کشته شدن 25 نیروی امنیتی در حمله طالبان به شرق افغانستان

به گزارش کهن پارس، در آستانه شروع دور دوم مذاکرات بین الافغانی در قطر، طالبان اعلام نمود که در حمله این گروه به ولایت وردک 25 نیروی امنیتی کشته و 10 تن دیگر نیز زخمی شدند.

کشته شدن 25 نیروی امنیتی در حمله طالبان به شرق افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان با انتشار بیانیه ای اعلام نمود که این گروه حملات گسترده ای را در مناطق مختلف شهرستان جلریز ولایت وردک انجام داد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی همچنین مدعی شد که در این حمله 25 نیروی امنیتی افغان از جمله 3 نفر از فرماندهان این نیروها کشته، 10 تن زخمی و 5 خودروی زرهی آن ها از بین رفت.

از سوی دیگر اما الله داد فدایی فرمانده پلیس ولایت وردک می گوید که در این درگیری 16 نفر از اعضای طالبان کشته شده اند، دو خودروی زرهی نیروهای امنیتی نیز به بمب کنارجاده ای برخورد نموده اما از تلفات آن اطلاعات دقیقی در دسترس نیست.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این رویداد در حالی اتفاق افتاده است که تیم های مذاکره کننده افغانستان و طالبان قرار است پس از یک وقفه 20 روزه مذاکرات را 16 دی ماه در قطر از سربگیرند.

مسعود اندرابی وزیر کشور افغانستان اخیراً در سنای این کشور گفته بود که پس از توافق طالبان با آمریکا در اسفند سال گذشته، این گروه برای امتیازگیری در مذاکرات دوحه، حملات را در سراسر این کشور تشدید نموده است.

احمدضیا سراج رئیس امنیت ملی افغانستان نیز در این باره گفت که از شروع امسال تا ابتدای دی ماه بیش از 18 هزار و 200 حمله در این کشور انجام شده که طالبان مسئول 99 درصد این حملات بوده است .

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 بهمن 1399 بروزرسانی: 18 بهمن 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 492

به "کشته شدن 25 نیروی امنیتی در حمله طالبان به شرق افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشته شدن 25 نیروی امنیتی در حمله طالبان به شرق افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید