تور ترکیه: کشف دو مجسمه متعلق به دوران روم باستان در ترکیه

به گزارش کهن پارس، نشریه دیلی صباح از کشف دو مجسمه قدیمی متعلق به دوران روم باستان در شهر تاریخی کیبایرا واقع در جنوب غربی ترکیه اطلاع داد.

تور ترکیه: کشف دو مجسمه متعلق به دوران روم باستان در ترکیه

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به نقل از نشریه دیلی صباح، دو مجسمه تاریخی مریوط به روم باستان به وسیله باستان شناسان در ترکیه کشف شد. این مجسمه ها طی حفاری ها در شهر کهن کیبایرا در جنوب غربی ترکیه به دست آمده اند.

مجسمه اول که به هفت تکه تقسیم شده است، متعلق به اسقلبیوس، ایزد طب و درمان در اساطیر یونان باستان است. این مجسمه، اسقلبیوس را در قالب فردی با مو و ریش بلند و عصایی در دست نشان می دهد. شمایل یک مار که نماد طب محسوب می گردد نیز دور عصای او پیچیده شده است .

مجسمه دیگر کشف شده، سردیس سیراپیس، ایزد آسمان و نور است. این مجسمه نیز درحالی پیدا شد که پیکره مرمرین آن به دو تکه تقسیم شده بود. گفته می گردد که مجسمه های کشف شده به زودی در معرض نمایش قرار خواهند گرفت.

گفتنی است که کیبایرا واقع در استان بوردور ترکیه، به شهر گلادیاتورها شناخته می گردد. از جمله جاهای دیدنی ترکیه در این شهر می توان به تماشاخانه ای 10,400 نفری با سبک و معماری رومی و بیزانسی اشاره نمود.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 خرداد 1401 بروزرسانی: 23 خرداد 1401 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1300

به "تور ترکیه: کشف دو مجسمه متعلق به دوران روم باستان در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه: کشف دو مجسمه متعلق به دوران روم باستان در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید