پژوهشگران پیروز شدند با یک ترکیب شیمیایی غیرقلیایی جدید، انقلابی در باتری های روی-هوا ایجاد نمایند

به گزارش کهن پارس، باتری های روی هوا کنونی به علت وجود آب، از واکنش اکسایش آهسته 4 الکترون اکسیژن استفاده می نمایند.

پژوهشگران پیروز شدند با یک ترکیب شیمیایی غیرقلیایی جدید، انقلابی در باتری های روی-هوا ایجاد نمایند

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو، در سال های اخیر با افزایش تقاضا برای خودروهای برقی روبه رو بوده ایم که این تقاضا در آینده با افزایش بیشتر نیز همراه خواهد بود. به همین دلیل پژوهشگران انواع مختلف باتری را توسعه می دهند که یکی از آن ها، باتری های روی هوا (ZAB) هستند که مسائل مخصوص به خود را دارند. حالا پژوهشگران با یک ترکیب شیمیایی جدید یکی از مسائل جدی را رفع نموده اند.

باتری روی هوا یک چالش عظیم یعنی ناپایداری را تجربه می نماید. این باتری ها واکنش های مخربی مانند تشکیل دندریت و خرابی الکترود هوا دارند که ناشی از استفاده از الکترولیت های قلیایی است که نتیجه ای جز خرابی باتری ندارد. حالا پژوهشگران توانسته اند چنین مسئله ای را با استفاده از یک ترکیب شیمیایی جدید غیرقلیایی آبی رفع نمایند.

در این الکترولیت غیرقلیایی از یک ترکیب شیمیایی برگشت پذیر به نام پراکسید روی استفاده شده که مزایای مختلفی در مقایسه با الکترولیت های قلیایی قدرتمند رایج دارد. از جمله این مزایا می توان به آند روی اشاره نمود که با ثبات شیمیایی بالاتر و برگشت پذیری الکتروشیمیایی، کارایی بیشتری دارد.

طبق اعلام یکی از پژوهشگران، باتری های روی هوا کنونی به علت وجود آب، از واکنش اکسایش آهسته 4 الکترون اکسیژن استفاده می نمایند. با این حال این تیم با استفاده از یک ترکیب روی-نمک با یک آنیون آبگریز به نام تری فلوئورومتان سولفونات، توانسته آب را از سطح کاتد هوا حذف کند.

پژوهشگران به این موضوع اشاره می نمایند که این باتری روی-هوا می تواند برای 320 چرخه و 1600 ساعت در اتمسفر عملکرد پایدار داشته باشد. در حالی که باتری های روی-هوا در مقایسه با باتری های لیتیوم یونی کنونی مزایای زیادی دارند، این فناوری همچنان به پژوهش ها و همچنین بهینه سازی های بیشتری احتیاج دارد.

یکی از چالش های کنونی، سیستم مدیریت آب برای استفاده بلندمدت است چرا که کار باتری در یک محیط اتمسفری باز، باعث تبخیر الکترولیت می گردد.

با توجه به تقاضای بالا برای خودروهای برقی در سال های پیش رو و همچنین ورود اپل به این بخش از بازار، آینده برای صنعت باتری روشن به نظر می رسد. در آینده با باتری هایی با چگالی بالای انرژی روبه رو خواهیم شد که با هربار شارژ، برای مسافت زیادی دوام می آورند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 601

به "پژوهشگران پیروز شدند با یک ترکیب شیمیایی غیرقلیایی جدید، انقلابی در باتری های روی-هوا ایجاد نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژوهشگران پیروز شدند با یک ترکیب شیمیایی غیرقلیایی جدید، انقلابی در باتری های روی-هوا ایجاد نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید