تور ارمنستان: کشور آذربایجان برای تردد کامیون های ترانزیت ارمنستان مبلغی اخذ نکرده است

به گزارش کهن پارس، یک مقام مسئول گفت: کشور آذربایجان برای تردد کامیون های ترانزیت ارمنستان تا به امروز هیچ مبلغی اخذ ننموده وتن ها اطلاع رسانی نموده است.

تور ارمنستان: کشور آذربایجان برای تردد کامیون های ترانزیت ارمنستان مبلغی اخذ نکرده است

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش خبرنگار ، محمد بایبوردی مدیر پایانه مرزی نوردوز درباره گلایه اخیر بعضی از رانندگان راستا ترانزیت ایران- ارمنستان درباره عوارض چند میلیونی که به وسیله جمهوری آذربایجان از رانندگان دریافت می گردد، گفت: جمهوری آذربایجان در حال حاضر این مبلغ را دریافت نمی کند، اما مقرر شده به زودی راستا جدیدی به وسیله ارمنستان ساخته گردد تا رانندگان کامیون های ترانزیت از این راستا تردد نمایند.

او ادامه داد: در حال حاضر ارمنستان یک جاده جایگزین برای این راستا دارد و در حال ساخت این راستا است و اعلام نموده است تا دو ماه دیگر این راستا ترانزیتی به اتمام می رسد و دیگر رانندگان از جاده کشور آذربایجان تردید نخواهند کرد.

بایبوردی شرح داد: به علت آنکه رانندگان راستا ترانزیت ارمنستان از کشور آذربایجان تردد می نمایند؛ کشور آذربایجان از این فرصت سوء استفاده نموده و اقدام به استقرار نیرو و گمرک برای تردد کامیون ها نموده و اعلام نموده برای آنکه کامیون ها از داخل خاک تردد می نمایند باید حق ترانزیت دهند در غیر این صورت اجازه تردد نخواهیم داد.

مدیر پایانه مرزی نوردوز تأکید کرد: این اقدام کشور آذربایجان در حال حاضر در حد اطلاع رسانی بوده و اعلام نموده در هنگام تردد از آن ها حق ترانزیت دریافت خواهیم کرد، اما هنوز هیچ اقدامی ننموده و با این موضوع را به وسیله وزارت خارجه پیگیری نموده ایم و به علت آنکه این راستا تحت نظارت صلح بانان روس است دو تا سه ما هیچ کاری نخواهند داشت و تردد ها صورت خواهد گرفت.

بایبوردی توضیح داد: تا به امروز کشور آذربایجان هیچ مبلغی اخذ ننموده و کامیون ها را به علت نگه پرداخت نکردن حق ترانزیت نگه نداشته اند ما پیگیر این موضوع هستیم تا مسئله ای برای کامیون ها ایجاد نگردد.

او اضافه نمود: مدیران کشور آذربایجان در این بخش سماجت دارند برای دریافت مبلغ ترانزیت، اما تا به امروز در حد اطلاع رسانی اقدام نموده و اقدام انجام نداده اند و کامیون ها در این راستا مطمئن باشند تا دو سه ماه دیگر جاده ارمنستان ساخته و تردد از آن ها صورت می گیرد.

مدیر پایانه مرزی نوردوز توضیح داد: در حال حاضر نرخی که اعلام نموده برای کامیون های خالی 130 دلار و برای کامیون های که دارای بار هستند بر حسب تناژ و مواد خطرناک و اشتعال زا مبالغ تفاوت خواهد نمود.

بایبوردی یادآور شد: مدیریت پایانه مرزی نوردوز این موضوع را در اولویت برنامه های خود قرار داده و از این منظر رانندگان کامیون هیچ نگرانی نداشته باشند و به سرعت این مشکل به وسیله تمامی بخش ها رسیدگی خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1030

به "تور ارمنستان: کشور آذربایجان برای تردد کامیون های ترانزیت ارمنستان مبلغی اخذ نکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان: کشور آذربایجان برای تردد کامیون های ترانزیت ارمنستان مبلغی اخذ نکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید