سرگذشت تلخ برکۀ مرموز کراز !

به گزارش کهن پارس، ماجرا از سال ها پیش آغاز شد، درست زمانی که چند نوجوان قصد شنا کردن در برکه را کردند. با اینکه عمق برکه در جاهای عمیق نهایتاً به یک متر و نیم می رسید، اما در یک نیمروز تابستان، یکی از شناگران نوجوان را به کام خود کشید.

سرگذشت تلخ برکۀ مرموز کراز !

خبرنگاران: لابد تا به حال، داستان های ترسناک زیادی خوانده اید که موضوع آن، منطقه ها و اماکن متروکه و رازآلود بوده است، اما گاهی وقت ها نیز چنین منطقه های واقعاً وجود دارند، مثل منطقه ای معروف به برکه مرگ در استان فارس، برکه ای که یک جور زیبای وحشی و خفته در خاک کراز از توابع بوانات فارس است که تصاویر دل انگیزش هر بیننده ای را مسحور خودش می نماید، اما تا به حال، جان گردشگران ماجراجو را گرفته است!

برکه کراز که در 20 کیلومتری بوانات واقع شده، زیبایی های خاص خود را دارد و هوس شنا کردن در آب خنک آن، خیلی ها را وسوسه می نماید. این درحالی است که اهالی بوانات تا مدت ها از راز نیروی مغناطیسی موجود در دل این برکه خبر نداشتند و اینگونه می پنداشتند که لابد کسانی که به دل آن رفته و برنگشته اند، شنا بلد نبوده اند!

البته عدم آشنایی با فن شنا، آن هم در برکه ای با عمق یک و نیم متر، علت خوبی برای غرق شدن محسوب می گردد، اما وقتی که جنازه یک شناگر کارکشته، روی دست برکه ماند، دیگر برای اهالی قطعی شد که برکه کراز، رازی در سینه دارد. حال با ما همراه شوید تا از رازهای این منطقه مرموز باخبر شوید.

منطقه کراز را مردم شهرستان بوانات و اهالی روستا های اطراف آن خوب می شناسند. این منطقه، طبیعت بکر و دست نخورده ای دارد که همه اهالی برای سرگرمی و تفرج به آنجا می روند.

در این مکان علاوه بر درختان زیبا، چشمه ای وجود دارد که از بالای کوه سرازیر است. آب چشمه در ادامه مسیر خود، آبشار زیبایی نیز به وجود آورده است که هر بیننده ای را مجذوب خود می نماید.

اولین چیزی که در مسیر برکه چشم نوازی می نماید، آبشاری است که از دل کوه بیرون آمده و 4 متر ارتفاع دارد. همه کسانی که به کراز می آیند، ابتدا نزدیک آبشار می شوند تا از تماشا یک چشم انداز زیبا لذت ببرند، اما جالب آن است که این آبشار، مثل آهن ربا عمل می نماید و مردم را به سوی خود می کشاند، تا آنجا که حتی فرصت نمی نمایند نگاهی به آبشار بیاندازند! این جاذبه دل انگیز، همان برکه ای است که اطراف آن در پای آبشار، شاهد اتفاق های عجیب و ترسناکی است که همه را به حیرت می اندازد، تا آنجا که بعضی از گردشگران بعد از بازگشت، به خود می گفتند که ای کاش هیچ وقت پایشان به این جا باز نشده بود!

ماجرا از سال ها پیش آغاز شد، درست زمانی که چند نوجوان قصد شنا کردن در برکه را کردند. با اینکه عمق برکه در جاهای عمیق نهایتاً به یک متر و نیم می رسید، اما در یک نیمروز تابستان، یکی از شناگران نوجوان را به کام خود کشید.

این ماجرا همه را متعجب کرد. هیچ کس حتی تصورش را هم نمی کرد که کسی، به ویژه شناگر قابلی، در این مکان غرق گردد. بیشتر مردم احتمال می دادند که یک بدشانسی یا یک حرکت ناشیانه، باعث این اتفاق شوم شده است، اما این ماجرا تا آنجا ادامه یافت که چند سال متوالی این برکه کوچک، جان چند نفر را گرفت و اهالی را بیش از پیش به حیرت فرو برد.

یکی از روستاییانی که در برکه کراز به شنا پرداخته است، می گوید: یک روز که در حال شنا در برکه بودم، متوجه شدم قسمت بیشتری از یک صخره بزرگ، زیر آب واقع شده است. در زیر این صخره نیز حفره ای مملو از آب دیده می شد. وقتی به سمت این حفره رفتم، احساس کردم نیروی ناشناخته ای مرا به سوی خود می کشاند، تا آنجا که به طور ناگهانی احساس سستی و رخوت عجیبی، تمام توان مرا گرفت و با برداشتن هر قدم، حس می کردم که این نیروی ناشناخته، فریبم می دهد و راهی که می روم برگشتی ندارد، بنابراین با هر زحمتی که بود خودم را از حفره دور کردم و به روی آب آمدم.

خبر این ماجرا خیلی زود همه جا پیچید، اما کسی به حرف های این شناگر اعتنایی نکرد، ولی تابستان سال بعد، این برکه دوباره قربانی گرفت. این بار قربانی، اما یکی از شناگران کارکشته ای بود که هیچ کس در مهارت او تردیدی به خود راه نمی داد.

راز مرگبار برکه کراز

انتها با تحقیقاتی که کارشناسان در زیر آب انجام دادند، متوجه شدند آبی که به وسیله آبشار به برکه کراز می ریزد، با اینکه در سطح برکه هیچ گونه حرکتی ندارد، اما در کف برکه حرکت دورانی پیدا می نماید. این حالت در اطراف حفره تشدید می گردد و مثل یک گرداب عمل می نماید، بنابراین هر شناگری که به حفره نزدیک می گردد، جریان دورانی آب او را به درون حفره می کشاند و بعد از گرفتن انرژی و توانش، او را غرق می نماید.

این پدیده عجیب و مرگبار، تا به حال جان افراد زیادی را گرفته است، اما برکۀ کراز با زیبایی فریبنده خود، همچنان به عنوان یک جاذبه گردشگری، هرساله میزبان گردشگران بسیاری است که به آنجا سرازیر می شوند، برکه ای که بر پیشانی آن، این هشدار نصب شده است: شنا ممنوع، مرگ مرموز در انتظار شناگران است!

روستاییان با فاش شدن راز هولناک برکه مرگ، بیکار ننشستند آنها دست به کار شدند و از زیبایی برکه کراز چشم پوشیدند و آن را برای همواره از بین بردند؛ تا دیگر شاهد چنین اتفاق های ناگواری نباشند. با آنکه دیگر برکه ای وجود ندارد اما راز قربانیان آن، هنوز نقل و محافل اهالی این منطقه است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 20 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1403 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1542

به "سرگذشت تلخ برکۀ مرموز کراز !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرگذشت تلخ برکۀ مرموز کراز !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید