چطور با موکاپات بهترین قهوه را در خانه دم کنیم؟

به گزارش کهن پارس، تهیه قهوه با موکاپات یکی از روش های قدیمی است که دوباره جلب توجه نموده و روز به روز به طرفدارانش اضافه می گردد. موکاپات را با نام های بیالتی، قهوه ساز روگازی و اسپرسو ساز هم می شناسیم. البته گذاشتن نام اسپرسو ساز بر موکاپات صحیح نیست زیرا قهوه ای که با آن ساخته می گردد اسپرسو نیست، یک قهوه دم آوری شده با فشار آب داغ است. دم آوری قهوه با موکاپات روشی بسیار قدیمی است که اگر درست انجام گردد نتیجه خوش طعمی به شما خواهد داد.

چطور با موکاپات بهترین قهوه را در خانه دم کنیم؟

جهت دریافت خدمات پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

همان طور که گفتیم قهوه در موکاپات با فشار آب داغ تهیه می گردد. برای این کار بهتر است دانه های قهوه را کمی درشت تر از اسپرسو و کمی ریزتر از فرنچ پرس آسیاب کنید. با قرار دریافت موکاپات بر روی شعله، آب جوش با فشار از مخزن زیرین به مخزن قهوه وارد می گردد و پس از آن، قهوه آماده شده در قسمت بالایی جمع می گردد.

نباید از موکاپات توقع داشت که یک قهوه خیلی استاندارد با تلخی معین و اسیدیته کم فراوری کند، اگر به دنبال چنین چیزی هستید باید به سراغ کافه ها بروید.

امروز در خبرنگاران مگ قصد داریم دم آوری قهوه با موکاپات را در 8 قدم ساده آموزش دهیم و به شما قول می دهیم قهوه ای که در منزل با آن تهیه می کنید، عطر و طعم بسیار دلنشینی خواهد داشت.

  • طرز تهیه پودینگ قهوه کلاسیک

قدم اول

برای شروع ضروری است که در مخزن موکاپات آب داغ بریزید. دمای آب مهم نیست، فقط باید داغ باشد تا بعد از قرار دریافت روی شعله به راحتی به جوش بیاید. مخزن را تا علامت سوپاپ پر کنید.

قدم دوم

حالا نوبت اضافه کردن قهوه است. برای این کار باید سبد فیلتر را پر از پودر قهوه کنید.

بهتر است دانه های قهوه با درجه متوسط آسیاب شده باشند، درشت تر از اسپرسو اما ریزتر از سوراخ های فیلتر، به شکلی که آب به راحتی در بین قهوه جریان داشته باشد. سبد فیلتر را با پودر قهوه پر کنید.

قدم سوم

حالا با یاری انگشت یا یک قاشق قهوه ها را صاف کنید. نیازی به فشرده کردن پودر قهوه نیست، فقط باید به آرامی سطح آن را صاف کنید. سبد فیلتر را به آرامی روی مخزن آب قرار دهید.

اگر موکاپات شما به شکلی است که فیلتر آن از بدنه جدا می گردد در این مرحله باید فیلتر را هم روی سبد قرار دهید. اما اگر فیلتر به قسمت بالایی موکاپات متصل است نیازی به اقدام دیگری نیست.

قدم چهارم

با یک حوله یا پارچه مخزن آب را نگه دارید تا پوست دستتان نسوزد، سپس قسمت بالایی را به مخزن آب متصل کنید. اگر موکاپات شما به شکلی است که فیلتر آن جدا می گردد، ضروری است قبل از قرار دادن قسمت بالایی روی مخزن آب، واشر پلاستیکی را در محل مخصوص خود در قسمت بالایی قرار دهید و سپس آن را به مخزن آب متصل کنید.

قدم پنجم

شعله اجاق را روشن و در حالت متوسط قرار دهید، سپس موکاپات را روی شعله بگذارید. با حرارت ملایم، آب گرم درون مخزن به تدریج داغ می گردد و به جوش می آید.

قدم ششم

وقتی صدای جوشیدن آب را شنیدید شعله را کم کنید. با این کار قهوه به آرامی و با غلظت مناسبی از دهانه مخصوص خارج می گردد. می توانید در موکاپات را باز بگذارید تا این صحنه زیبا را ببینید.

البته باید مراقب باشید که قهوه روی پوستتان نپاشد. فشار آب داغ و بخار باعث می گردد که قهوه ای داغ از دهانه موکاپات به بیرون بپاشد و ممکن است با آن آسیب ببینید. پس بهتر است در آن را باز نکنید اما اگر تمایل دارید بیرون آمدن قهوه را ببینید، مراقب باشید.

قدم هفتم

شعله را در حالت ملایم نگه دارید تا قهوه راحت و روان از دهانه خارج گردد. زمانی که آب درون مخزن رو به اتمام است، قهوه به صورت کف به اطراف می پاشد. این طبیعی است و نیازی نیست که نگران باشید.

قدم هشتم

وقتی صدای جوشیدن و بیرون آمدن قهوه تمام شد، محفظه بالایی پر شده و قهوه آماده مصرف است. موکاپات را از روی شعله بردارید و به آرامی قهوه را در فنجان بریزید. نباید فراموش کنید که این قهوه بسیار داغ است و بهتر است قبل از مصرف کمی خنک گردد.

سخن آخر

قهوه نوشیدنی خوش عطر و طعمی است که در شکل های مختلف سرو می گردد. دم آوری آن به یاری موکاپات روشی است که در ایتالیا مرسوم بوده ولی در تمام جهان طرفدارهای خاص خود را دارد. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که عادت دارید روز خود را با نوشیدن قهوه شروع کنید، موکاپات انتخابی عالی برای تهیه قهوه است.

منبع: roastworks

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 623

به "چطور با موکاپات بهترین قهوه را در خانه دم کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور با موکاپات بهترین قهوه را در خانه دم کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید