حمله عجیب وطن امروز به عادل؛ او یار دوازدهم دشمن است!

به گزارش کهن پارس، این روزنامه در یادداشتی کنایه آمیز با عنوان یار دوازدهم دشمن! نوشت:

حمله عجیب وطن امروز به عادل؛ او یار دوازدهم دشمن است!
  • AFC در جدیدترین سناریوی خود علیه صداوسیما یک اقدام متناقض را انجام داد. درست در روزی که خبر عدم صدور ویزا برای محمدحسین میثاقی و مهدی هاشمی (مجری و تهیه نماینده فوتبال برتر) رسانه ای شد، ناگهان بخش مدیای AFC با آب و تاب فراوان یک خبر خاص دیگر را رسانه ای کرد. پیج فارسی این نهاد که اخیرا روی اینستاگرام راه اندازی شده و چند صد هزار فالوئر ایرانی دارد، بیان کرد می خواهد بازی امروز را به صورت کامل از این پیچ پخش کند، آن هم با گزارشگری عادل فردوسی پور! یعنی از یک طرف به بهانه بحث تحریم ایران، صداوسیما را از بازی فینال حذف کردند و از سوی دیگر یک جایگزین جنجالی انتخاب کردند؛ یک اقدام سیاسی با یک مهره جنجالی سیاسی.

    * AFC برخلاف کاری که با میثاقی و هاشمی کرد، خیلی سریع کار های مربوط به صدور ویزا، تهیه بلیت و اقامت فردوسی پور را که از قضا کارمند رسمی همین صداوسیما است که به زعم خودشان تحریم است و حق پخش بازی ها را ندارد، انجام داد.

    * در کنکاش اینکه چرا AFC این عمل را انجام داد به 2 جواب می رسیم؛ اول اینکه افکار عمومی را متوجه صفحه اینستاگرام خود به زبان فارسی می نماید و این موضوع در بحث تبلیغات بسیار حائز اهمیت است و از سوی دیگر جنگ نرم خود با صداوسیما را به گونه ای معنادار پیش می برد.

    * اینکه طرفداران فوتبال به واسطه تاخیر چند دقیقه ای اینستاگرام و همچنین پایین بودن کیفیت پخش این شبکه اجتماعی نسبت به شبکه3 اچ دی، اکثرا ترجیح می دهند بازی را زنده از تلویزیون با ابعاد عظیم تر دنبال نمایند، قابل کتمان نیست، اما سوال جدی و اساسی این است: چرا باید عادل فردوسی پور، کارمند رسمی صدا و سیما در این نبرد رو در رو و حالا عیان شده، به سوی جبهه مخالف برود؟ اگر صداوسیما اجازه گزارش بازی های فوتبال به فردوسی پور را نمی داد، شاید او به عنوان یک شخص حقیقی حق داشت بخواهد صدایش را به گوش مخاطبانش ولو با گزارش در پیج اینستاگرام برساند، اما وقتی مدیر شبکه 3 صریحا عنوان می نماید ما هیچ مخالفتی با گزارش وی نداریم و حتی این پیشنهاد را دادیم و او قبول نکرد، یعنی تعمدی در این لج بازی ها وجود دارد.

    * نکته جالب اینکه فردوسی پور پنجشنبه شب در همان شبکه ورزش که زیرمجموعه شبکه 3 است، دور جدید برنامه فوتبال 120 را شروع کرد و در چند آیتم مثل مارادونا، با صدای خودش نریشن 10 دقیقه ای اجرا کرد، اما همان کارمند رسمی با پشت کردن به سازمان متبوعش که با تحریم AFC روبرو شد، حاضر می گردد برای بالا بردن فالوئر های پیج فارسی AFC بازی را برای آن ها گزارش کند.

    * در این بین سپر رسانه ای بسیار قوی متشکل از دوستان با نفوذ فردوسی پور در رسانه های متعدد داخلی، بیشترین تبلیغ و حمایت را در این راستا از او می نمایند و در جبهه دیگر، ایرانی های تاثیرگذار در اتاق تصمیم گیری بخش مدیای کنفدراسیون فوتبال آسیا هستند که مقدمات این کار را برای دوست داخلی شان فراهم می نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 453

به "حمله عجیب وطن امروز به عادل؛ او یار دوازدهم دشمن است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله عجیب وطن امروز به عادل؛ او یار دوازدهم دشمن است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید