زمینه های فراوانی برای همکاری میراث فرهنگی و شهرداری همدان وجود داشته و دارند

به گزارش کهن پارس، ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، زمینه های فراوانی برای همکاری میراث فرهنگی و شهرداری همدان وجود داشته و دارند.

زمینه های فراوانی برای همکاری میراث فرهنگی و شهرداری همدان وجود داشته و دارند

علی مالمیر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با اشاره به اینکه نهادها و شوراها در هر حوزه ای می توانند به رشد و توسعه آن حوزه یاری نمایند نه اینکه با وجود آنها الزاما یاری اتفاق می افتد، اضافه نمود: حضور و ایجاد کمیته ها و کمیسیون های تخصصی به علت شکل گیری تمرکز، می توانند روی یک موضوع متمرکز شوند و انرژی ها و توجه ها با این تمرکز تقویت می گردد اما یاری کردن به آن حوزه به این بستگی دارد که چقدر می توانند روی عوامل کنشگر تأثیرگذار باشد.

وی عنوان کرد: خروجی کار شورا باید در افعال شهرداری متبلور و دیده گردد و اگر شکل گیری کمیسیون منجر به یاری شهرداری در مواجهه با گردشگری گردد به معنی این است که گام هایی که شورا برداشته موثر بوده و اگر نباشد، صرفا شکل گیری نهاد یا کمیسیون نمی تواند به حوزه گردشگری یاری کند.

مالمیر با بیان اینکه وجود کمیسیون تخصصی گردشگری یکی از بسترهایی است که در این حوزه تأثیرگذار است، توضیح داد: گردشگری همدان در جهت توسعه شهر است و پتانسیل های تاریخی شهر و ظرفیت هنری هنرمندان صنایع دستی در توسعه این صنعت موثر است علاوه بر این وزن همدان از نظر تعداد جاذبه های گردشگری، آثار تاریخی، بافت تاریخی و هنرمندان در مقایسه با میانگین شهرهای دیگر بالاتر است و باید از این ظرفیت بهره ببریم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نهادسازی و جهت گیری تصمیماتمان را باید سفارشی سازی کنیم، اظهار کرد: همدان می تواند وزن کمیسیون های مرتبط با حوزه گردشگری را سنگین تر کند و دارای کمیسیون های خاص و ویژه در راستای ظرفیت های موجود باشد.

وی با بیان اینکه ارزیابی کلی میراث فرهنگی از حرکت به سمت گردشگری شهرداری همدان مثبت است، توضیح داد: میراث فرهنگی و شهرداری همدان خیلی بیشتر می توانستند در حوزه های مختلف با یکدیگر همکاری نمایند و زمینه های فراوانی برای همکاری این دو سازمان وجود داشت و دارد.

مالمیر توضیح داد: یکی از مشکلاتی که در استان همدان وجود دارد این است که نمی توانیم به صورت تیمی کار کنیم و باید بپذیریم هر حوزه ای بر مبانی علمی و تخصصی راسخ است و متولی تخصصی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز اداره کل میراث فرهنگی است بنابراین موارد مربوط به این حوزه باید در چارچوب سیاست ها و به صورت تخصصی انجام گردد نه با سلیقه، چرا که سلیقه ای کار کردن فعالیت ها را از چارچوب خارج می نماید و نه تنها اثر بخشی و هم راستایی ندارد، بلکه در بعضی از مواقع باعث تخریب کار نیز می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 18 آبان 1400 بروزرسانی: 18 آبان 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1093

به "زمینه های فراوانی برای همکاری میراث فرهنگی و شهرداری همدان وجود داشته و دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمینه های فراوانی برای همکاری میراث فرهنگی و شهرداری همدان وجود داشته و دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید