حفظ معماری خانه های روستایی با توسعه گردشگری

به گزارش کهن پارس، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: یکی از اقدامات لازم برای حفظ معماری خانه های روستایی توسعه گردشگری و سرمایه گذاری در روستاها است.

حفظ معماری خانه های روستایی با توسعه گردشگری

روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، جلیل جباری، 6 مرداد 1400 با اعلام این مطلب اظهار کرد: امروزه با توجه به توسعه تکنولوژی و ارتباطات سبک زندگی مردم در منطقه ها روستایی و شهری هم به سرعت تغییر کرده و شبیه به یکدیگر می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی اضافه کرد: امروز روستاها به تدریج شکل شهر به خود گرفته و دیگر خبری از فرهنگ و آداب و سنن قدیمی در آنها نمی توان یافت و این موضوع بر معماری خانه های روستایی هم تاثیر فراوانی داشته است.

او ادامه داد: برای مقابله با این موضوع می توان با توسعه گردشگری روستاییان را نسبت به حفظ معماری خانه ها، نوع پوشش و آداب و رسوم آن منطقه ها ترغیب کرد.

جباری نام کرد: زمانی که گردشگری در روستاها رونق پیدا کند در پی آن درآمد برای روستاییان ایجاد شده و آنها خود برای ایجاد واحدهای بوم گردی تمایل پیدا خواهند کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی شرح داد: در حال حاضر 30 واحد بوم گردی در استان وجود دارد که این واحدها با حفظ بافت تاریخی و سنتی خانه های روستایی در این منطقه ها ایجاد شده اند.

او خاطرنشان کرد: برای حمایت از ایجاد این واحدها در روستاها اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اقدام به ارائه تسهیلات با سود پایین می کند و این اقدامی برای حفاظت از بافت تاریخی روستاها است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 993

به "حفظ معماری خانه های روستایی با توسعه گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفظ معماری خانه های روستایی با توسعه گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید