجد یا چگونه در خصوص آن صحبت کنید، تنها برخی از سختی های اصلی است که والدین را از مصاحبه با فرزندانشان در خصوص رابطه جنسی باز می دارد و اگرچه درست است که آموزش فراگیر جنسی در مدارس تدریس گردد و احتمال زیادی وجود دارد که شما مجبور نباشید همان اندازه که ممکن است همه زمینه ها را پوشش دهید، اما همه فرزندان احتمالاً آن درس ها را با سوالات بیشتری ترک می نمایند.

بنابراین اگر از شما با تعجب می پرسند که بچه ها از کجا آمده اند یا با سوالات پیچیده تری معذب تان می نمایند، بهتر است با چیزی برای گفتن آماده باشید. خصوصاً همانطور که یک نظرسنجی اخیر توسط انجمن آموزش جنسی نشان می دهد که نوجوانان در واقع بیشتر روابط و آموزش های جنسی خود را در خانه دریافت می نمایند، در طیف وسیعی از مسائل از نحوه تشخیص سالم بودن رابطه و مقابله با بلوغ تا گزینه های بارداری و پیشگیری از بارداری. این نوع مکالمات است که می تواند فرزندان را در هنگام رشد ایمن نگه دارد، با آماری که نشان می دهد کسانی که روابط موثر و آموزش جنسی دارند، محتمل است رابطه جنسی را تا زمان آماده شدن به تعویق بیندازند، از روش های پیشگیری از بارداری استفاده می نمایند و احتمال ابتلای آنها به بارداری ناخواسته و بیماری های جنسی کمتر است.

ممکن است قبلاً صحبت در خصوص رابطه جنسی با فرزندان خود را در خانه تجربه نموده باشید یا حداقل اصول مربوط به بلوغ را مانند تغییرات بدن شرح داده باشید اما تصور نکنید که یک مصاحبهی کوتاه کافی است. اگرچه همه نوجوانان از لحظه 16 سالگی رابطه جنسی نخواهند داشت اما مهم است که اگر و وقتی این کار را انجام می دهند، با اطلاعات و مشاوره دقیق به درستی آماده شوند تا تصمیم خود را بگیرند.

در اینجا چگونگی آغاز صحبت با فرزندان در خصوص رابطه جنسی آورده شده است.

چگونه آغاز به صحبت با فرزند خود در خصوص روابط و رابطه جنسی کنیم

آماندا ماژور مشاور روابط و درمانگر روابط جنسی می گوید: دانستن اینکه از کجا باید آغاز کرد، سخت ترین قسمت صحبت با نوجوانان در خصوص آموزش جنسی است اما پایبند بودن به اطلاعات لازم برای دانستن اطلاعات، بهترین راه است. مانند هر سوالی که فرزندتان ممکن است داشته باشد، مهم است که به آنها به روشی مناسب سن شان پاسخ دهید. این چیزی در حدود انتخاب زبان مناسب و دانستن این است که اشکالی ندارد که سوال نمایند. با سوال کنار بیایید و فرزندتان را بیش از حد با اطلاعات اضافی پر نکنید و بسیار با سرعت پیش نروید.

اگر این اطلاعات واقعی مانند محل تولد نوزادان باشد، من فکر می کنم بیشتر والدین می توانند در شرح آن کوشش نمایند. او اضافه می نماید، اما این در خصوص زبانی است که شما استفاده می کنید و در خصوص تشویق این حس است که مهم است که در یک زمینه جنسی احساس راحتی کنید، مهم است که احساس نزدیکی با کسی داشته باشید و به اندازه کافی احساس امنیت کنید.

اگر با فرزند خود به طرز خجالت آور و قطع شده ای صحبت کنید، فرزندتان تصمیم می گیرد که صحبت در خصوص این مسائل درست نیست. من فکر می کنم بچه ها به طور طبیعی بسیاری از اوقات کنجکاو هستند، بنابراین آنها می خواهند با پرسش ها یا مشاهدات به خانه بیایند. آنها ممکن است از شما در خصوص رابطه شما سوال نمایند، بنابراین باید بدانید به اشتراک گذاشتن با فرزند در خصوص خصوصیات بین شما و شریک زندگی چقدرش مناسب است.

با این کار، شما روشن می کنید که آنها می توانند هر زمان که بخواهند برگردند و هر سوالی را که دوست دارند بپرسند. به طوری که آنها بدانند اشکالی ندارد که در خصوص روابط جنسی صحبت نمایند. این در خصوص در دسترس قرار دادن خود است. هر پدر و مادری به راحتی نمی تواند در خصوص این موضوع با فرزند خود صحبت کند و بنابراین شما اجازه می دهید، شاید اگر بدانید فرزند شما چه کلاس هایی را در مدرسه می گذراند کمی فکر کنید که چگونه ممکن است به سوالات نزدیک شوید.

اما اگر همه چیز را کمی ناجور می دانید، این کاملا طبیعی است. با این حال، آماندا می گوید به این فکر کنید که چرا چنین است. وی والدین را تشویق می نماید که درباره احساس شان درباره مصاحبه با فرزندشان در خصوص رابطه جنسی و روابط فکر نمایند و از خود بپرسند، آیا من مشتاقانه منتظر صحبت کردن در خصوص آن هستم؟ یا احساس می کنم خجالت آور است؟ آیا نمی خواهم در این باره صحبت کنم زیرا رابطه خودم آن چیزی نیست که امیدوارم باشد؟

به وسیله درک احساسات شخصی خود درباره صحبت کردن در خصوص رابطه جنسی، می توانید تجربه مثبت تری به فرزند خود بدهید. آماندا توصیه می نماید: فقط به این فکر کنید که چگونه آرزو می کنید با شما در این باره صحبت گردد و چگونه می توانید به فرزندتان یاری کنید چیزهایی را که برای گروه سنی آنها مناسب است، درک کند.

20 نکته برای مصاحبه با فرزندان در خصوص آموزش جنسی و روابط

1. خود را جای آنها بگذارید

همانطور که آماندا می گوید، به نحوه گفتن خود در خصوص رابطه جنسی بیندیشید. آیا آموزنده بود؟ یا اینکه نشستن با والدین پشت میز شام ناراحت نماینده بود؟ فکر کردن در خصوص آنچه در سن نوجوانیتان می خواستید یکی از بهترین راه ها برای آغاز فکر کردن در خصوص سخنرانی است. حتی ممکن است تصمیم بگیرید که اصلاً این کار را انجام ندهید اما در عوض کتابی به آنها بدهید تا بخوانند یا اطلاعات تان را به شخصی که ممکن است رابطه مناسب تری با فرزندتان داشته باشد، منتقل کنید. همواره لازم نیست والدین گپ بزنند.

همچنین وقتی صحبت در خصوص رابطه جنسی با بچه ها می گردد، ارزش این را دارد که در خصوص آنچه می خواستید قبل از اولین برخورد جنسی خود بدانید، فکر کنید. فقط به این دلیل که شما در خصوص رابطه جنسی با کودک خود صحبت می کنید، به معنای این نیست که آنها با سرعت عجله می نمایند و آن را انجام می دهند. صریح صحبت کردن و دادن اطلاعات دقیق به آنها، رمز و راز و سردرگمی در رابطه جنسی را از بین می برد و به آنها یاری می نماید تا در طول زندگی خود مطمئن تر و سالم تر شوند.

2. فقط یک مصاحبهی ساده داشته باشید

اگر رابطه جنسی را وارد مکالمه روزمره کنید، صحبت کردن بسیار راحت تر خواهد بود، بنابراین در خصوص آن سر و صدا نکنید و اصرار به نشستن و مصاحبهی جدی با نوجوان خود نداشته باشید. در عوض، فقط مواردی را ذکر کنید که به ذهن شما خطور می نمایند. می توانید در خصوص روابط در سریال های تلویزیونی و اخبار مربوط به بارداری نوجوانان صحبت کنید و از نشانه هایی برای سوژه های سخت مانند سوء استفاده جنسی یا خودارضایی بهره ببرید. اگر این بخشی از بحث های عادی شما باشد، این به کودک شما یاری می نماید تا در خصوص صحبت در خصوص رابطه جنسی با شما احساس اطمینان کند.

3. آنها در حال حاضر چه می دانند؟

احتمالاً از این که نوجوان شما قبلاً از همسالان خود، از تلویزیون و آموزش جنسی در مدرسه، چه چیزی گرفته است، شگفت زده خواهید شد. بدانید که آنها چه کاری انجام می دهند و چه چیزی نمی دانند، سپس خلاء ها را پر نموده و آنها را بر روی موارد غیر واقعی که شنیده اند قرار دهید.

4. به آنها در بلوغ یاری کنید

این می تواند برای کودک شما یک زمان ترسناک و گیج نماینده باشد. بدن آنها همزمان با رشد، با رشد موها و تغییر هورمون ها آغاز به تحول می نماید. با قاعدگی و سینه های عظیم و ترشحات و تغییر صدا، کنار آمدن با بچه ها از هر جنسیت بسیار زیاد سخت است. اما بلوغ یک شبه اتفاق نمی افتد. این یک سری تحولات است که ممکن است سالها طول بکشد. برای کودک خود شرح دهید که چه اتفاقی برای بدن او می افتد و چرا.

میانگین سنی بلوغ در دختران 12 تا 14 سال و در پسران 13 تا 15 سال است اما نوجوانان اکنون از 9 سال هم پریود می شوند. زمانی که فرزند شما بلوغ را آغاز می نماید، نشانگر خوبی برای زمان آغاز صحبت با او خواهد بود.

5. احترام را بیاموزید

به آنها بگویید احترام به احساسات دیگران در خصوص صمیمیت، مهم است که آنها به خود و بدن خود نیز احترام بگذارند. آنها ممکن است از انجام کاری که آماده نیستند پشیمان شوند. به آنها بگویید که بدن آنها خصوصی است و هیچ کس حق ندارد آنها را لمس کند و یا کار دیگری را انجام دهد که آنها نمی خواهند بدون اجازه آنها انجام دهند.

6. ارزش های خود را شرح دهید

مهم است که در خصوص ارزش های اخلاقی یا دینی خود در مقوله آموزش جنسی با فرزندتان صحبت کنید. آنها ممکن است آنها را قبول ننمایند اما اگر شرح دهید که چرا نباید رابطه جنسی زیر سن قانونی داشته باشند یا قبل از ازدواج رابطه جنسی نداشته باشند، می تواند برای شما بحث و مصاحبه به دنبال داشته باشد.

7. آنها می خواهند آزمایش نمایند

مطمئناً آنها پس از بلوغ، اگر قبلاً امتحان ننموده نباشند، در خصوص بدن خود کنجکاو خواهند شد. به آنها اطمینان دهید که داشتن این احساسات جدید برانگیختگی امری کاملاً طبیعی است و آنها را تشویق کنید تا اگر نگران پیشرفت خود هستند با شما صحبت نمایند.

8. در خصوص احساسات جنسی چه کنیم؟

احساس برانگیختگی جنسی بخشی از عظیم شدن است و مهم است که به آنها بگویید این طبیعی است اما به آنها حریم خصوصی بدهید که ضروری است خودشان این مسئله را تشخیص دهند. به همان اندازه که داشتن اطلاعات زیادی مفید است، اجازه دادن به بچه ها برای کشف چیزها توسط خودشان نیز حیاتی است.

9. خیلی خجالت می کشید؟

صحبت با کودک خود را به بعد موکول نکنید به این دلیل که خجالت می کشید. احتمالاً آنها نیز همین احساس را خواهند داشت. ابتدا درباره این موضوع بخوانید، چه آن را در یک کتاب بخوانید و چه به صورت آنلاین تا بفهمید بچه های کم سن شما چه چیزهایی را می خواهند بدانند.

10. واقعیت ها را به آنها ارائه دهید

صحبت با نوجوانان در خصوص رابطه جنسی فرصتی برای دوری از واقعیت های زندگی نیست اما اگر نگران هستید که آخرین اطلاعات را به دست نیاورید پس آنها را تهیه کنید. این می تواند توسط خود شما یا حتی به وسیله سازمان ها یا مشاورانی ارائه گردد که به جوانان زیر 25 سال مشاوره محرمانه در خصوص پیشگیری از بارداری و رابطه جنسی ارائه می دهند.

11. صمیمی شدن؟

راه های زیادی وجود دارد که ممکن است نوجوان شما بدون داشتن رابطه جنسی کامل با دیگران صمیمی گردد. اولین بوسه آنها حتی یک مرحله مهم در رشد جنسی آنها است، بنابراین سعی کنید با شرح اینکه هنوز می توانند به همان شکل بدون رابطه جنسی احساسات خود را نشان دهند، به آنها یاری کنید.

12. در خصوص عشق چطور؟

شرح دهید که بهترین شرایط برای رابطه جنسی، رابطه عاشقانه یا حداقل به همان اندازه احترام آمیز است. رابطه جنسی بدون عشق معنای چندانی ندارد.

13. نه، همه رابطه جنسی ندارند

بیشتر نوجوانان در یک رابطه پایدار رابطه جنسی برقرار می نمایند. ارقام اخیر نشان می دهد که از هر چهار دختر سه نفر و از هر سه پسر دو نفر تا سن 16 سالگی رابطه جنسی نداشته اند. نه، همه آنها این کار را نمی نمایند! ممکن است همسالان شان اغراق نمایند که همه آنها قبلاً رابطه جنسی داشته اند اما به فرزند خود بگویید که آنها هرگز نباید احساس نمایند باید کاری را انجام دهند که نمی خواهند انجام دهند.

14. به آنها بگویید که نه گفتن اشکالی ندارد

شرایط هرچه باشد و هرچه قبلاً گفته اند، به آنها یادآوری کنید که هر زمان می توانند نه بگویند (و طرف مقابل آنها نیز می تواند). همه جا باید آنجا و در آن نقطه متوقف گردد.

15. در خصوص قانون به آنها بگویید

درباره رضایت جنسی به آنها شرح دهید و اینکه در کشور شما رابطه جنسی غیرقانونی است یا خیر و چه سن قانونی برای آن مشخص شده است، به خصوص اگر طرف مقابل آنها بیش از 18 سال سن داشته باشد. آنها می توانند به دلیل رابطه جنسی غیر قانونی دستگیر شوند.

16. پس آنها اولین دوست پسر / دختر خود را دارند؟

سعی کنید کاری کنید آنها در خصوص احساساتشان نسبت به دوست دختر یا پسر صحبت نمایند. چه احساسی نسبت به طرف مقابلشان دارند؟ آیا آنها فقط همسالان خوبی هستند یا احساسات قویتری دارند؟ آیا آنها با یکدیگر صمیمی بوده اند؟ اگر آنها به این موضوع اعتراف کردند، در خصوص عواقبش با آنها صحبت کنید.

17. اگر عاشق شوند چطور؟

عشق نوجوانی می تواند بسیار دردناک باشد اما یک منبع یادگیری برای فرزند شماست که واقعاً مهم است. در خصوص احساساتشان با آنها صحبت کنید و شرح دهید که برخی اوقات روابط ممکن است با اشک و گریه تمام گردد و شما همواره در کنار آنها هستید حتی اگر صدمه دیدن آنها برای شما به عنوان والدین بسیار سخت باشد. سعی کنید طرف مقابل آنها را بشناسید و آنها را در زندگی خانوادگی خود بگنجانید. برای شام آنها را دعوت کنید و با آنها نیز گپ بزنید. به آنها بگویید که شما به رابطه فرزندتان با او اهمیت می دهید و از آن حمایت کنید.

18. به ایمن ماندن آنها یاری کنید

ممکن است آنها یک رابطه صمیمی نداشته باشند اما عفونت های مقاربتی در دهه اخیر در میان جوانان به طرز چشمگیری افزایش یافته است، بنابراین مهم است که نوجوان شما از اهمیت رابطه جنسی ایمن بداند.

19. در خصوص پیشگیری از بارداری چطور؟

البته رابطه جنسی بدون محافظت نیز می تواند منجر به بارداری گردد، بنابراین با فرزند خود در خصوص خطرات و انتخاب های پیشگیری از بارداری صحبت کنید. بسیار مهم است که پسران و دختران از اهمیت پیشگیری از بارداری به یک اندازه مطلع باشند و هنگام رابطه صمیمی با مسئولیت پذیری رفتار نمایند. پیشنهاد دهید با نوجوان خود به کلینیک بهداشت جنسی اطراف خود یا پزشک بروید و در خصوص پیشگیری از بارداری صحبت کنید.

20. در خصوص بارداری چطور؟

به طور طبیعی صحبت با بچه ها در خصوص انجام رابطه جنسی ایمن بهترین راه برای جلوگیری از این است اما اگر این رخ داد، حتماً آرام باشید و از فرزندتان حمایت کنید. فرزند خود را به پزشک عمومی ببرید، زیرا او می تواند بارداری را تأیید نموده و به شما مشاوره دهد. البته، شما می توانید مشاوره و پشتیبانی دهید اما فرزند شما و احتمالاً طرف مقابل او نیز باید تصمیم خود را در خصوص اقداماتی که در خصوص بارداری انجام می دهد، مشخص نمایند.

اگر آنها نمی خواهند در خصوص رابطه جنسی صحبت نمایند چه کنیم؟

اگرچه ممکن است احساس کنید اکنون بهترین زمان برای گپ زدن با فرزندتان در خصوص رابطه جنسی و روابط است اما ممکن است او احساس یکسانی با شما نداشته باشد و کاملاً طبیعی است. نوجوانان بسته به رشد خودشان، اینکه با چه کسانی وقت می گذرانند و راجع به چه چیزی در داخل و خارج از خانه صحبت می گردد، در سنین مختلف کنجکاو می شوند. بهترین کار در این مورد این است که همانطور که آماندا متخصص ما پیشنهاد می نماید، فضای دیگری را برای آنها فراهم کنید تا در فرصتی دیگر برگردند و به آنها یادآوری کنید اشکالی ندارد که در خصوص این موارد صحبت کنید و سوال بپرسند.

منبع:

goodto

منبع: هفت گنج
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 686

به "آموزش جنسی به نوجوانان توسط والدین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش جنسی به نوجوانان توسط والدین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید