چه فناوری های جدیدی در آیفون 17 به کار می رود؟ ، کوشش اپل برای ساخت صفحه نمایش یکپارچه

به گزارش کهن پارس، گزارش ها نشان می دهد که اپل میخواهد از تکنولوژی شناسایی چهره زیر صفحه نمایشگر و صفحه نمایشگر یکپارچه استفاده کند.

چه فناوری های جدیدی در آیفون 17 به کار می رود؟ ، کوشش اپل برای ساخت صفحه نمایش یکپارچه

به گزارش خبرنگاران و به نقل از گیزموچاینا، آیفون 17 احتمالا دارای قابلیت شناسایی چهره و تغییراتی در صفحه نمایش است. به گفته راس یانگ، تحلیلگر مشهور صفحه نمایش، آیفون 17 پرو آینده اپل، با فناوری نوآورانه شناسایی چهره (Face ID) زیر نمایشگر (فناوری مورد استفاده برای Face ID مستقیماًدر زیر صفحه نمایش قرار می گیرد و با روشن شدن آن با بقیه صفحه نمایش ترکیب می گردد) معرفی خواهد شد. این ویژگی ظاهرا احتیاج به بریدگی در نمایشگر را از بین می برد و به گوشی یک طراحی تمام صفحه واقعی می دهد.

با این حال، یانگ اشاره نمود که فناوری شناسایی چهره زیر نمایشگر، همچنان با یک بریدگی دایره ای برای دوربین جلو همراه خواهد بود. انتظار می رود این انتخاب طراحی تا مدل های آیفون 19 پرو/مکس ادامه داشته باشد، که ظاهری کاملا تمام صفحه با سنسورهای تشخیص چهره و دوربین پنهان در زیر نمایشگر دارد.

البته انتظار می رفت که این فناوری برای آیفون 16 پرو استفاده گردد، اما ظاهرا مسائل حسگر، آن را تا آیفون 17 به تعویق انداخته است.برای تحقق این فناوری، اپل باید بر چالش هایی غلبه کند. به عنوان مثال، اطلاعات درز نموده نشان می دهد که دوربین زیر نمایشگر تنها 4 مگاپیکسل خواهد داشت که به طور قابل توجهی کمتر از دوربین 12 مگاپیکسلی استفاده شده در آیفون 14 پروی فعلی است. این امر می تواند تاثیر منفی بر کیفیت تصویر داشته باشد.

علاوه بر این، از آنجایی که آیفون از صفحه نمایش Super Retina با PPI (پیکسل در هر اینچ) حدود 400 تا 500 استفاده می نماید، ضریب عبور صفحه نمایش کم است و نور دریافتی به وسیله دوربین جلوی زیر نمایشگر حداقلی است که می تواند بر کیفیت تصویر نیز تاثیر بگذارد. اگر اپل PPI ناحیه دوربین جلوی زیر نمایشگر را کاهش دهد تا رسانایی را بهبود بخشد، تفاوت PPI بین کل صفحه و ناحیه دوربین جلوی زیر نمایشگر می تواند باعث ایجاد screen door effect گردد که در آن خطوط نازک و تیره یا ظاهر مشبک ناشی از شکاف بین پیکسل ها روی صفحه نمایش ظاهر می گردد.

بیشتر بخوانید:

  • این هشدار را در آیفون جدی بگیرید | وضعیتی که فقط در 2 حالت رخ می دهد

با وجود این چالش ها، اپل در کوشش است تا راهکار کاملی برای دوربین زیر نمایشگر برای آیفون 17 پرو پیدا کند که بدون افت کیفیت تصویر، به یک طراحی تمام صفحه واقعی دست یابد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 فروردین 1402 بروزرسانی: 16 فروردین 1402 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1464

به "چه فناوری های جدیدی در آیفون 17 به کار می رود؟ ، کوشش اپل برای ساخت صفحه نمایش یکپارچه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه فناوری های جدیدی در آیفون 17 به کار می رود؟ ، کوشش اپل برای ساخت صفحه نمایش یکپارچه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید