آتش بازار تبریز به جان بازار اصفهان نیافتد

به گزارش کهن پارس، رییس شورای هماهنگی سازمان های غیردولتی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درخواست کرد امنیت بازار تاریخی اصفهان ارتقاء داده گردد تا اتفاق ناگوار بازار تبریز تکرار نگردد.

آتش بازار تبریز به جان بازار اصفهان نیافتد

ایسنا: الیار عاصمی زاده در نامه ای به مدیر موقوفه صارمیه استان اصفهان که در اختیار این خبرگزاری قرار داده، متذکر شد: بازار تاریخی و میدان نقش دنیا از جمله ثروت های فرهنگی ایران و دنیا بوده که روزانه پذیرای تعداد زیادی از شهروندان و گردشگران داخلی و خارجی است، ولیکن به دلایل متعددی در معرض آسیب هایی همچون آتش سوزی (نظیر آتش سوزی حجره های اطراف میدان در نوروز سال جاری) قرار گرفته است.

شورای هماهنگی سازمان های غیردولتی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری متشکل از انجمن های حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، پیرو ارتقای امنیت این آثار دنیای و برای جلوگیری از تکرار ناگوار اتفاق بازار تبریز، درخواست شارژ کپسول های آتش نشانی اهدایی میراث فرهنگی، نصب کلید محافظ جان و سیستم اعلام حریق و جابه جایی مشاغل پرخطر از این محدوده را دارد.

این نامه به رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، مدیرکل حوزه وزارتی و امور بین الملل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، معاون میراث فرهنگی این وزارتخانه، استاندار و فراوری موقوفه صارمیه استان اصفهان، مدیریت بحران استانداری اصفهان، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان و مدیرکل دفتر امور مجامع و تشکل های مردم نهاد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رونوشت شده است.

بازار تاریخی اصفهان تا به امروز چندین بار طعمه حریق شده است که آخرین بار نوروز 1400 بود و بر مطالبه برای اقدام فوری و جدی همه دستگاه های متولی برای ایمن سازی این میراث ارزشمند بارها تاکید شده است.

آتش سوزی بازار تبریز در سال 98 نیز به گفته فرماندار این شهر، به نیم درصد از مساحت کل این بازار آسیب رساند؛ 125 مغازه از 50 تا 100 درصد در این آتش سوزی آسیب دیدند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 924

به "آتش بازار تبریز به جان بازار اصفهان نیافتد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش بازار تبریز به جان بازار اصفهان نیافتد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید