طرح ساماندهی کارکنان دولت یکی از مسائل مهم و راهبردی کشور است

به گزارش کهن پارس، خبرنگاران/لرستان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ساماندهی کارکنان دولت یکی از مسائل مهم و راهبردی کشور است.

طرح ساماندهی کارکنان دولت یکی از مسائل مهم و راهبردی کشور است

عباس گودرزی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: طرح ساماندهی کارکنان دولت با توجه به اینکه یکی از مسائل مهم و راهبردی در کشور محسوب می گردد و ادامه این فرایند در آینده چالش های جدی برای نظام اداری و استخدامی کشور ایجاد خواهد نمود.

وی توضیح داد: به بهانه کوچک سازی و کاهش هزینه ها امروز شاهد بزرگتر شدن بدنه نیروی انسانی در دستگاههای و افزایش هزینه ها هستیم.

نماینده مردم بروجرد واشترینان در مجلس اعلام کرد: با این تفاوت که یک پروکراسی پنهانی و سایه ای رخ داده است حجم عظیمی از نیروها پشت این پروکراسی پنهان شده اند به نحوی که ارائه آمار دقیق ممکن نیست و حتی پاسخگویی در این زمینه وجود ندارد.

گودرزی افزود: بنابراین همین مسائل ضرورت این موضوع را شفاف می نماید نکته مهم این است که از آن طرف یک نظام عادلانه ای در بخث استخدام طبق قوانین بالادستی در کشور وجود ندارد.

وی بیان نمود: با توجه شرایط موجود یعنی شرکت های نیروی انسانی که در جذب، ادامه خدمت و نظام پرداخت پارتی بازی اتفاق می افتد یعنی یک بستری برای فساد و بی عدالتی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: برای ساماندهی وضع موجود ابتدا باید نیروهای موجود معین تکلیف شوند و منبعد سازکار آزمون تحت هر عنوان به کارگیری نیرو نهادینه گردد به غیر از خدمات موقت که به وسیله خرید خدمت انجام می گردد.

گودرزی اظهار کرد: قرارداد موقت هم کاری هست که در کوتاه مدت تمام می گردد یا دریک مقطع زمانی به علت شرایط خاص ایجاد می گردد یا در یک دستگاهی نیروی انسانی بخواهد مرخصی زایمان یا استعلاجی برود کسی را موقت جای آن می گذارند در غیر این صورت باید سازکار آزمون باشد.

وی توضیح داد: توافق نموده ایم به معاون اداره استخدامی رئیس جمهور که ظرف 45روز دولت لایحه آن را بدهد که در قالب طرح دنبال نگردد که مغایرت های احتمالی با اصل 75 پیدا نکند.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس اعلام کرد: این یک مطالبه عمومی است و ضرورت آن نیز بر همگان مبرهن و واضح است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آذر 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1131

به "طرح ساماندهی کارکنان دولت یکی از مسائل مهم و راهبردی کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح ساماندهی کارکنان دولت یکی از مسائل مهم و راهبردی کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید