راهنمای رشد و پرورش گیاهان آپارتمانی زمستانی

به گزارش کهن پارس، بسیاری از ما تمایل داریم گیاهان آپارتمانی زمستانی پرورش دهیم، اما، وقتی به یاد درجه حرارت پایین فصول سرد سال می افتیم، به این موضوع فکر می کنیم که چطور یک گیاه کوچک تاب تحمل هوای سرد را دارد؟ زمستان، سردترین فصل سال است. گاهی اوقات درجه حرارت به قدری نزول می نماید که سرما تا مغز استخوان نفوذ می نماید.

راهنمای رشد و پرورش گیاهان آپارتمانی زمستانی

ایده پرورش و نگهداری گیاهان آپارتمانی زمستانی

گیاهان آپارتمانی زمستانی جزء گیاهان انحصاری فصول سرد سال هستند. و اگر شما سری به وبسایت ها، مجلات و نشریه های آنلاین زده باشید، متوجه خواهید شد که رشد و پرورش گیاهان آپارتمانی به اسم یکی از ترندهای طراحی دکوراسیون داخلی سال 2019 مطرح شد. سال جاری، گیاهان بیش از هر وقت دیگری در آشپزخانه، حمام و اتاق نشیمن خودنمایی می نمایند. علاوه بر این، نگهداری از گیاهان آپارتمانی هوای پیرامونتان را پاک کرده و به آرامش و بهره وری تان یاری خواهد نمود.

راهنمای انواع گیاهان آپارتمانی زمستانی

حال، ما در ادامه قصد داریم به گیاهان آپارتمانی-ای بپردازیم که متمایل به زندگی در شرایط جوی سرد سال می باشند.

آلوئه ورا

آلوئه ورا، یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی زمستانی می باشد. نگهداری آلوئه ورا بسیار آسان است. این گیاه به اسم یک گیاه گرمسیری به دمای بالا نیاز دارد، اما، به نور مستقیم نیاز ندارد. بنابراین، شما قادر خواهید بود آلوئه ورا را در خانه و پشت پنجره بگذارید. علاوه بر این، این گیاه تمایل به خشک بودن دارد. و یکبار آبیاری آن در طول هفته کفایت می نماید.

ژل درون برگ های آلوئه ورا حاوی ویتامین ها و مواد معدنی زیادی است که سوختگی پوست را هم التیام می دهد.

سرخس شاخ گوزنی

سرخس شاخ گوزنی، خلاف ظاهر پر ابهت خود از شرایط نگهداری آسانی برخوردار می باشد. این گیاه به نور و آبیاری میانه نیاز دارد. وقتی دو المان فوق را برای این مورد از گیاهان آپارتمانی زمستانی فراهم آورید، متوجه رشد سریع سرخس شاخ گوزنی خواهید شد.

یکی از نکات قابل توجه پرورش گیاه سرخس شاخ گوزنی آن است که شما می توانید گیاه را روی یک تکه چوب یا سبد قرار بدهید تا رشد کند. بنابراین، نمای عمودی گیاه سرخس شاخ گوزنی در دیوارهای اتاق نشیمن می تواند نمایی منحصر به فرد در طراحی و دکوراسیون داخلی محسوب شود.

آناناسیان

اگر در گیاهان به جستجوی رنگ ها می پردازید، پرورش گیاه آناناسیان می تواند ایده ای فوق العاده باشد. این مورد از گیاهان آپارتمانی زمستانی به علت رنگ آمیزی گل ها و درخشش برگ ها انتخاب زیبایی برای طراحی و دکوراسیون داخلی منازل به تعداد می رود.

گیاه آناناسیان به نور کامل خورشید نیاز ندارد. این گیاه در سایه رشد بهتری را تجربه خواهد نمود. بنابراین، حمام می تواند گزینه خوبی برای نگهداری گیاه آناناسیان باشد. این گیاه هرگز چندان تشنه به نظر نمی رسد. و فقط در اوقات خشکی نیاز به آبیاری دارد.

گیاهان گوشتی

گیاهان ساکولنت یا گیاهان آب دار جزء گیاهان کویری به تعداد می فرایند. این گیاهان به علت دارا بودن برگ های گوشتی و ذخیره آب به آبیاری وافر نیاز ندارند، اما به نور غیرمستقیم فراوان نیاز دارند.

بنابراین، گیاهان گوشتی قادرند به اسم گیاهان آپارتمانی زمستانی نگهداری شوند.

زبرا

زیستگاه بومی گیاه زبرا (گورخری) جنگل های بارانی است. بنابراین، انتظار می رود که رشد و پرورش این گیاه در خانه و به خصوص نواحی مرطوبی نظیر حمام فوق العاده باشد.

گیاه زبرا به اسم یکی از گیاهان آپارتمانی زمستانی به رطوبت فوق العاده بالایی نیاز دارد. و از لحاظ زیبایی شناسی ظاهر مبتکرانه ای به فضای داخلی منازل می افزاید. از آنجا که ظاهر برگ های گیاه زبرا حالت دو رنگ دارد، طراحی و دکوراسیون داخلی خانه تان را دراماتیک تر جلوه می دهد.

گل چمچمه ای

این روزها نمی توان وقتی به بعضی منازل و یا دفاتر کاری سرک می کشی، گل چمچمه ای یا برگ قاشقی را نبینی! این گیاه جزء ترندهای طراحی و دکوراسیون داخلی به تعداد رفته و جزء آسان ترین گیاهان آپارتمانی زمستانی به تعداد می رود.

این گیاه به نور کم تا میانه نیاز دارد. و بسته به اندازه نور دریافتی، گل های کم یا بیشتر می دهد. هرچه اندازه نور رو به میانه برود، شاهد گل های سفید بیشتری خواهیم بود.

یکی از اشتباهات رایج در نگهداری گل برگ قاشقی آبیاری فراوان این گیاه است. به جای آبیاری فراوان، یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید. ابتدا یکبار آبیاری در طول هفته را آنالیز کنید و در صورت خشک بودن گیاه، آبرسانی کنید.

عنکبوتی

گیاه عنکبوتی، یکی از گیاهان آپارتمانی زمستانی است. این گیاه کیفیت هوا را بهبود بخشیده و متمایل به زندگی در درجه حرارت میانه اتاق است. گیاه عنکبوتی سرما را دوست ندارد و برای رشد یافتن به نور نیاز دارد. با این حال، گیاه را از تابش نور مستقیم دور نگه دارید. علاوه بر این، گیاه عنکبوتی عاشق رطوبت است. حمام برای نگهداری این گیاه جایی فوق العاده است.

منبع: اتاق
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1014

به "راهنمای رشد و پرورش گیاهان آپارتمانی زمستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای رشد و پرورش گیاهان آپارتمانی زمستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید