پرسپولیس نگران ثبت قرارداد دو بازیکن تاجیک؛ احتیاط باشگاه برای جلوگیری از شکایت احتمالی رقبای داخلی و خارجی

به گزارش کهن پارس، خبرگزاری خبرنگاران- وحدت هنانوف و منوچهر صفروف دو بازیکن تازه وارد باشگاه پرسپولیس هستند که طی یک انتقال از استقلال تاجیکستان به پرسپولیس منتقل می شوند.

پرسپولیس نگران ثبت قرارداد دو بازیکن تاجیک؛ احتیاط باشگاه برای جلوگیری از شکایت احتمالی رقبای داخلی و خارجی

به گزارش خبرنگاران، این بازیکنان که روز گذشته حتی با حضور در ایفمارک تست پزشکی هم دادند، پیش از انتقال به پرسپولیس قرارداد خود را با تیم تاجیکستانی فسخ کردند. منوچهر صفروف و وحدت هانانوف دو بازیکن تاجیکستانی که مورد توجه پرسپولیس قرار دارند و حالا با حضور در تهران، آماده عقد قرارداد با این تیم می شوند اما باوجود توافق نهایی، هنوز آنها برای امضای قرارداد به باشگاه پرسپولیس نرفته اند.

در همین حال شایعاتی پیرامون یک مانع در راه انتقال این دو به پرسپولیس منتشر شده که حاکی از ناکامی سرخپوشان در جذب این دو بازیکن است. شایعه این است که به دلیل عدم فسخ قرارداد این دو بازیکن تا انتها پنجره جابجاییی تاجیکستان، آنها بازیکن آزاد نیستند و باتوجه به اینکه پنجره تابستانی ایران به انتها رسیده، نمی توانند قرارداد امضا نمایند.

این در حالی است که رجوع به ماده شش فیفا و بخش استثنایی که فیفا قائل شده، نشان می دهد این شایعه درست نیست. در این قسمت آمده که بازیکنان باید پیش از انتها پنجره جابجاییی کشور مقصد، قرارداد خود را به صورت توافقی فسخ نمایند و در این صورت به عنوان بازیکن آزاد می توانند به تیمی در آن کشور ملحق شوند.

بنابراین وحدت هانانوف و منوچهر صفروف که پیش از انتها روز 16 آبان با استقلال تاجیکستان فسخ کردند، مسئله ای برای انتقال به پرسپولیس نخواهند داشت. آنها روز گذشته با حضور در ایفمارک تست پزشکی خود را پشت سر گذاشتند و حالا پیگیری های خبرنگار ما نشان می دهد که باتوجه به نتیجه تست ها، این دو مسئله ای برای عقد قرارداد با پرسپولیس ندارند.

به نظر می رسد باشگاه پرسپولیس باتوجه به بسته بودن پنجره جابجاییی، میخواهد چند روز دیگر صبر کند تا با اعلام وصول مطالبات از سوی گابریل کالدرون و برطرف محرومیت، قرارداد را به امضا برساند. این در حالی است که باشگاه پرسپولیس اکنون فرصت امضای قرارداد دارد و تنها به دلیل بسته بودن سامانه TMS نمی تواند قرارداد را ثبت کند و آی تی سی بگیرد و مسئله ای برای ثبت وجود ندارد. با این حال صفروف و هانانوف اکنون در تهران حضور دارند و با اعلام باشگاه پرسپولیس به ساختمان این باشگاه مراجعه خواهند کرد.

وحدت هنانوف و منوچهر صفروف دو بازیکن نو باشگاه پرسپولیس هستند که پس از فسخ قرارداد با استقلال تاجیکستان راهی پرسپولیس شده اند. این دو بازیکن آخرین بازی خود را 11 مهر 1400 برای استقلال تاجیکستان در لیگ این کشور برگزار نموده اند و قرار بود قبل از انتها مهلت قانونی جابجایی ایران از تیم تاجیکستانی به پرسپولیس ملحق شوند اما از آن جایی که پنجره جابجایی پرسپولیس بسته بود، این باشگاه امکان جذب این دو بازیکن و ثبت قراردادشان را نداشت. پرسپولیس اما با این دو بازیکن قرارداد امضا کرد، به این نیت که حتی پس از انتها مهلت جابجایی با استفاده از سهمیه بازیکن آزاد که در ایران به اشتباه سهمیه فیفا نامیده می گردد، آنها را وارد فهرست خود کند. دو بازیکن تاجیک هم قرارداد خود را تا قبل از ساعت 12:00 نیمه شب 16 آبان فسخ کردند تا با پرسپولیس در این زمینه همکاری نموده باشند اما مشکل درست از همین جا شروع می گردد.

باشگاه پرسپولیس به دلیل این که پنجره اش بسته بود، امکان جذب بازیکن را نداشت. این باشگاه باید تا قبل از تاریخ 16 آبان که آخرین مهلت جابجایی محسوب می شد، پول گابریل کالدرون را می پرداخت و با پنجره باز، بازیکنان تاجیک را به خدمت می گرفت که این اتفاق رخ نداده و مهلت جابجایی به انتها رسید و پنجره پرسپولیس همچنان بسته است. حالا پرسپولیس تنها می تواند بازیکنان آزاد را جذب کند و به همین دلیل هم با توجه به این که پنجره پرسپولیس هنوز باز نشده بازیکنان تاجیک برای پیوستن به پرسپولیس قراردادشان را با استقلال تاجیکستان فسخ کردند آن هم در حالی که همین یک ماه پیش برای این تیم در هفته 22 به میدان رفتند و بازیکن این تیم بودند.

سازمان لیگ فوتبال ایران این وسط می گوید پرسپولیس در یک چرخه جابجاییی، برای خرید دو بازیکن تاجیک از استقلال تاجیکستان اقدام نموده، آنها با این که پنجره شان بسته بوده، می توانستند با این دو بازیکن قرارداد امضا نمایند تا هر زمان که پنجره شان باز شد، ثبت قرارداد را انجام بدهند. پنجره تا آخرین لحظه مهلت قانونی باز نشد و حالا پرسپولیس فقط می تواند با استفاده از سهمیه بازیکن آزاد، نسبت به جذب بازیکن اقدام کند. تیمی که TMS (سیستم ثبت نقل و انتقال) آن بسته می گردد، اجازه عقد قرارداد را دارد اما مجوز ثبت قرارداد را ندارد و برای ثبت قرارداد باید تا باز شدن TMS صبر کند.

پرسپولیس برای آن که گرفتار شکایت احتمالی رقبای داخلی و خارجی نگردد، می تواند تا دی ماه صبر کند و سپس با باز شدن پنجره جابجایی زمستانی ، این بازیکنان را وارد فهرست خود کند. به صراحت در قانون فیفا به عنوان تبصره و پی نوشت آمده است؛ اگر بازیکنی قراردادش را با باشگاه خود زمانی فسخ کند که مهلت جابجایی کشور مبدا به انتها رسیده، باید تا باز شدن دوباره پنجره جابجایی صبر کند. RSTP (قوانین مربوط به شرایط و ترانسفر بازیکنان) به صراحت به این موارد اشاره نموده است. البته در آن مقطع هم ممکن است باز شیوه فسخ قرارداد این دو بازیکن زیر سوال باشد اما در این صورت پرسپولیس برای فیفا پاسخ قانع نماینده دارد چرا که تا پنجره جابجاییی نیم فصل صبر نموده و دیگر پنجره اش بسته نیست و بازیکنان تاجیک را هم به عنوان سهمیه آزاد به فهرست خود اضافه ننموده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 دی 1400 بروزرسانی: 5 دی 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1142

به "پرسپولیس نگران ثبت قرارداد دو بازیکن تاجیک؛ احتیاط باشگاه برای جلوگیری از شکایت احتمالی رقبای داخلی و خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرسپولیس نگران ثبت قرارداد دو بازیکن تاجیک؛ احتیاط باشگاه برای جلوگیری از شکایت احتمالی رقبای داخلی و خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید