پای VARبه جام جهانی فوتسال باز می گردد، جلسه فیفا در غیاب ایرانی ها

به گزارش کهن پارس، به گزارش خبرنگاران، مسابقات جام جهانی فوتسال شهریور و مهر سال جاری به میزبانی کشور لیتوانی برگزار خواهد شد. 24 تیم حاضر در این رقابت ها در 6 گروه چهار تیمی بازی می نمایند و 16 تیم راهی مرحله یک هشتم نهایی خواهند شد.

پای VARبه جام جهانی فوتسال باز می گردد، جلسه فیفا در غیاب ایرانی ها

استفاده از یاری داور ویدئویی(VAR)در جام دنیای 2018 روسیه و سایر رقابت های فوتبال در سراسر دنیا باعث شده است تا فیفا به فکر استفاده از این تکنولوژی در جام دنیای فوتسال هم بیافتد. البته VAR در لیگ اسپانیا هم تجربه و آزمایش شده است.

بر این اساس سه شنبه هفته گذشته جلسه ای مجازی بین بخش داوری فیفا و بعضی از قهرمانان و مربیان فوتسال دنیا برای آنالیز بیشتر این موضوع برگزار شده است.

سایت pasionfutsal آرژانتین با اعلام این خبر نوشت: پس از تجربه در فوتسال اسپانیا، فیفا متقاعد شده است که از جام دنیای بعدی که از 12 سپتامبر تا 3 اکتبر امسال در لیتوانی برگزار می گردد، از VAR استفاده کند. باوجود زمان کوتاه آماده سازی، فیفا فکر می نماید که زمان برای اجرای این سیستم کافی است.

برای همین آنها قهرمانان فوتسال را از سراسر دنیا دعوت کردند تا نظرات مختلف را در این خصوص بشنوند از جمله دیگو گیوتوزی، میگوئل رودریگو، کارلوس اورتیز، تینو پرز، کاکا، گابریل لیما و خورخه براز. علاوه بر این کولینا رئیس کمیته داوران فیفا، پدرو گالان رئیس داوران فوتسال اسپانیا، ماسیمو کامبو نماینده داوری در ایتالیا و لوران مورل مدیر یوفا در این جلسه حضور داشتند.

طبق اعلام این سایت، VAR فوتسال می تواند برای آنالیز صحنه های گل، کارت قرمز مستقیم، اخطارها و پنالتی ها درخواست گردد. در واقع VAR مثل فوتبال به صورت اتوماتیک عمل نمی نماید و باید سرمربی هر تیم آن را درخواست بدهد. هر سرمربی در هر نیمه فقط یک بار اجازه درخواست آنالیز صحنه ها را دارد. در صورتی که ثابت گردد درخواست مربی صحیح بوده، باز هم می تواند درخواست دیگری برای آنالیز به داور بدهد.

بعضی از مربیان حاضر در این جلسه مخالفت خود را با پیاده کردن این طرح در جام دنیای اعلام نموده اند چون ترجیح می دهند این مسئله ابتدا در مسابقات قاره ای و توسط کنفدراسیون های مربوطه آزمایش گردد.

به گزارش خبرنگاران، در این گزارش و در تصاویر منتشر شده نامی از مربیان یا قهرمانان فوتسال ایران در جلسه با فیفا نیست در حالی که بیشتر حاضران در این جلسه از کشورهای قدرتمند فوتسال از جمله آرژانتین، ایتالیا، اسپانیا، برزیل و پرتغال هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 خرداد 1400 بروزرسانی: 30 خرداد 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 899

به "پای VARبه جام جهانی فوتسال باز می گردد، جلسه فیفا در غیاب ایرانی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پای VARبه جام جهانی فوتسال باز می گردد، جلسه فیفا در غیاب ایرانی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید